Swiss epic 11- 15 sept 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Beste Bikers,

Samen met een fietsvriend hebben we ons ingeschreven voor de Perskindol Swiss epic in September en ik vroeg me af of er forum leden deel hebben genomen of toevallig dit jaar ook deel nemen aan dit evenement. Na jaren lang filmpjes en foto's te hebben gezien konden we het niet laten en gaan we de uitdaging aan! 350 km en 12.000 hm :bier:

Is deze marathon ook op een hardtail te rijden? Ik zie namelijk in alle filmpjes alleen maar xc fully's... en ik weet het.. er is veel mogelijk op een hardtail, maar is het verstandig? Hebben jullie nog andere tips of zaken waar we op moeten letten? Het is namelijk onze eerste meerdaagse marathon, dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt :-D
Red een boom. Eet een bever!
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

N.a.v. Je post ff gekeken... eerst de alpsepic overleven en dan kijken of ik zin heb in meer, ziet er iig leuk uit! Net nog even verder gekeken.. Wel erg duur :o 3000 euro voor een full package..
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Koopje vergeleken met de Cape Epic :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
v_schultinge

hendrikjan schreef:N.a.v. Je post ff gekeken... eerst de alpsepic overleven en dan kijken of ik zin heb in meer, ziet er iig leuk uit! Net nog even verder gekeken.. Wel erg duur :o 3000 euro voor een full package..
Het is Zwitserland. Normaal koop je daarvoor een reep chocola. :lol:
KeX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 november 2004, 10:41
Mijn mountainbike: BMC TE02 29er

In 2017 gereden en ik vond het een geniale meerdaagse. De organisatie is top en de trails magnifiek (veel flow, maar stevig technisch). De klimmen zijn lang maar, aangezien de focus ligt op dalen, relatief eenvoudig en goed te doen. Het blijven echter veel hoogtemeters. Wij waren vorig jaar samen met nog één team met hardtails en het is wel te doen, maar wel spartaans voor onder meer de armen. Wij hadden beiden wel een dropper seatpost geïnstalleerd om wat meer clearance te hebben op de trails. Ik zou zeggen trails tot en met s3 maar merendeel s2 volgens deze beschrijving http://www.singletrail-skala.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: organisatie is dit jaar overgenomen door cape epic team. Wat dat voor impact heeft weet ik natuurlijk niet. :)
Laatst gewijzigd door KeX op zo 13 mei 2018, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

haha idd @v_Shultinge :lol:

Thanks Kex! Ik kan wel aardig klimmen, dus daar ben ik niet zo bang voor. 2 jaar geleden heb ik ook aan de Iron Bike in Ischgl meegedaan en een goed resultaat neergezet. Dan was dat wel maar een 1 daagse marathon, maar toch ;)..
Wat betreft het Cape epic team, dan zal dat ook zeker goed komen! Hoor altijd goede verhalen over de Cape Epic.

Hoe zit het eigenlijk met de bikewash? was die goed of moest je daarna nog zelf aan de slag? En hoe zit het met de bevoorrading m.b.t. eten en drinken? Ik zag een foto voorbij komen, waar bidons en gelletjes genummerd waren. Betekent dit dat je daar zelf voor moet zorgen? of is dat alleen bij de Elite, die perse eigen spul willen hebben?
Red een boom. Eet een bever!
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

ziet er erg gaaf uit!

Succes en ben benieuwd naar je ervaring!
(wat had ik graag aan fiets kameraad gehad om dit ook eens te doen!)
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Er is volgens mij een facebook pagina om die fietsvriend te vinden ;) Wellicht iets voor jou om even een kijkje te nemen.. wellicht kom je iemand tegen en kan je samen gaan..

Edit:
https://www.facebook.com/groups/2000295 ... 9554196459" onclick="window.open(this.href);return false;
Red een boom. Eet een bever!
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Dvdsteen schreef:Er is volgens mij een facebook pagina om die fietsvriend te vinden ;) Wellicht iets voor jou om even een kijkje te nemen.. wellicht kom je iemand tegen en kan je samen gaan..

Edit:
https://www.facebook.com/groups/2000295 ... 9554196459" onclick="window.open(this.href);return false;
ow dankje wel!

Is op dit moment nog een toekomstdroom, eerst eens aan de conditie werken etc :)
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
KeX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 november 2004, 10:41
Mijn mountainbike: BMC TE02 29er

De bike wash was goed georganiseerd. Vrijwilliggers spuiten je fiets (netjes) voor je af als je wil. Oppoetsen en smeren laten ze aan jezelf over. De mechaniekers (shimano) doen kleine reparaties aan je fiets gratis (ex materiaal. Sponsor zorg voor het eten/drinken bij de stops (+vooraf/achteraf) en er is vooraf bekend wat waar te krijgen is (repen, gels, iso, cola etc). Bij de finish is er in de rider zone altijd iets van soep, pasta salade, of zwitserse worst kaas, of rijst salade te krijgen. Blikjes Red Bull liggen ook altijd wel klaar voor de liefhebbers. Eten bij de hotels was ook altijd prima en het buffet op de slotavaond is lekker en erg leuk.

Voor wat verhalen kun je eens op deze blogspot van MTBA de reacties lezen. http://mtb-arnhem.blogspot.ch/2017/09/s ... ic-en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jaspertaurine
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 24 oktober 2008, 19:05

Leuk Daan, Swiss Epic!
Wel veel klimmen, hoop dat je fietsmaat ook goed kan klimmen!
Bezit fiets!
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

haha volgens mij heb ik je door ;)! Jij bent goed aan t trainen dus gaat vast goed komen!
Red een boom. Eet een bever!
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Ik las zojuist dat de organisatie de route van dit jaar had gereden en ze adviseerde een dropper post en brede/ grippy banden omdat er veel steile en technische stukken in zitten. Jullie nog tips voor de juiste banden?
Red een boom. Eet een bever!
Dvdsteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 11:26
Mijn mountainbike: Cube Elite C68 2015, Cube AMS 100 SL 2018
Contacteer:

Is de Mountain king protection 2.3 voor en Cross king protection 2.3 achter een goede combi? Lijkt me wel gemaakt voor het zwaardere werk.. ben zo'n zware banden ook niet gewend.. eerdere alpen tripjes op schwalbe roro en rara snakeskin versie gerrden alleen ik denk dat die niet sterk genoeg zijn vooor deze uitdaging
Red een boom. Eet een bever!
v_schultinge

Dvdsteen schreef:Is de Mountain king protection 2.3 voor en Cross king protection 2.3 achter een goede combi? Lijkt me wel gemaakt voor het zwaardere werk.. ben zo'n zware banden ook niet gewend.. eerdere alpen tripjes op schwalbe roro en rara snakeskin versie gerrden alleen ik denk dat die niet sterk genoeg zijn vooor deze uitdaging
Vittoria Barzo lijkt mij ook een mooie kandidaat.
Plaats reactie