Bart Brentjens Challenge 2018, zondag 7 oktober, Eijsden

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

hmm, toch maar weer even kort twijfelen over het verzet, bedankt Aurelius :lol:

heb dus alleen keuze uit 36 /10-46 en 28 / 10-46.
De 36 zal vast harken zijn de eerste helft, maar met die 28-10 zal ik moeten trappen als een malle.
Denk dat ik maar voor de souplesse ga en de 28 monteer.

#oeps: een gebroken spaak in mijn achterwiel... 't wordt allemaal weer lekker lastminute : Suprised :
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Dreezz, dat zijn inderdaad 2 uitersten, 28 voor en 10 achter ga je geen topsnelheden mee bereiken, maar een beetje prettig boven komen wil je ook natuurlijk :winkie: . Ben je wedstrijdrijder, of zit de uitdaging 'm meer in ''de tour volbrengen in lekker tempo?".

Fietsmaat met erg snelle benen, die normaal gesproken top 100 toertocht rijdt (en nu mee gaat doen aan de funklasse), heeft Eagle 10-50, icm 34T bijvoorbeeld, om je een idee te geven. Juist om bergop wat reserve over te houden.
Ben je de Voerstreek eenmaal door, dan worden de klimmen wat geleidelijker, wat minder steil en lang, met meer pauzes ertussen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

aurelius schreef: do 4 oktober 2018, 12:03 Ben je wedstrijdrijder, of zit de uitdaging 'm meer in ''de tour volbrengen in lekker tempo?".
dat laatste, al ben ik wel wat prestatiegerichter dan de meeste van mijn fietsvriendjes :-D

denk dat ik de 28t maar doe, daar reed ik de 65km rdhf (126e in 2017) ook mee, geen spijt van gehad.
en als ik mijn maatje niet bij kan benen omdat ik geen 130rpm kan blijven trappen... so be it ;-)

edit: Ah, de 28 blijkt toch een 30t te zijn. dat scheelt alweer iets ;-)
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Voor mij de eerste keer in de Limburgse Heuveltjes. Weet niet precies wat ik moet verwachten. Heb een 1x 36 voor en een 11-42 achter erop liggen. Volgens de berichten hier een beetje aan de zware kant maar ga het gewoon proberen.
Verder rijd ik niet tubeless, weet iemand of er reserve bandjes op de pauze plaatsen aanwezig zijn? Ik heb er altijd 2 bij, rijd bijna nooit lek maar als ik de berichten hier zo lees is de kans nu een stuk groter.
Verder heb ik er zin in en ga wel zien wat op me afkomt. Ik denk 114 km afzien en soms een beetje genieten :-q
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Met 36 voor en 42 achter word het wel harken. maar kan ook leuk zijn. en anders stukjes lopen dat kan geen kwaad. Als je in zuid-Limburg / Voerstreek met binnenbanden rijd. Ga je wel in het nadeel zijn. Ik zal als ik jouw was gauw die binnenbanden er maar uithalen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Windmolen, er is medische en technische ondersteuning bij de verzorgingsposten, maar er zijn geen reservebanden etc te koop. Je moet zelfvoorzienend zijn.
2 reserve bandjes is normaal prima, anders ook een plaksetje mee? Met voldoende stevige lekbestendige buitenbanden zal het wel loslopen.

En ja, ‘sportieve verzetten’!
Veel plezier zondag!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Laatste weerbericht ziet er goed uit:
Wordt een prima parcours :-q !

Vandaag en morgen na-zomers tot 22-23graden.
Zaterdag op zondagnacht mogelijk een spat regen, 80% kans op 1mm, over de hele nacht.
Vanaf zondagochtend dan droog, wolkje, 13 graden ochtend - 16 graden middag, Noordenwind Bf 3.
Bron: Weeronline, Wheather Pro (08.00u).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
BoeFra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 16:46
Mijn mountainbike: Giant Trance 29

Nog een aanvulling op Aurelius: het is snoeiseizoen bij onze agrarische vrienden. Dus is het inzetten van tubeless banden ten zeerste aan te raden!
Non enim non est
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

De meeste weermodellen geven zondag vanaf 0:00 t/m 10:00 max 1 mm regen aan. De enige uitzondering is het weermodel Swiss HD met 16 mm (!). Laat maar hopen dat de bekende Switserse kwaliteit niet geldt voor hun weermodel :tong
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Was vorig jaar de voorspelling ook niet hetzelfde: 's nachts wat regen en overdag droog ? :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ha, ha... het lijkt er zeer op.
Klein puntje van verschil: gortdroge periode vooraf...
En een verbeterd weerbericht, bron Weeronline, 07.15 , de 48-uurs verwachting (die Zwitsers laat ik maar even voor wat het is) :-D :

Om 0900 gaan 30 pijlers verdeeld over groepen van ongeveer 3 man/vrouw de Voerstreek en het Heuvelland in hun 9 pijlstukken pijlen, bij volop zon en reeds 15 graden, yes! Temperatuur overdag wordt een zonovergoten 23 graden.
Tussen 0200 en 0700 de komende nacht dan 90% kans op enkele buitjes, 1,2 mm.
Vanaf morgenvroeg 0800 droog, wolken, 11 graden, oplopend tot een graad of 14, met 's middags een zonnetje erbij, wind NNO 3.
Daar tekenen we voor :-q !

Vanavond een update met het laatste nieuws.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
victort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 december 2017, 23:09

aurelius schreef: za 6 oktober 2018, 07:22
Vanavond een update met het laatste nieuws.
Top!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De pijlen hangen, het parcours ligt er perfect bij!

Driehoekje bij 66km is eruit gehaald, verder geen last minute wijzigingen.
Tov vorig jaar wordt de Gulpenerberg via een nieuw pad beklommen, en we blijven richting de finale bij Klooster Rijckholt onverhard.

Geniet van het parcours, vorig jaar was het onherkenbaar, nu wordt het ook zwaar, maar het rolt lekker!

Weerbericht is ook nog wat beter geworden: tussen 2300 en 0500 weinig kans op max 0,5 ml. Rest ochtend/middag droog! Bewolkt, droog en 12 gr vanaf de start, met vanaf 1100 zonnetje erbij.
Bron: Weeronline, 16.30.

Namens alle pijlers, succes morgen, en... ‘Tank, dank!’... (wordt Bram Tankinks laatste wedstrijd).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Bedankt voor de updates.

Erg benieuwd wat het mij gaat brengen.
Vandaag Valkenburg route gereden. 34 tanden voor
11-46 achter en dat was af en toe flink werken.

Moet ook eerlijk bekennen dat de voorbereiding de laatste weken te wensen over liet.

Maar we gaan ons best doen morgen!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zoals ik het nu zie gaan er onweersbuien over zuid limburg.

Anyway, ik laat hem schieten, iedereen die hem rijdt veel succes en plezier! :-q
Plaats reactie