19-09-2010 Grossalmerode (D), Bilstein Bike Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Mikannika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 10:34

19-09-2010 Grossalmerode (D)
Bilstein Bike Marathon

Wie rijdt er as zondag mee? Vorige jaar heb ik ook meegedaan en ik vond het ge-wel-dig!
Bakkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: za 10 september 2005, 10:07
Mijn mountainbike: Wilier 101X / Wilier 110FX
Contacteer:

Wij gaan ook! M9 Linda voor de halbstrecke, en ik voor de volle, scon ritje en relaxte sfeer daar!
weer moet ook mooi worden,
tot zondag
Niet zo zeiken en rije!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Veel plezier. Mooie wedstrijd, maar wel een beetje ver van huis. Het is verdorie van 2004 en 2005 geleden dat ik die wedstrijd gereden heb.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Mikannika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 10:34

Ik doe ook de halve afstand=1 ronde (54km, 1300hm). Pas als ik dat kan binnen 3,5u, dan ga ik verder voor de grote ronde. Vorig jaar zat ik eigenlijk pas net op de mtb en kwam ik op mijn wenkbrauwen binnen na 4u40min en heel veel lopen en stilstaan. Ik wil nu onder de 4uur. Dan ben ik tevreden. Als ik onder de 3:30u kom dan spring ik een gat in de lucht.
Mikannika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 10:34

Nou, dat was weer een mooie rit. Prima weer en de organisatie verliep prima. Hoewel de rit iets langer was vond ik de beklimming van de Bilstein wat vriendelijker. Helaas heb ik de 4 uur niet gehaald.
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Helaas dit jaar niet kunnen rijden omdat ook het NK marathon gereden werd, hopelijk past deze volgend jaar wel weer in de planning, wat mij betreft toch wel 1 van de leukste duitse marathons. Blijkbaar is het parcours wel wat aangepast maak ik op uit de vorige post.
Mikannika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 10:34

kevmori schreef:Blijkbaar is het parcours wel wat aangepast maak ik op uit de vorige post.
De tweede helft is aangepast. Je beklimt de Bilstein nu niet via de singletrail, maar andersom. De single trail is nu het begin van de afdaling. Verder is ern een lus bijgekomen en die passage door dat dorpje is eruit. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat de Bilstein nu niet meer het toetje is, maar iets meer midden in de tocht zit. Als het aan mij lag zouden ze het zelfs zo mogen maken dat je vanaf de bilstein recht het stadion inrijdt zonder nog te moeten klimmen. Als beloning zeg maar :-) Nu zitten er nog twee listige klimmetjes in het eindstuk.
Route 2009 (Google earth)
Toute 2010 (Google Earth)
Bakkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: za 10 september 2005, 10:07
Mijn mountainbike: Wilier 101X / Wilier 110FX
Contacteer:

Gister ook weer genoten wat ik echt 1 van de mooiste marathons vind. Goede bepijling! met 3 offroad motoren begeleid aan de kop. En gegarandeerd de langste klim van de west duiste marathon! De Bilstein klim was echt minimaal 5-6 km lang bergop. En laat dat nou mn sterke punt zijn. De eerste ronde behoorlijk uit mn doen door een behoorlijk lompe crash :o . 30km bezig geweest om weer aan te sluiten bij de kop. Inmiddels met 4 man toen de 2e ronde van 55 begon. Bij de eerste stijle passage blijkt er een braam aan mn binneste bladje van de xx crank. alles op de 42 dus :x . Geluk dat er een 36 van achter zit :) Na een demmarage van een duitser even laten lopen. Op mijn eigen tempo kom ik terug net onder aan de bilstein klim. De hele klim op 1 strak tempo naar boven geknald en "amai" niemand meer in het wiel boven :) Met de Motard als koptrekker de laatste 20km afgelegd en de voorsprong opgebouwd naar bijna 4min. Lekkere afsluiter dus.

In mijn ogen een zwaar onderschatte marathon, volgend jaar zal die weer in juni/july plaats gaan vinden en waarschijnlijk weer op t programma bij ons. Ega M9Linda 3.39u op de halve. 20min van haar pr.
Niet zo zeiken en rije!
Mikannika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 10:34

Hey Bakker, gefeli! Hoe doet een mens dat man... Wat jij doet kan eigenlijk helemaal niet! Zo belachelijk snel...
Je haalde mij in terwijl ik nog met de eerste ronde bezig was... Bedankt voor het lesje nederigheid! :-)

Dat "De hele klim op 1 strak tempo naar boven geknald" deed ik trouwens ook... met 5-8km/u :-(
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bakkertje schreef:Gister ook weer genoten wat ik echt 1 van de mooiste marathons vind.
100% mee eens, in 2003 deze marathon ontdekt om een gat in de kalender te vullen (http://www.fred.mtb-sport.nl/2003-bilstein.asp).
Alles klopt bij deze marathon, maar wilde zondag naar Assen (historic GP) en daarom deze met pijn in het hart laten schieten.
Wel opvallend zo weinig finishers op de hele marathon.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
M9 Linda
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 1 juni 2009, 20:23
Mijn mountainbike: Stevens Scope XO

Ook ik heb ons duitse marathonavontuur voor deze zomer weer super afgesloten. Mooiste wat er is, kilometers lang klimmen door een prachtige omgeving, een duitse jongen inhalen die je dan vraagt ..hey hast du ein motor eingebouwt oder wass :D Hahaaa ga niet zo hard als mijn partner maar dit klinkt toch wel goed als je hard zit te ploeteren om zoveel mogelijk mannen te passeren :winkie: Inderdaad 20 min. sneller als vorig jaar, maar blijf streven om in de buurt van die duitse bergbeklimsters te komen.
Taste life, it's delicious!
wulu
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 31 mei 2010, 21:58

Heb het verslag van Fred van 2003 gelezen, en de reacties op dit topic klinken goed. En als deze echt in Juni/Juli wordt verreden dan staat deze marathon voor volgend jaar in mijn agenda omcirkeld. Want een klim van minimaal 5 á 6km dat is toch zeker de moeite waard.
Mikannika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 1 juli 2009, 10:34

Afbeelding.
Dik 5km dus...
Plaats reactie