Inschrijving Houffalize Mountain Bike Marathon Geopend

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
#Skull'
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: di 30 augustus 2005, 10:43
Contacteer:

Aangezien ik voor de eerste keer deelneem ga ik het bij de 60 km houden.
Maar ik twijfel nog of ik achteraan een Racing Ralph zou steken (als het parcour er droog bijligt).
Zijn er mensen die vorige jaren hebben deelgenomen en mij kunnen helpen ?
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Net terug, zwaar modderig overal maar wel lekker gefietst
monsterduc
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 11:26
Mijn mountainbike: Viper

Als er nog mensen zijn die een slaapplaats zoeken, we hebben nog drie plaatskes vrij in onze chalet op 5 km van Houffalize. Wij zijn momenteel met drie mtb'ers en één mtbster. Van vrijdag tem maandag (35 euro)

Voor meer info:

Barry Sey
0475/807.804
barrysey@pandora.be
Rudebox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 23:51

Maar ik twijfel nog of ik achteraan een Racing Ralph zou steken (als het parcour er droog bijligt).
Zijn er mensen die vorige jaren hebben deelgenomen en mij kunnen helpen ?
Vorig jaar (en twee jaar terug ook...) gereden daar met vrij droge ondergrond. Ik zou niet voor een RR gaan ivm de grip bij het klimmen en het remvermogen dat je af en toe ook van je achterband nodig hebt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit over die paar stroken modder die (al zijn ze misschien heel kort) er ongetwijfeld zullen liggen :wink: :wink:
Zonder dit tot een bandentopic te maken, ik gooi er m'n Michelin's AT onder.
When you think we're lost, we're exploring...
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Heb jij twee jaar terug deze marathon met vrij droge ondergrond gereden?????????????????
hmm..... knap.....
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

:) ik heb de Houffalize banden gekocht toen ik in houffa was vorige week, moest zoiezo nieuwe UST banden en dat waren de goedkoopste :)
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Hai , ik doe ook mee aan de 60km
Voor mij ook de eerste keer!
Ik kijk er naar uit en ik hoop dit als een start voor het volgende seizoen te kunnen zien , waarin ik mij volledig op het rijden van marathons wil gaan richten.
Ik rij nu al jaren ritjes van 80km + en het moet nu maar eens gaan gebeuren.
Heb ik het nu goed gezien en zijn er veel meer bikers in mijn leeftijdsgroep 45+ dan ik dacht?Leuk!
Ik heb nog een vraag aan jullie;
Volgens de site van Houfallize moet je bij de start een bewijs van inschrijving laten zien. Ik heb thuis nog niets ontvangen , wel over de mail..
Komt er nog een bevestiging per brief ofzo? Dat ben ik bij Hardloop evenementen namelijk wel gewend , dan krijg je een paar weken van te voren je rugnummer e.d. opgestuurd.
Ik heb begrepen dat je bij de start een nummerplaat krijgt , ty-raps meenemen?

Greetz
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Je krijgt niks thuis gestuurd, gewoon mailtje uitprinten en evt bankafschrift oid.
#Skull'
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: di 30 augustus 2005, 10:43
Contacteer:

Over welke mail hebben jullie het ?
Ik heb geen mail gekregen ?
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Op marathonbiking.nl heb ik gelezen dat het bij deze marathon vorig jaar zo druk was dat je bij de 60km lekker 40km kan file rijden.

Is het zo commercieel of had die kerel een slechte dag? Zit erover te denken om mee te doen..
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Het is inderdaad best commercieel en dus ook gewoon veel deelnemers. Vergelijk het met de ardenne trophy, maar dan meer verschillende afstanden waar je uit kan kiezen. 120km start als eerste, dus daar heb je nauwelijks tot geen last van de drukte.

houffamarathon.be schreef:Best of: Houffalize Mountainbike Marathon beste Belgische evenement van 2005

De Houffalize Mountainbike Marathon werd door de bezoekers van O2BIKERS.COM gekozen tot beste Belgische evenement van het jaar 2005. De HMM won met 40% van de stemmen voor de Meerdael Classic in Oud-Heverlee (29%) en de Ardennes Trophy in La Reid (13%).

Ter herinnering: Houffalize had met de organisatie van de wereldbeker crosscountry al de prijs van beste internationale evenement van het jaar 2005 gewonnen. Het is dus de tweede prijs op 8 dagen voor de 'Belgische hoofstad van het mountainbiken'.

De top 10:
1. Houffalize Mountainbike Marathon (40%)
2. Meerdael Classic - Oud-Heverlee (29%)
3. Ardennes Trophy - La Reid (13%)
4. Raid des Hautes Fagnes - Malmédy (5%)
5. 24 H des Lacs de l'Eau d'Heure (4%)
6. La Filip Meirhaeghe - Vielsalm (3%)
7. La Bastognarde - Bastogne (2%)
8. De Panne Beach Endurance (2%)
9. 10° VTT de Noël - Mardesous (1%)
10. La Primavera - Andenne (1%)

Totaal aantal stemmen = 1250

bron : 02-bikers.com
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Ik ben ook ingeschreven voor Houffa. Maar als het zo nat blijft als nu denk ik dat ik gewoon thuis blijf. Met een mooie Transalp nog vers in mijn geheugen heb ik echt geen zin meer in een grote baggerpartij in de Ardennen. Daarvan heb er in het voorjaar al genoeg gehad. Hoewel ik Houffa echt een hele mooie parcours vind. Vorig jaar de 120 gereden. Organisatie is ook prima.

Maar goed: als het nat blijft, ga ik gewoon nog een weekendje nagenieten van de Transalp!
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Ronald V schreef:Ik ben ook ingeschreven voor Houffa. Maar als het zo nat blijft als nu denk ik dat ik gewoon thuis blijf.
Maar goed: als het nat blijft, ga ik gewoon nog een weekendje nagenieten van de Transalp!
Is het niet een beetje te vroeg om te veronderstellen dat het modderig is tegen die tijd? Ik heb betaald, en gaan zal ik dus!

Alhoewel ik ook wel weet dat een te modderig parcour gewoon ^%$#$%#%^is :-{
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Vooral de 90 km modderig zal voor mij dit jaar goed zwaar worden...
60 km trek ik wel in de blub... maar ik denk dat ik bij veel modder de 90 km ga vervloeken.
maar waarschijnlijk gaat Remo ook de 90 km rijden en dan kunnen we samen gaan klagen ;)

toenstraks nog ff gebeld naar camping de gedoe die op de site aangeschreven staat. maar ik hoefde niet te reserveren voor een tent. plaats genoeg zij die.
dus we zullen zien volgende week.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

SnelleJonge schreef: Ik heb betaald, en gaan zal ik dus!
Alhoewel ik ook wel weet dat een te modderig parcour gewoon ^%$#$%#%^is :-{
Als je een zuivere economische afweging wilt maken kun je bij modder beter thuis blijven. De materiaalslijtage in de bagger kost meer dan het inschrijfgeld. :lol:

Ik heb nog een beetje hoop dat het met de modder wel mee zal vallen. Erg optimistisch ben ik echter niet. Ik ken de Ardennen ook zo goed om te weten dat zeker de bossen daar altijd erg lang drassig blijven. Dat veengebied rond Baraque Fraiture werkt als een spons.

Trouwens een beetje baggeren op zijn tijd kan ook best leuk zijn. Alleen dit jaar heb ik al te veel gebaggerd en is bovendien de climax na de Transalp te groot voor mij. :oops:
Gesloten