04/09/2005 Eersel

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
bosmus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 6 april 2005, 11:40
Mijn mountainbike: SCC02

K'ben van plan de marathon (88km) te gaan rijden in Eersel op zondag 4 september.
Wie heeft deze ooit eerder gereden en wat kan ik hier verwachten?
Staan er nog meer forumleden aan de start?
Voor meer info: www.contente.nl/
The hell with limits
If you can read this you're within range
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Altijd een leuke tocht. Rij hem graag. Ware het niet dat ik 'helaas' dan in Livigno Italië zit (WK).
Reaction
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 4 november 2004, 20:57
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

bosmus schreef:wat kan ik hier verwachten?
Dat je op die 88km redelijk dood kan gaan, en toch ga ik em weer rijden 8)

Dus meneer Bosmus "robiba is dan "in the house!"
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

Bij mij staat ie ook op de kalender, en zal er dus naar alle waarschijnlijkheid ook bij wezen.

De tocht is zwaarder als je denkt vooral als het er nat is. Vergis je niet. Maar wel heel erg mooi met veel single track's
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

In Eersel ligt een vaste route, bijna 40 km.
Die is te combineren met de routes van L'gestel en Bladel, elk zo'n 40km.
Samen dus zo'n 120km vaste route om zorgeloos te trainen en/of de omgeving alvast te verkennen.
Die omgeving is erg mooi, helaas geen grote hoogteverschillen, maar de uitgestrekte bossen en de vele singletracks maken veel goed.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

bosmus schreef:K'ben van plan de marathon (88km) te gaan rijden in Eersel op zondag 4 september.
Wie heeft deze ooit eerder gereden en wat kan ik hier verwachten?
Staan er nog meer forumleden aan de start?
Voor meer info: www.contente.nl/
Kijk hier maar eens naar de racties van vorig jaar.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... +tourtocht

Ik ben er dit jaar zeker weer wel bij. :-q :-q :-q
bosmus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 6 april 2005, 11:40
Mijn mountainbike: SCC02

Reaction schreef:
bosmus schreef:wat kan ik hier verwachten?
Dat je op die 88km redelijk dood kan gaan, en toch ga ik em weer rijden 8)

Dus meneer Bosmus "robiba is dan "in the house!"
Oke, reakties zijn positief dus meneer Bosmus zal z'n vleugels ook uitslaan "in da House!"
The hell with limits
If you can read this you're within range
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

Vorig jaar de marathon + tijdrit gereden. Dit jaar sla ik de tijdrit over.
Super georganiseerd met genoeg bevoorradingen

Was een prachtige tocht en vooral het zwaar zuigende stuk langs één of andere vaart deed wel even zeer (met "een zuigend stuk" bedoel ik een deel van de route, mind you).
Ik kreeg vandaag de controlekaart met de post opgestuurd dus ik hoef niet eerst in de rij te staan en kan gelijk van start.

Dus misschien tot zondag!! :-q
"Adventure is just bad planning"
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

bosmus schreef:K'ben van plan de marathon (88km) te gaan rijden in Eersel op zondag 4 september.
Wie heeft deze ooit eerder gereden en wat kan ik hier verwachten?
Staan er nog meer forumleden aan de start?
Voor meer info: www.contente.nl/
88km is al snel meer dan 4 uur biken, zal ook sterk van de hoogtemeters afhangen. Die zijn in verhouding zwaarder dan kilometers is mijn ervaring. Ga altijd rustig van start, als er nog energie over is kun je later altijd nog versnellen. Let op het zwaartepunt bij marathonrijden zit altijd in de staart.
Het belangrijkste is zorgen dat je voldoende eet en de suikervoorraad op peil houdt. Neem om het halfuur een gelletje, eet elk uur wat vast voedsel, afhankelijk van het weertype zal je per uur ongeveer 0,7 a 1 liter water nodig hebben. Na een uur of twee zal de zoete rommel en drinken je strot uitkomen, maar gewoon doorgaan, doe je dit niet dan zullen razendsnel de glucose in je spieren verbruikt zijn. Op vetverbranding houdt je het niet vol. Je krijgt op een gegeven moment kramp en alle kracht zal uit je lichaam vloeien.

