Rursee marathon 28-06-2014

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Was zeer de moeite waard deze kleine en korte (75km) marathon! Mooie bikeomgeving! Gezellig evenement!

@RogerMTB: ik kreeg het gat naar jou op het laatst niet meer dicht gefietst. Je fietste weg toen ik een kleine dip had. Had je goed uitgekiend dat moment! :-D Zat uiteindelijk 3 minuten achter jou.

Maar,..ik ben tevreden met mijn 12e plek M2. Ik probeer nog een verslag te schrijven deze week.
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Ronald V schreef:@RogerMTB: ik kreeg het gat naar jou op het laatst niet meer dicht gefietst. Je fietste weg toen ik een kleine dip had. Had je goed uitgekiend dat moment! :-D Zat uiteindelijk 3 minuten achter jou.
Ik had meteen gezien dat je een dipje had dus toe heb ik meteen maar even gas gegeven 8) . Maar zonder gekheid, het was wel een leuke strijd onderweg. In de eerste ronde werd ik in de afdalingen een paar keer ingehaald door mannen die ik in de volgende klim weer inhaalde. Daarom wilde ik aan het begin van de 2e ronde wat meer afstand nemen tijdens de klimmen in de eerste 15km. Hierdoor reed ik wel een groot deel van de 2e ronde alleen, maar uiteindelijk slaagde de opzet.

De foto's van Sportograf zijn inmiddels ook online trouwens.
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

RogerMTB schreef:
Ronald V schreef:@RogerMTB: ik kreeg het gat naar jou op het laatst niet meer dicht gefietst. Je fietste weg toen ik een kleine dip had. Had je goed uitgekiend dat moment! :-D Zat uiteindelijk 3 minuten achter jou.
Ik had meteen gezien dat je een dipje had dus toe heb ik meteen maar even gas gegeven 8) . Maar zonder gekheid, het was wel een leuke strijd onderweg. In de eerste ronde werd ik in de afdalingen een paar keer ingehaald door mannen die ik in de volgende klim weer inhaalde. Daarom wilde ik aan het begin van de 2e ronde wat meer afstand nemen tijdens de klimmen in de eerste 15km. Hierdoor reed ik wel een groot deel van de 2e ronde alleen, maar uiteindelijk slaagde de opzet.

De foto's van Sportograf zijn inmiddels ook online trouwens.
In de tweede lange klim van de tweede ronde had ik het tempo weer te pakken,..had er nog een paar opgeraapt in die klim,..maar jou niet. Was al te laat :-D
Goed bezig Roger! :-q

Voor wie het wil lezen: een verslag
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Toch maar weer ingeschreven voor deze mooie marathon.Dit jaar op 1 juni met late start om 14.30.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zo kan het ook, voor dezelfde marathon de datum veranderen ipv nieuw topic. :winkie:
Hoop er dit jaar weer bij te zijn (leuke marathon), nadat het vorig jaar op deze manier eindigde met turboslang die de geest gaf.
Afbeelding
Terug binnendoor op het pontje ipv de leuke marathon te rijden.

Schrijf niet in, want bij extreem slecht weer laat ik hem schieten en misschien dan de dag er op naar Rhens.
Sluit ook de mogelijkheid van beide (zaterdag Ruhrbike) en zondag Rhens niet helemaal uit.
Ruhrbike wel uitslapen met erg late start.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Bij goed weer misschien een optie om eens te gaan rijden, kom in dat gebied veel te weinig met de mtb helaas...

Had eerst op deze datum XC wedstrijd in Stoumont opstaan, maar gaat helaas niet meer door. :(
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

Zumpelvelder schreef:Bij goed weer misschien een optie om eens te gaan rijden, kom in dat gebied veel te weinig met de mtb helaas...

Had eerst op deze datum XC wedstrijd in Stoumont opstaan, maar gaat helaas niet meer door. :(
Dat vraagt om een bijrijder in de auto :tong
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Op een zaterdagmiddag? Echt waar?
Dus das geen foutje in de Site... Jammer, anders had ik zeker meegedaan op zondag...
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

De weersvoorspellingen van het weerstation Rursee doen me denken aan Saarschleifen afgelopen zondag. Beslissing is dus snel genomen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Ziet er goed uit hoor,wordt alleen maar beter! Donderdag heel veel regen ,vrijdag veel regen en zaterdag alleen maar regen! Ik ga er heen ook al komt het met bakken uit de lucht, ik heb betaalt en een hotelletje geboekt dus ik "moet" wel!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

angekimberly schreef:Ik heb betaalt en een hotelletje geboekt dus ik "moet" wel!
Tja, maar door niet gaan bespaar je je misschien een hoop ellende en wellicht ook geld.
Dan ben je toch gewoon sponsor?
Ik wacht de weerberichten af en beslis vrijdag wel. Heb anders uitwijk Rhens op zondag.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Net gekeken naar de voorspellingen voor Rhens. Gemiddeld 10 l per dag t/m zondag a.s. Maar misschien heb je geluk en kloppen de voorspellingen niet.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Afgelopend weekend had ik ook betaald voor de Saarschleifen marathon en heb ook het hotel voor het grootste gedeelte moeten betalen. Desondanks lekker thuis gebleven en daarmee sponsor van het evenement en de plaatselijke middenstand. Het was hier mooi weer en heb zaterdag en zondag lekker kunnen fietsen.

2 week geleden meegedaan aan de marathon in Altenau. Heb toen bijna 7 uur in de regen gefietst bij temperaturen rond het vriespunt. Daar had ik afgelopen weekend even geen zin in. Komende zondag kun je ook nog lekker 4 uur aan de bak in Oosterbeek. Is weliswaar geen marathon maar fysiek zwaarder als een gemiddelde marathon in Duitsland naar mijn idee.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

faxe schreef:Afgelopend weekend had ik ook betaald voor de Saarschleifen marathon en heb ook het hotel voor het grootste gedeelte moeten betalen. Desondanks lekker thuis gebleven en daarmee sponsor van het evenement en de plaatselijke middenstand. Het was hier mooi weer en heb zaterdag en zondag lekker kunnen fietsen.

2 week geleden meegedaan aan de marathon in Altenau. Heb toen bijna 7 uur in de regen gefietst bij temperaturen rond het vriespunt. Daar had ik afgelopen weekend even geen zin in. Komende zondag kun je ook nog lekker 4 uur aan de bak in Oosterbeek. Is weliswaar geen marathon maar fysiek zwaarder als een gemiddelde marathon in Duitsland naar mijn idee.
Weet je of men nog ter plekke kan inschrijven?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rokl schreef:Weet je of men nog ter plekke kan inschrijven?
Yep, staat op de site: (http://www.mtb-am-rursee.de/index-1.html

- Ausgabe der Startunterlagen und Nachmeldungen für Kurzstrecke, Halbmarathon und Marathon ab Samstag, 01.06.13, ca. 11:00 Uhr
- 15 min vor dem jeweiligen Start der Strecke schließt die Ausgabe der Startunterlagen und Nachmeldungen
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie