[9 juli 2005] Salzkammergut Trophy 2005

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Fred
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 augustus 2003, 18:46
Mijn mountainbike: Dasia Frame XT/XTR Mavic Crossland

Jawel, heb mijzelf en 3 vrienden en lotgenoten vanavond ingeschreven voor de helse 100km tocht van de Salzkammergut Trophy voor editie 2005.

na vorig jaar de 47 km gedaan te hebben, wil je toch wat meer om over te kunnen vertellen als je thuis bent. want ja, een t-shirt met als eindtijd 3 uur en 37 minuten over amper 50km is ook niet alles.

daarom dit jaar de 100km, hopelijk onder minder barre omstandigheden dan vorig jaar, maar ook dan gaan we vol goede moed aan de start verschijnen,

WIE NOG MEER???

www.salzkammergut-trophy.at
Crossland wieltjes zijn het enige dat ik nog moet vervangen. Iemand nog een id om aan geld te komen, ben student met ov?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

de helse tocht is 203 kilometertjes...
trainspotter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 augustus 2003, 13:10
Mijn mountainbike: Cube AMS HPC / Cube Elite HPC / Cube Litening HPC
Contacteer:

Precies. Ieder z'n niveau en uitdaging hoor, maar je kunt toch moeilijk van de helse 100 km spreken als je die dag ook de dubbele afstand kunt rijden.

Ooit, mentaal en fysiek gehard na jaren van training zal ik me wellicht nog eens durven wagen aan de 203 km en belachelijk veel hoogtemeters. Dit jaar rij ik waarschijnlijk de marathon van Garmisch op 10 juli.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

mja deze staat idd ook nog op mijn "to do" lijstje, maar niet dit jaar.
Endorfinbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 20:17
Mijn mountainbike: Soon more info
Contacteer:

Ik weet cker dat Fred ook bedoelt de 203km ;)

Strecke: Extrem
8. Salzkammergut MTB Trophy - Bad Goisern - 09. Juli
Zetten van Fred www.rijwielpaleis.nl 1960 M/AK3 NED 0
ride like hell www.jeanbiermans.com het finischer T-shirt is binnen!!
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Dat is Fred (mtb-sport) :wink:
Maar 100km is ook niet gering.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Walter schreef:Dat is Fred (mtb-sport) :wink:
Maar 100km is ook niet gering.
Volgende keer schrijf ik wel in onder die naam (ipv van Zetten), Fred (mtb-sport) kent iedereen geloof ik onderhand beter.
Verder was die 100 pittig genoeg, maar soms ben je een beetje gek. (de eerste 2 jaar ook de 100 gedaan en nu 2x de 200)
Overigens nog meer forumleden die de Salzkammer gereden hebben?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Fred
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 augustus 2003, 18:46
Mijn mountainbike: Dasia Frame XT/XTR Mavic Crossland

ja Fred,

ik was er weer bij dit jaar, heb samen met 3 vrienden de 100km gedaan, in een voor ons erg mooie tijd van 7 uur en 53 minuten. Toch redelijk wat pauzes genomen. Organisatie was toppie, en erg veel hollanders te vinden tijdens de 100km, was erg gezellig. En niet te vergeten was het weer MEGAgoed.

Volgend jaar weer de 100km voor mij, maar dan wel alleen ipv in groepsverband, kan ik me eigen tempo rijden, zonder te wachten...
Crossland wieltjes zijn het enige dat ik nog moet vervangen. Iemand nog een id om aan geld te komen, ben student met ov?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In groepsverband is iets wat ik nooit gedaan heb en ook nooit zal doen. Wil domweg eigen tempo rijden want dat rijdt het lekkerst.
Dat het MEGA goed is klopt helemaal en daarom al 4 x die kant opgegaan en 2006 ga ik er weer naar toe.

Verder heb ik mijn eien site uitgebreid met een verslag van deze rit en een aantal (door Marga gemaakte) foto's geplaatst.
Misschien sta je er tussen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Fred (mtb-sport) schreef:In groepsverband is iets wat ik nooit gedaan heb en ook nooit zal doen. Wil domweg eigen tempo rijden want dat rijdt het lekkerst.
Dat het MEGA goed is klopt helemaal en daarom al 4 x die kant opgegaan en 2006 ga ik er weer naar toe.

Verder heb ik mijn eien site uitgebreid met een verslag van deze rit en een aantal (door Marga gemaakte) foto's geplaatst.
Misschien sta je er tussen.
Ik zat net je verslag te lezen en ik zie best vaak staan dat je pijnstillers neemt, is dit normaal?

Of versta je parecetemol ook onder pijnstillers?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Pijnstillers zijn even een noodzakelijk kwaad.
Sinds vorig jaar hardnekkige voetblessure en in november geopereerd. Verder speciale inlegzolen laten maken (inmiddels al 4 verschillende versie) om drukpunten beter te verdelen.
Leek dit seizoen goed te gaan tot Saalhausen waar onder extreme hitte de blessure volop de kop opstak en ik weer terug naar af was.
Daarna met andere schoenen (nu met Sidi's) aan de gang etc. maar daarnaast ook naar andere chirurg geweest.
Er is op 20 juni zelfs de spuit ingegaan om e.e.a. te verzachten, maar bleek ook nog niet afdoende.
Daarom de noodmaatregel om wat te slikken tegen de (ontstekings)pijn.

Ik weet dat het niet echt slim is, maar als je het hele seizoen met 1 wedstrijd in je kop bezig bent dan ga je ver (heer ver). Komende periode kijken hoe nu verder en wellicht 3 oktober (dag na laatste marathon) opnieuw ingreep.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie