06-08-2006 Nutscheid Megabike Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

Als je de halve wilt rijden en geklasseerd wilt worden moet je dit vooraf doorgeven aan de organisatie.
Het volstaat dus niet om na een aanmelding voor de Megabike (hele) na het eerste rondje te stoppen.
Je wordt dan niet geklasseerd.
(Info via Joachim Heinze van de organisatie)
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

dat deed je al bij inschrijven dus je hoeft verder niets door te geven. Volgens mij ben jij in de war met die enkele marathon waarbij je zelf kunt kiezen of je de hele of halve rijdt.
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

Spook-E schreef:dat deed je al bij inschrijven dus je hoeft verder niets door te geven. Volgens mij ben jij in de war met die enkele marathon waarbij je zelf kunt kiezen of je de hele of halve rijdt.
Ik ken enkele marathons waar je voor de hele kunt inschrijven en (als het die dag niet lukt) na 1 rondje kunt stoppen.
Je wordt dan wel voor de halve gekwalificeerd.
Bij deze dus niet, vandaar mijn opmerking.
MarcV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 863
Lid geworden op: wo 24 augustus 2005, 22:53
Mijn mountainbike: Cannondale F500, Scalpel 63, Scalpel 80

Gaat er nog iemand met een tentje die kant op ? Ik zag dat er wel nudelparty en fruhstuck is, dus neem aan dat het redelijk gebaseerd is op mensen die even een tentje of camper neergooien. Denk dus dat ik dat ook maar doe ;-) Waar kan je die kwijt ?
PT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: wo 6 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Epic '07 & Tricross '08
Contacteer:

Het was een leuke marathon.
Helaas 2 keer lek gereden en bij de nieuwe band opleggen ging het mis.
45 mnuten verloren.
Volgens mijn meter een tijd van 3.47, ben nog ingehaald door nr 1 & 2 van de mega.
Rondeprofiel kun je hierzien.
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

Na de start lag ik op plek 20 a 25 dus had een lekker start.
Het eerste stuk was erg snel, dus ook lekker door kunnen rijden, zat zelfs aan de 23 gemiddeld.
Toen kwamen de stijle en best lange klimmetjes die hakten er best goed in, normaal rij ik altijd op mijn hartslag maar was de band vergeten, ff wennen.
Onderweg veel ellende gehad met de versnelling, af en toe trappen, en zelfs een keer af moeten stappen om hem op het kleine bald te leggen,
werd er echt ziek van!
6 a 7km voor het einde (korte afstand) voorband leeg, ik er weer zwaar de ziekte in, binnenband erin en verder, bleek de achterband ook leeg te lopen, 2x op moeten pompen en langzaam naar de finish omdat ik bang was dat de band van de velg zou lopen in bochten.
Hiermee tussen de 20 en 30 plaatsen verloren denk ik, nog wel 2 a 3 mensen in kunnen halen op het laatste klimmetje.
Uiteindelijk door al dat geneuzel aan mijn bike 9 a 10 minuten verloren zag ik later op de Polar.

Leuk weekend met mindere resultaten, wilde onder de 2:30 rijden en dat was zeker gelukt als alles goed was verlopen, hoop toch op veel punten voor de RWP Cup.
MarcV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 863
Lid geworden op: wo 24 augustus 2005, 22:53
Mijn mountainbike: Cannondale F500, Scalpel 63, Scalpel 80

Was wel een lekker weekendje idd. Free refill van het nudel-bord was wel handig ;-).

De tocht was erg wisselend vond ik. Eerste km's dacht ik bij een wegwedstrijd beland te zijn. Dit werd daarna gelukkig wel anders (op het stuk langs het water na). Afdalingen waren wel in orde, heb er 3 voor me over de kop zien gaan..prutsers hahahaha....Klimmetjes waren niet echt lang, maar wel flink stijl, poeh !. De tweerichting delen vond ik nogal link ! (met onoverzichtelijke bochten erin).

Met mezelf ging het niet echt naar wens, weer eens flink beroerd tijdens het fietsen, dus dat hielp niet erg. Uiteindelijk in 2:47 over de streep.
Plaats reactie