Mountainbike cyclo Midden Nederland Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Check http://www.inschrijven.nl/formulier?id= ... 00714&ag=j

Waarom denk je trouwens dat men voor jou een uitzondering zou maken?
Maar niet geschoten is altijd mis................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Fred (mtb-sport) schreef:Check http://www.inschrijven.nl/formulier?id= ... 00714&ag=j

Waarom denk je trouwens dat men voor jou een uitzondering zou maken?
Maar niet geschoten is altijd mis................
Ik ben al ingeschreven, dus dat is het probleem niet! :)
Voorinschrijving is idd gesloten, maar nog niet alle plaatsen zijn bezet. Dus wie er vroeg bij is zaterdag heeft nog een mooie startplek te scoren!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Nou het is me gelukt ik heb nog een startplek :-D

Ik heb alleen geen vervoer dus moet eerst een stuk over de weg fietsen van huis voor dat ik erben :( maarja heb wel conditie en kan ik meteen eens goed uitproberen, maar de opkomst is tog heel verschilend en hoef tog niet bang te zijn dat ik omdat ik eerst een stuk over de weg heb moeten fietsen er aan allekanten uitgereden word?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

The Flying V schreef:Dus wie er vroeg bij is zaterdag heeft nog een mooie startplek te scoren!
Inderdaad een optie die diegene die van een gokje houdt en niet loopt te janken als hij/zij toch niet kan deelnemen.
Scheelt dat Amerongen nooit ver weg kan zijn als je voor Jan met de korte achternaan die kant op komt. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Heb al een mailtje gestuurd naar de organisatie, wil er eigelijk ook wel bij zijn met een maat van me. Hopelijk hebben ze nog een gaatje :wink:

Want een marathon zonder Snellejonge, is geen marathon :tong
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Worden de tijden geregistreerd mbv een chip? Kan alleen op de site infomatie vinden over een stuurbord, dus zal dan wel niet. Helaas..
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

The Flying V schreef:Worden de tijden geregistreerd mbv een chip? Kan alleen op de site infomatie vinden over een stuurbord, dus zal dan wel niet. Helaas..
Helaas ??? Beetje erg kort door de bocht, want de tijden worden door Malkus Timing verzorgd. Met handwerk leveren die goede uitslagen en rondetijden. Kijk maar naar vorig jaar.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Fred (mtb-sport) schreef:Helaas ??? Beetje erg kort door de bocht, want de tijden worden door Malkus Timing verzorgd. Met handwerk leveren die goede uitslagen en rondetijden. Kijk maar naar vorig jaar.
Ben zelf niet zo een voorstander van stuurbordjes met zo een groot deelnemers veld. In Arnhem ging het ook al niet goed. Maar we zullen zien, misschien heb ik het wel fout!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Maar in Arnhem zat de KNWU te slapen in de jurybus. Hier zit Dieter Malkmus met strijdvaardige dames en dat gaat normaal gesproken altijd goed.
Daarnaast minder doorkomsten op een rondje van 25 km ipv 6,5 km.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Fred (mtb-sport) schreef:Maar in Arnhem zat de KNWU te slapen in de jurybus. Hier zit Dieter Malkmus met strijdvaardige dames en dat gaat normaal gesproken altijd goed.
Daarnaast minder doorkomsten op een rondje van 25 km ipv 6,5 km.
Dat is mooi, heb er zin an! Ga voor de 50km binnen de 2 uur!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Abloem
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 14:48
Mijn mountainbike: Specialized

Zijn het echt 1700 positieve hoogtemeters? Lijkt me nogal veel voor NL. Vorig jaar bij de Bart Brentjens Challenge werd aangegeven dat er 1800hm waren maar dat bleken positieve en negatieve hm samen te zijn.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vorig jaar kwam ik uit op 83 km en 1.300 hm, dus die 1.700 op 100 km komt dan zeker in de buurt. Geen lange klims, maar heel veel .
De BBC was een commercieel en leugenachtig verhaal.

@ The Flying V: Dat moet je zeker lukken die 25 km/u gemiddeld. Ik zat vorig jaar op 25, 0 km/u gemiddeld op 83 km. Dus een jonge vent.................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Met het verwachte goede weer lijkt het zaterdag ook een gezellig familie uitje te worden. Veel vragen binnen gekregen over de beste kijk-, foto- en filmplekken.

Op 250 mtr vanaf de start aan de Burgwal bevind zich de Amerongseberg die elke ronde 3 keer beklommen moet worden + de drinkpost.
Dat wil dus zeggen voor de toeschouwers dat ze de deelnemers hier 6x (50km) of 12x (100km) voorbij zien komen :-])

De exacte afstand van het rondje is 25,6 km zodat er 51,2 en 102,4 km op de rol staan.

- de start vind plaats in 8 groepen en een scheiding tussen de 50 en 100 km rijders
- de start is t.o.v. vorig jaar verplaatst waardoor er meer ruimte is.
- de route is 5 km vlak, 10 km vals plat omhoog en ook 10 km vals plat naar beneden, onderbroken door een paar molshopen.
- direct na de start is een eerste stuk omhoog
- in de eerste 5 km is een extra molshoop opgenomen tov 2005
- na 5 km volgt (net als vorig jaar) een eerste singletrack van 150 mtr
- de dwarsboomstam wordt nav het commentaar van 2005 verwijderd :-]
- na 7 km een tweede single track
- bij km 13,5 een dubbelspoor omhoog
- effe verder een vanwege het groen, singletrack naar beneden
- na 21,5 km volgt de alom bekende geul bij de parkeerplaats
- er is één drinkpost die, net als in 2005, per ronde 2x gepasseerd wordt

- het is een marathonroute dwz er wordt uitgegaan van de natuurlijke hindernissen.
- Het overvloedige water in combinatie met de huidige zon heeft gezorgd voor een fikse aangroei van al het groen. Zonder er nu gelijk een autoweg van te maken zal dit op diverse plaatsen gesnoeid worden,
maar een schrammetje is niet te vermijden :-]
- vrijdag wordt er ook nog gevlakt maar het wordt geen BMX baan :-])

Er zit een behoorlijk aandeel single- en dubbeltrack in de route, zowel up- als downhill. Pas je inhaalgedrag hier op aan !

Denk i.v.m. de wortels voor wat meer lucht in je banden.
Vorig jaar 25 binnenbanden uit het bos gevist na afloop !-(

OPROEP om NIET vrij te gaan biken in het gebied tussen de parkeerplaatsen Burgwal, Bergweg en Prattenburg, omdat zowat elk paadje gebruikt wordt :-])
De Amerongsebosroute is dicht die dag. De andere routes zijn wel open.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

heuvelrugmtb schreef: - in de eerste 5 km is een extra molshoop opgenomen tov 2005
Hehe!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Ik doe zaterdag ook mee maar heb een gazelle playa met semislicks eronder, gaat dit een probleem vormen, en raden jullie aan om tog noppen eronder te doen?
Plaats reactie