30-05-2010 Saarschleifen, Orscholz Duitsland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

HaroldT schreef:Vandaar, ik miste je na die lastige afdaling al, je weet wel met dat beruchte boompje.....
Dat boomje voel ik nog steeds...... jij hebt je tempo in ieder geval vast kunnen houden. Ik moet toch maar eens proberen wat rustiger te starten.
Bikaliscious
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

KonaFour schreef:Voor mij ging deze niet echt soepel, na 46 km kramp die meteen terug kwam bij grotere inspanning. Toch besloten uit te rijden. Maar om als bijna laatste de techniekzones door te rijden was geen pretje, bijna alles moeten lopen. toch nog in ruim 7 uur gefinished.

Toch eens kijken of ik een middeltje voor kramp kan vinden.
middeltje voor kramp zat in het pakketje met je startnr :wink:
PR6-SW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 13:16

KonaFour schreef: Toch eens kijken of ik een middeltje voor kramp kan vinden.
Inhibin. Ik heb het een paar keer geprobeerd: 2 tabletjes, en ik heb geen kramp meer gehad. Is alleen bij een apotheek te koop.

't Was mooi modderig. Ook leuk dat de route niet dezelfde was als vorige jaren. Niet erg dat de steile klim na de 1e bevoorrading eruit gehaald was. De nieuwe stukjes waren een leuk alternatief
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

PR6-SW schreef:
KonaFour schreef: Toch eens kijken of ik een middeltje voor kramp kan vinden.
Inhibin. Ik heb het een paar keer geprobeerd: 2 tabletjes, en ik heb geen kramp meer gehad. Is alleen bij een apotheek te koop.
10 tegen 1 dat Inhibin voor 99% uit magnesium bestaat. Gewoon te koop :-D
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

Ik heb me hier wel vermaakt met mijn Continental Race King Supersonic bandjes. Het maakte de technische stukjes net iets technischer. Normaal gesproken check ik wel even de weer/omstandigheden maar doordat ik vanuit Schotland gelijk door reisde naar Duitsland was er geen tijd meer voor. Op de gok en hoop op mooi weer gingen de snelle bandjes mee. Snel gingen ze wel want ik rolde als 6de over de streep.
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

goofy_rocks schreef:Ik heb me hier wel vermaakt met mijn Continental Race King Supersonic bandjes. Het maakte de technische stukjes net iets technischer. Normaal gesproken check ik wel even de weer/omstandigheden maar doordat ik vanuit Schotland gelijk door reisde naar Duitsland was er geen tijd meer voor. Op de gok en hoop op mooi weer gingen de snelle bandjes mee. Snel gingen ze wel want ik rolde als 6de over de streep.
Vind het toch wel grappig dat ik jou elke keer weer ergens tref,
Bergrace, kellerwald, saarschleiffen.... :)
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

PR6-SW schreef:'t Was mooi modderig. Ook leuk dat de route niet dezelfde was als vorige jaren. Niet erg dat de steile klim na de 1e bevoorrading eruit gehaald was. De nieuwe stukjes waren een leuk alternatief
Bedoel je daarmee de klim waar je, als ik me het goed herinner, vanaf het asfalt rechtsaf moest om een lange rechte klim te nemen? Na deze klim ging je volgens me weer haaks linksaf om via wat leuke bochtjes weer ongeveer uit te komen waar de klim begon. Dat vond ik vorig jaar wel een leuk stukje. Met de ondergrond van gisteren was het denk ik wel een hele lastige klim geweest.
Hai Titulaer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 1 mei 2003, 20:16
Mijn mountainbike: Trek 8500 2009

Ook ik moest mijn poging na 55 km staken en daar had ik op dat moment eigenlijk best wel vrede mee. Na een hele tijd niet meer op de mtb gezeten te hebben was dit parcours onder deze omstandigheden een hele beproeving, maar ik heb wel echt enorm zitten genieten! Ben wel een paar keer gestrekt gegaan en ik ben af en toe wijselijk gaan wandelen (hadden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen... ik heb iemand op zo'n doodshoofd-stukje een 'otb-faceplant' zien maken... ongelofelijk :o ).
Trouwens alle lof voor de organisatie want dit was echt de best uitgezette route die ik ooit gereden heb. Ik ben geen enkele keer ook maar in de verleiding gekomen om ergens fout te rijden...
Beauty is in the eye of the beerholder...
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Bizar: Tussen Luik en Luxemburg 3 autos gezien die heel recent (laatste 5-10 minuten) de vangrail hadden gekust.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Juro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 2 december 2008, 20:51
Mijn mountainbike: Rose MR. BIG Custom Team Edition

Greyfox schreef:
PR6-SW schreef: Inhibin. Ik heb het een paar keer geprobeerd: 2 tabletjes, en ik heb geen kramp meer gehad. Is alleen bij een apotheek te koop.
10 tegen 1 dat Inhibin voor 99% uit magnesium bestaat. Gewoon te koop :-D
Even googlen leert:

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... m&id=50693

En dit zit erin: hydrokininehydrobromide-dihydraat, kinine dus. Gewoon heel veel tonic drinken!
SforZ Sports
www.sforzsports.nl
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Juro schreef:Even googlen leert:

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... m&id=50693

En dit zit erin: hydrokininehydrobromide-dihydraat, kinine dus. Gewoon heel veel tonic drinken!
Nou, als je dat inderdaad Googled kom je wel meer tegen.
Dat is geen spul wat je moet nemen als je 'alleen maar' kramp hebt.
Bij overdosering treden de symptomen van cinchonisme op: oorsuizen, misselijkheid, hoofdpijn, gehoor- en visusstoornissen (tot totale blindheid). Daarnaast kunnen optreden hypotensie, tachycardie, shock en geleidingsstoornissen. Bij een ernstige overdosering delirium, convulsies en coma.
http://db.cbg-meb.nl/IB-teksten/h03166.pdf
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Weet iemand overigens wat de leeftijdscategorieën zijn bij de marathons? Want ben 22e geworden binnen mijn leeftijds categorie, maar welke is dat? Ik ben 20
NextBikeParts
Ride your own way!
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

VII. Klasseneinteilung

Altersklassen Einzelstarter:
- U19: männliche Teilnehmer bis 18 Jahren (Jahrgang 92 und jünger)
- MHK: männliche Teilnehmer von 19 bis 29 Jahren (Jahrgang 81-91)
- SEN1: männliche Teilnehmer von 30 bis 40 Jahren (Jahrgang 70-80)
- SEN2: männliche Teilnehmer von 41 bis 50 Jahren (Jahrgang 60-69)
- SEN3: männliche Teilnehmer ab 51Jahren (Jahrgang 59 und älter)
- Damen: alle weiblichen Teilnehmerinnen
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Bedankt, even niet snel bij stil gestaan dat het ook op de site zal staan...

Overigens waren er 221 deelnemers bij de 39km
281 deelnemers bij de 103km
401 deelnemers bij de 55km
17 deelnemers bij de 79km

Maakt mijn score toch nog weer een tik leuker :-q
NextBikeParts
Ride your own way!
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Pino schreef:Bizar: Tussen Luik en Luxemburg 3 autos gezien die heel recent (laatste 5-10 minuten) de vangrail hadden gekust.
Die hebben wij ook gezien. Grote aantrekkingskracht hebben die vangrails in Belgie. En soms pakken ze ook nog een praatpaal mee :D
Eleven Zeros
The Trail Company
The Pump Factory
Routenetwerken Twente
Routebureau Veluwe
Plaats reactie