vulkanbike 2005

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KeX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 november 2004, 10:41
Mijn mountainbike: BMC TE02 29er

Vulkanbike Extreme uitgereden in een redelijke tijd van 11:26 incl. verliestijden. (o.a. crash van fietsmaatje). Was een geweldig mooie tocht (3x) niet al te technisch maar wel 226 km en 4500 hm wat hem an sich voor mij wel zwaar genoeg heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Foto's !?!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KeX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 november 2004, 10:41
Mijn mountainbike: BMC TE02 29er

Nog niet veel foto's online.

Ik sta wel op de aankondiging van de foto's bij www.mtb-vulkaneifel.de met de volgende pic.

Afbeelding

Met het blauwe shirt
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Bruin trok het even niet om naar duitsland af te reizen, dus ben ik niet verder gekomen als Heeswijk, maar zo te zien is het wel goed bevallen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuke actiefoto.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
pkl
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 1 november 2004, 20:33

Voor het eerst heb ik aan een georganiseerde wedstrijd meegedaan en wel de 80 km rit op zaterdag (is dat een marathon? of moet je dan boven de 100 km zitten?).
Op vakantie in de Correze (omgeving neuvic/Liginiac) veel trainingskilometers gemaakt aangezien ik normaal gesproken altijd rond de 30 km fiets, echter 1700 hm in 80 km was nieuw voor mij.
Samen met een kameraad zijn we dus rustig van start gegaan. Gaandeweg bleek dat het aantal gereden hoogtemeters veel hoger was dan we dachten. In het 2e deel hebben we dan ook het tempo flink omhoog gegooid en hebben we redelijk fit de finish bereikt.
Na de verhalen die wij vooraf hoorden en lazen over de Vulkanbike viel de zwaarte van de rit ons ontzettend mee. Van de andere kant kijk ik met bewondering naar de top 3, die allen binnen de 3 uur eindigden.

Op www.live-sportphotos.com staan nog meer foto's.

Paul
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Als er in 80km binnen drie uur is gefinnished zal 't idd niet zo'n super pittige marathon geweest zijn, maar er is hier wel degelijk sprake van een marathon.

Wat voor tijd heb je gereden?
pkl
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 1 november 2004, 20:33

Ik heb in het begin uit voorzorg te veel tijd genomen bij de bevoorrading en aan het eind bij een pittige val van mijn kameraad. Totaal tijd was 5 uur maar de effectieve rijtijd was 4.15 u.

Paul
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

ik was voor de zaterdag gegaan ook de 80 km. Het was voor mij een goede test want ik heb de helezomer op de racefiets gezeten en dit was mijn eerste keer van het seizoen dat ik op de mountainbike zat :o

ik begon niet zo goed want ik was wat verkouden en had wat hoofdpijn maar het laatste uur voelde ik me wat beter en begon ik mijn inhaal race. ik heb er intotaal 4 uur overgedaan met een gemiddelde van iets meer dan 20 km per uur met een 105 plek van de 315. Nog redelijk gedaan vond ik zelf.

ik vond het goed georganiseerd en de pasta na afloop ging er goed in. :-D

VOLGEND JAAR BEN IK ER WEER BIJ !! :-q

Gr.
JJ
Plaats reactie