Raid des Hautes Fagnes (Malmedy) - 24.06.2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

De "Ultimate Bike Race" komt stilaan naderbij.
Deze week kan je nog inschrijven aan de gunstprijs van € 20, nadien komt er 5 euro bij.
Wie nog overtuigd moet worden kan een kijkje nemen op de facebookpagina van de RDHF. Daar heb ik de afgelopen week 2 fotoreportages gepost van mijn parcours-controles.
>> https://www.facebook.com/raidhautesfagnes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door lowie op do 24 mei 2018, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

afstanden - hoogtemeters :

62 km - 2000 hm
90 km - 2600 hm
117 km - 3350 hm
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

24-06-2018 mag ik hopen ;)
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

JasperGr schreef:24-06-2018 mag ik hopen ;)
oeps >> gewijzigd >> thx !
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

de 62km staat op de planning, moet hopelijk wel lukken na de 70km MMT :)
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

De Raid is wel een heel stuk zwaarder dan de MMT, vergis je niet. Vooral als het nat is net zoals afgelopen MMt.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

De MMT is een kermisrondje vergeleken met de RDHF... De MMT is nagenoeg niet technisch, terwijl de RDHF de meest technische is van alle Belgische marathons. Er gebeuren elk jaar behoorlijk wat ongelukken, omdat het door menigeen wordt onderschat. Kan me ook nog herinneren dat voor de eerste pauze, na 14km geloof ik, we al 700hms voor de kiezen kregen... Heb 'm ook 1x in natte omstandigheden gereden en dan is het behoorlijk tricky... Maar evengoed een fantastische tocht, die je zeker een keer gedaan moet hebben!!
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Hij is mij vorig jaar goed bevallen, had er eigenlijk niet meer echt aan gedacht, maar nu ik hem weer tegen ben gekomen begint het wel weer te kriebelen.
Voor mij is het het mooiste om er een lang weekend weg van te maken met de caravan, dus zodoende de vraag, weet iemand nog een leuke gezinscamping in de buurt van Malmedy, waar mijn dochter van 4 het ook na d’r zin kan hebben? Heel veel campings wat ik tegen kom zijn toch meestal om voor de rust te komen.
Hopelijk heeft iemand van jullie nog een goede tip.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik onderschat de RDHF zeker niet, maar ben eerder bang voor de hoogtemeters dan de technische stukjes. Hebben nog een maand om verder aan de conditie te werken :)
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Heeft er iemand een voorbeeld van de meest technische gedeelten?
life starts @ 150bpm...
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Dat is te vergelijken met Les cimes de Waimes. maar met regen is het allemaal veel technischer dan met droge ondergrond.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Dat zegt me niet zoveel, heb nog nooit zulke dingen gereden. Ik ben geen kluns op de fiets dus denk dat het op zich (mits de conditie wat beter word) wel goed moet komen op de kortste afstand.

Geeft dit een aardig beeld van wat je kunt verwachten?: https://www.youtube.com/watch?v=uYN1rB86JBw" onclick="window.open(this.href);return false;
life starts @ 150bpm...
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Zo, zojuist ingeschreven voor de 90/115km, zal wel 90 worden.
Heb een camping geboekt in Spa, ‘s ochtends nog 20 minuutjes met de auto.
Wat je kunt verwachten mbt de technische stukken, ik fiets normaal alles naar beneden, maar vorig jaar heb ik gelopen op de afdaling die je op 1:30min van het filmpje ziet. Heel veel mannen met een iets te groot ego daar naar beneden zien glijden/ schuiven door de regen die ‘s ochtends gevallen was. Maar dit Kun je niet uit dit filmpje halen. Op foto’s / video lijkt het toch altijd minder heftig.
Maar ken je je eigen kunnen dan wel gebreken en luister je hier naar dan komt het in mijn ogen altijd wel goed.
Vorig jaar heel rustig aan de openingsklim begonnen, iig tot aan de eerste drinkpost. Dat is me wel goed bevallen. Alleen voor dit jaar proberen iets meer over te hebben voor de slotklim, daar leek maar geen eind aan te komen.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ja dat stukje viel me al op en vroeg me af dat stukje echt zo steil is.. Als het net zo steil is als dat ding in z'meer in het bosje pas ik ook even denk ik. Al is het daar meer dat er zo'n kort bochtje voor zit. Eerst mijn gezondheid maar eens onder de knie krijgen. Zoals het nu gaat kom ik amper aan fatsoenlijk trainen toe. Dus dan hoef ik er niet eens aan te beginnen..
life starts @ 150bpm...
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik heb het gevoel dat de meeste renners dit ofwel onderschatten of overschatten. Ken gewoon je eigen grenzen. Ben je nog nooit in de Ardennen gaan fietsen? Begin dan niet meteen met de RdHF. Er zijn marathons en toertochten genoeg in de Ardennen. Anderzijds, voor wie voldoende ervaring heeft op de mountainbike is de RdHF perfect te rijden, je hoeft er geen Van der Poel voor te zijn. Maar je moet uiteraard wel steile afdalingen en wortelstukken kunnen nemen. Heb je je twijfels? Zak dan ook niet met een Racing Ralph vooraan af naar Malmédy, monteer een stevige band met voldoende noppen, je gaat er meer plezier aan beleven.

De RdHF is natuurlijk een grote naam en dat spreekt mensen aan. Vandaar dat er altijd volk zal starten dat er, fysiek en/of technisch, niet voldoende klaar voor is. Dat leidt dan soms tot ongevallen, maar om nu het beeld op te hangen dat dit een Enduro tocht is met levensgevaarlijke afdalingen.. dat is het zeker niet.

Belangrijkste boodschap: ken jezelf. Vergelijk het met skiën. Als je enkel nog maar rode pistes in Winterberg gedaan hebt, dan start je gelijk ook niet met een zwarte piste in de Alpen. Voor een ervaren skiër biedt een zwarte piste dan weer net het meeste plezier.
Plaats reactie