drinkgordel gebruiken tijdens een marathon?

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Heb zelf ook op het punt gestaan om een rugtas te kopen. Gelukkig had ik nog een skirugtas dus daar had ik een testrit mee gedaan incl. twee bidons erin etc. Ten eerste vond ik het te warm en mijn bewegelijkheid vond ik ook niet ideaal. Misschien is dit puur een kwestie van gewenning maar voorlopig komt er geen rugzak bij mij.

Mijn multitool heeft alles wat ik nodig heb, incl, bandenlichters, kettingpons, quicklink houder en verwijderaar. Binnenband en extra der. pad onder het zadel. Pompje, en dynamic plug in me shirtje. Met een rugtas kan je dan nog wel een pomp voor je vork/demper meenemen en een bleedkit maar meer gereedschap heb ik niet nodig. Ik ga geen extra buitenband, latex, remblokjes etc meenemen tijdens een marathon.

Ik rij voornamelijk lente/zomer marathons in Nederland, België en Duitsland dus ik rij ook dan nooit met lange kleding, ook omdat ik het snel warm heb. Qua drinken heb ik dan ook altijd een 750ml of 1000ml bidon bij me, afhankelijk van de bevoorradingsposten
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Jaren rondgereden met camelbak (lobo? 3L ding), maar had altijd een zeiknatte rug en 't voelde niet echt vrij. Toen ik tijdens de Bergrace in Lunteren onder een tak doorreed en bleef haken aan mijn camelbak en bijna van de fiets werd getrokken ( :o :lol: ) besloot ik voortaan met bidons en gevulde achterzakken te gaan rijden. nooit spijt van gehad!
to do voor Bartje:
-latex bijvullen
-biba/bandelichter/pomp niet vergeten (die neem ik op kortere tochten nooit mee)
en verder heb ik meestal wel een powerlink, pons, inbus, reepjes e.d. bij me.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik heb de heuptas weer terug gestuurd. Niet echt veel mee gefietst maar dat bleek ook niet nodig. bij het op- en afstappen bleef ik steeds achter het zadel hangen met die heuptas... niet handig als je bij een technisch stukje nét even af moet stappen of juist weer op je zadel wilt.
dus conclusie... leuk misschien voor ritjes waarbij je óp je zadel blijft zitten, bij mtb-en zit ik niet stil op mijn zadel.
Plaats reactie