Rursee marathon 28-06-2014

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rokl schreef:Zal ook deelnemen; ga echter ervan uit dat voorinschrijven niet nodig is.
Met eigen wedstrijd doelde ik op de 3e ronde die sommigen wilden rijden. Ik denk niet eens dat men daar om een RWP wedstrijd zit te wachten en hun wedstrijd zou willen aanpassen ri 100 km.
Los daarvan: Een aanrader voor iedereen die een no-nonsense wedstrijd wilt rijden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Ik heb deze ook voorlopig op de agenda staan, maar dan wel de 55km variant. Heeft iemand kunnen vinden hoeveel hm's deze heeft?
If in doubt... Flat out!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

De 55 km heeft 1200 HM
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Thnx!
If in doubt... Flat out!
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Bij droog weer ga ik deze zeker meepakken, omgeving is denk ik mooi en idd redelijk dichtbij.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

NelizRijn schreef:Bij droog weer ga ik deze zeker meepakken, omgeving is denk ik mooi en idd redelijk dichtbij.
Dan zien we elkaar daar. Ga er toch ook maar heen, al ben ik niet 100% fris van de Alpentour Trophy.
Scheelt dat het maar 70 km is, dat is te overzien..............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Zal er ook zijn. Hoop dat het droog blijft; dat fietst lekkerder.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Ben er ook bij morgen, net alles ingepakt en klaargezet. De weersvoorspelling ziet er goed uit, ze voorspellen nu hooguit wat lichte regen 's middags.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Dat was Rursee. Ongeloofelijk snelle marathon. Klimmen lopen lekker, behalve een afdaling met stenen en wat wortels geen technische uitdagingen. Wel heerlijk om te rijden en echt van genoten. 3:11 voor de 75 km en P4 bij de senioren 3. Zoals Saarschleifen 1e ronde helemaal op hartslag gereden; wel i.p.v. max 145 nu max 155 vanwege de kortere afstand. Bleek achteraf een hele goede keuze te zijn geweest. Kortom heel tevreden en blij dat ik hem heb gereden.
Perfect georganiseerd door een enthousiast team van mensen. Achteraf lekker warm douchen, van een kopje koffie met taart genieten en daarna weer 270 km terug gereden.
Moet je Rursee rijden? Hangt ervan af. Als je houd van technische uitdagingen zoals bekend van de Ardennen marathons is het antwoord nee. Als je houd van een goede mix van technische uitdagingen en klimwerk zoals Saarschleifen, is het antwoord ook nee. Als je en hele snelle marathon wilt rijden op prima paden of als je pas begint met marathon afstanden en geen last wilt hebben van stresskippen op smalle paden, of als je lekker wilt trainen, van een mooie landschap wilt genieten en perfecte wegwijzing belangrijk vind en achteraf na een lekker warme douche nog op een terrasje wilt zitten met een lekker biertje of een happje, dan moet je naar Rursee.
Laatst gewijzigd door rokl op zo 10 juni 2012, 21:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rokl schreef:<knip>dan moet je naar Rursee.
Klopt wat je zegt. Ik kwam tot de A2 en toen een heel hard "poefgeluid" en dacht aan 1 van de banden. Helaas alle 4 in orde.
Verder rijden, maar verdachte geluiden, dus vluchtstrook, binnendoor naar Soest en een regelrechte DNS. Zwaar klut. Jammer want was lekker fietsweer........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Was een mooie marathon,en prachtig weer om te fietsen.(had modder verwacht maar helemaal niets zelfs stoffig) 24min sneller dan vorig jaar. Dit jaar hadden ze voor het eerst een grote feesttent er bij wat de sfeer ten goede kwam. Alles perfect georganiseerd.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Heeft iemand toevallig de track?
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Helaas te laat wakker na verdriet verdrinken van voetbalavond dus niet gepakt. Heb maar tig rondjes amerongen gefietst is à.s. Zaterdag 16 e een marathon had liever willingen gekozen dan maar ja had kaart al.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

sjezer schreef:Heeft iemand toevallig de track?
Van vorig jaar kan je hier http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1159422 vandaan plukken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Ook voor mij was het een leuk dagje aan de Rursee. Rond 8:30 mij auto geparkeerd op het grasveld achter de tent bij start/finish. Tijd genoeg dus om startnummer op te halen en alles klaar te maken.

Bij de start om 10u was het niet overdreven druk met rond de 100 deelnemers voor de lange afstand. De ronde van zo'n 35km bestond voornamelijk uit brede paden met inderdaad 1 afdaling over wortels en door een beekje maar was goed te rijden. Verder wel genoeg klimwerk met de langste klim tussen km 10 en 15. Het was echt fantastisch fietsweer en de paden lagen er op een paar kleine stukjes droog bij. Onderweg waren er 2 verzorgingsposten met water, spotdrank (denk ik), repen, bananen, .. , wat mij betreft voldoende.

Na 3:22u gefinisht. Omdat het pas 13:30u was en de rit naar huis maar een uurtje was daarna a la Fred nog maar een trainingsrondje eraan geplakt op rustig tempo. Ik was wel aan het twijfelen omdat er wat donkere wolken in aantocht waren, maar ook de 3e ronde geen regen gezien. Uiteindelijk 105km gereden. Om 15:30u weer bij de finish waar de hudigingen waren begonnen. Snel even de fiets afgespoten en terug naar huis. Al met al vond ik het een leuke marathon in een mooie omgeving en voor mij ook nog dicht bij huis.
Plaats reactie