Swiss epic 11- 15 sept 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

KeX schreef:Wij waren vorig jaar samen met nog één team met hardtails en het is wel te doen, maar wel spartaans voor onder meer de armen.
Je armen gaan met een fuly echt niet beter voelen..... :lol: Ik neem tenminste aan dat je niet full-rigid hebt gereden. Rijden op een fully is prettiger voor de benen en met name je rug.

Dergelijke marathons zijn veelal beter op een xc-fully te rijden, is gewoon minder vermoeiend. Goede banden is belangrijk, maar om de snelheid te behouden zou ik niet voor al te grove banden gaan. Snakeskin/protection is zeker aan te bevelen.

Je gaat echt geen tijd winnen in de afdaling, daarvoor zijn de verschillen te klein, de meeste tijd ben je toch aan het klimmen en daar is dus veel meer winst te behalen. Meestal valt het technisch niveau van de afdalingen wel mee, maar onderschat het niet. Zeker geen freeride/enduro trail (behalve een paar korte stukjes wellicht).
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
KeX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 november 2004, 10:41
Mijn mountainbike: BMC TE02 29er

mark081 schreef:
KeX schreef:Wij waren vorig jaar samen met nog één team met hardtails en het is wel te doen, maar wel spartaans voor onder meer de armen.
Je armen gaan met een fuly echt niet beter voelen..... :lol: Ik neem tenminste aan dat je niet full-rigid hebt gereden. Rijden op een fully is prettiger voor de benen en met name je rug.
....
Daar heb je op zich een punt, Maar ik heb mijn armen ondanks dat flink gevoeld daar. ;-)

Het punt is overigens dat dit typisch een wedstrijd is waar je in de afdalingen wel veel verschil kann maken. Je kunt het niet vergelijken met de transalp of andere alpen wedstrijden wat mij betreft. Ondanks dat je veel hoogtemeters maakt ligt de focus hier niet op het klimmen. De meeste tijdswinst is er nog steeds wel te halen bij het klimmen, maar ik heb mijn Enduro fiets gemist inde afdalingen kann ik je verzekeren.
Plaats reactie