Bart Brentjens Challenge 2018, zondag 7 oktober, Eijsden

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Momenteel gewoon droog hoor en het blijft ook gewoon droog na de start, vlgs Weeronline, 06.55:
Tot 0900 kans op een spetter, bewolkt, 11 - 14 graden, in de middag een zonnetje erbij, NNO 3.

Heerlijk geslapen, hier geen onweer gehoord, en zojuist effe naar buiten gelopen: droge terrastegels...
Als er wat viel was het dus niet noemenswaardig veel. En de ondergrond was gisteren met uitpijlen ook kurkdroog, mocht wel een buitje hebben voor de grip.
Loopt dus allemaal wel los. We gaan lekker het terrein in, zin in :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Edit 07.30:
Pijler uit Maastricht meldt dat het weerstation aldaar 4mm over de hele nacht heeft gemeten.
Volgens buienradar blijft het de komende uren droog.
Ga nu omkleden, om 0800 worden de trajecten een laatste x gecontroleerd.
Have fun straks...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Rayb81 schreef: zo 7 oktober 2018, 01:44 Zoals ik het nu zie gaan er onweersbuien over zuid limburg.

Anyway, ik laat hem schieten, iedereen die hem rijdt veel succes en plezier! :-q
Achteraf gezien was het een goede keuze om niet te gaan.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

bedoel je vanwege het parcours?
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Parcours lag er gewoon perfect bij hoor. Of mogen jullie fietsen niet vies worden?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Daar ben ik ook benieuwd naar, waar mogelijk proberen we te verbeteren.
Dus, verklaar je nader.

Vannacht wat buien gehad, maar het parcours kon het hebben, hier en daar wat modder, maar het lag er gewoon goed bij. Rond de start nog wat gespetter, daarna snel droger, en de finish lag lekker in de zon.

Er is een pijlincident geweest bij voormalig Camping Mooi Bemelen. Daar was een pijl omgedraaid, ondanks dat er gecontroleerd werd, en David Nordeman die op kop reed en ongeveer 4 volgers reden daardoor verkeerd, waardoor de kop van de wedstrijd weer bij elkaar kwam te zitten. Zeer, zeer vervelend! Zo zonde dat sommigen zich tot dit soort akties geroepen voelen. Gelukkig waren we dit jaar geen NK, anders was het nog veel vervelender geweest...

Verder veel toerrijders gesproken, en behalve dat velen er aardig doorheen zaten thv de 95/110km splitsing amuseerden ze zich allemaal prima.

Bram Tankink werd nog geinterviewd op de Vroenhof waar hij een gepast en dik verdiend afscheid kreeg.
Al met al een mooie dag weer, zo was mijn eerste indruk.

Maar goed... deel alle ervaringen gerust, dan nemen we ze mee in de evaluatie :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

Vandaag heerlijk gereden met mijn zoon, de mini Bart. :lol:
Route lag er prima bij op de 40km, de plassen en modder waren goed te doen.

Wel wat mopperende wandelaars tegen gekomen. Zij hebben vaak geen idee dat er een toertocht/ wedstrijd gaande is.

Misschien wat bordjes langs de paden.

Gelukkig was het tijdens de tocht lekker droog.
Nu bijkomen op de bank.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Vandaag weer flink genoten, was geen schone-fiets editie en dat is helemaal niet erg. Zolang het niet te gek wordt is een beetje vies worden onderdeel van de sport.
Kleine verbeterpunten zijn de bewegwijzering van de parkeergelegenheid naar de inschrijving en de 2e verzorgingspost op de 75 km.
Ik had die post op 40 km verwacht, nu was hij op 53 en waren alle hm’s al geweest. Dan hoef je niet echt meer aan te vullen, terwijl ik m hard nodig had in de kms ervoor.
Verder prima editie.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Vandaag met de BBC mijn eerst echte mtb tocht gereden (75km). Was een fantastische dag! Redelijk zwaar, maar goed te doen en ook het weer/parcours vielen me reuze mee na de voorspellingen van de afgelopen dagen.

Af en toe wel even moeten lopen vanwege de drukte (wanneer je iemand in de verte uit hoort klikken, dan hoor je het hele rijtje 1 voor 1 volgen). Desondanks prima vermaakt. Ook de verzorging was prima (wat een verademing aan voedsel als je het vergelijk met de meeste wielertochten). De 2e stop op de 75km had iets eerder gemogen, maar dat is dan ook het enigste kleine puntje richting de organisatie.

Volgend jaar waarschijnlijk weer!

Ps. Hoe krijg ik mijn fiets ooit weer schoon zonder tuinslang/hoge druk? :lol:
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Heb mijzelf vandaag prima vermaakt!

Alles was prima geregeld, duidelijke pijlen op de route en ook in Eijsden was alles tiptop in orde.

De 55 km was zeker goed te doen ondanks de regen van de nacht.
1 klim was veranderd in een beekje. Wat een leuke uitdaging opleverde;)

Zeker een aanrader en volgend jaar doen we de 75 km!
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ik vermoed dat die klim altijd een beek heeft
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

rokl schreef: zo 7 oktober 2018, 17:44
Rayb81 schreef: zo 7 oktober 2018, 01:44 Zoals ik het nu zie gaan er onweersbuien over zuid limburg.

Anyway, ik laat hem schieten, iedereen die hem rijdt veel succes en plezier! :-q
Achteraf gezien was het een goede keuze om niet te gaan.
Was niet vanwege het weer.
Verrassend wel dat het er toch vuil bij lag, maar zelfs in de superdroge 2016 editie waren er natte plekken dus dat hoort daar zo denk.

Ik las dat Bas Peters gewonnen had bij de elite?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ha, de ‘Bronwandeling’ beneden bij Ulvend omhoog :winkie: . Altijd nat, natuurlijke Bron, ook hoogzomer...
In de winter een ijsbaan :wink: . Met de MTB altijd leuk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Lefty29 schreef: zo 7 oktober 2018, 18:40 bedoel je vanwege het parcours?
Ja, voor mijn smaak gewoon modder happen in de voerstreek. Het is te gek voor worden, maar Eijsden lijkt kwa weer gemakkelijk te voorspellen: regen en modder los van wat de weersvoorspellingen ook zeggen. De Switserse meteorologisch dienst heeft de race dit jaar met afstand gewonnen. Dat waren meer dan 4 mm regen in de nacht.
Bovendien vond ik het parcours niet leuk. Ik kreeg de indruk dat men met alle macht probeerde elke heuvel het liefst twee keer mee te nemen om hoogtemeters te maken. Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik weet dat velen hier anders over denken.
Wat mij wel verbaast is dat men niet in staat is om de juiste afstand aan te geven. Dat waren dikweg 117 km (en niet 110 km zoals officieel aangegeven). De hoogtemeters (2000 m) kloppen dan wel.
Ik ben nu 7 keer de BBC gereden en dat wat voor mij definitief de laatste keer. Ik heb gewoon een hekel aan modder en op die tijd van het jaar is de kans op modder heel groot.
Hulde aan de organisatie en de verkeersregelaars. Bepijling was ook dik in orde op een uitzondering na waar ik samen met ca 50 mannen (een deel was weer op weg terug) verkeerd ben gereden. Wel zou ik het zeer op prijs stellen wanneer bij de finish nog een drankje door de organisatie wordt aangeboden i.p.v. een medaille.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Azijn?? :D :D
Plaats reactie