Succes zondag, en wellicht tot ziens want ik ga ook voor de 88km.
bosmus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 6 april 2005, 11:40
Mijn mountainbike: SCC02

robertbrand schreef:
bosmus schreef:K'ben van plan de marathon (88km) te gaan rijden in Eersel op zondag 4 september.
Wie heeft deze ooit eerder gereden en wat kan ik hier verwachten?
Staan er nog meer forumleden aan de start?
Voor meer info: www.contente.nl/
88km is al snel meer dan 4 uur biken, zal ook sterk van de hoogtemeters afhangen. Die zijn in verhouding zwaarder dan kilometers is mijn ervaring. Ga altijd rustig van start, als er nog energie over is kun je later altijd nog versnellen. Let op het zwaartepunt bij marathonrijden zit altijd in de staart.
Het belangrijkste is zorgen dat je voldoende eet en de suikervoorraad op peil houdt. Neem om het halfuur een gelletje, eet elk uur wat vast voedsel, afhankelijk van het weertype zal je per uur ongeveer 0,7 a 1 liter water nodig hebben. Na een uur of twee zal de zoete rommel en drinken je strot uitkomen, maar gewoon doorgaan, doe je dit niet dan zullen razendsnel de glucose in je spieren verbruikt zijn. Op vetverbranding houdt je het niet vol. Je krijgt op een gegeven moment kramp en alle kracht zal uit je lichaam vloeien.

Succes zondag, en wellicht tot ziens want ik ga ook voor de 88km.
k’Heb afgelopen zondag, als voorbereiding, een locale tocht van een kleine 70km gereden, waarvan zeker 65 km onverhard. Mijn voornaamste probleem is een pijnlijke onderrug die bij een langere afstand en zeker bij een zwaar parcour parten gaat spelen. Gelukkig zijn de weersvooruitzichten voor a.s. zondag goed 8)
Waar ik momenteel een beetje aan twijfel is of ik voldoende drank en eten meeneem of dat ik dit laat afhangen wat ik bij de bevoorradingen kan verorberen. Dit doe ik dan om minder balast mee te hoeven nemen.
The hell with limits
If you can read this you're within range
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

bosmus schreef:Waar ik momenteel een beetje aan twijfel is of ik voldoende drank en eten meeneem of dat ik dit laat afhangen wat ik bij de bevoorradingen kan verorberen. Dit doe ik dan om minder balast mee te hoeven nemen.
Vorig jaar was er meer dan genoeg bij de bevoorradingen (3 stuks). Ik had zelf toen na afloop mijn camelbak (2 liter) nog lang niet leeg. Ook was er de mogelijkheid om bidons ed bij te vullen. Als je het zeker wilt weten zou ik even een belletje plegen naar de organisatie.
Wat eten betreft; ook genoeg. Fruit, ontbijtkoek, sultana's. Ik eet zelf liever wat anders tijdens het fietsen dus ik neem van die energiegelletjes en wat marsen mee. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Hopen dat je rug het houdt!
"Adventure is just bad planning"
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

Zojuist terug van 5 uur stof happen racen op de harde paden en slingeren op de singletrack's. Gave tocht mooi weer en alles wat een ochtend ATBen leuk kan maken.. Thx voor de goede organisatie en tot volgend jaar :-q

Totaal 119 km met in en thuis en een keer fout gereden. gem: net geen 23 (22.98) :cry:
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Nou ik ben ook weer terug van mijn stofhappen. Maar ik heb geen klagen hoor liever dit weer dan modder :tong . Ook deze maal de 88 km gereden met een gemiddelde van 23.98. Valt zeker niet tegen gezien het weer.

Tja alles was weer tot in de puntjes geregeld vanaf het begin (de zeer grote parkeerplaats) de inschrijving en de zeer goede bevoorradingen. Ook deze keer weer het lange stuk langs het water maar nu was ie wel goed te rijden :-q :-q :-q .

Volgend jaar ben ik er zeker weten weer bij.
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

Ook ik heb het meeste stof nu wel uit mijn oren en ogen gehaald.
Was weer fantastisch, superweer en superorganisatie. Ik had wel het idee dat het parcour er iets zwaarder bij lag dan vorig jaar.
Gemiddeld 23.0 km/h met 89.0 afgelegde kilometers.
Volgend jaar weer!
"Adventure is just bad planning"
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ook ik heb vandaag de 88km gereden. Was erg stoffig. Mijn gezicht was in ieder geval goed zwart. Verzorging was zeer goed en na afloop nog een bidon gekregen met opdruk. :-q
Plaats reactie