Kellerwald marathon 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
v_schultinge

Gisteravond even ingeschreven gezien het mooie weer komend weekend in Gilserberg. Ik zag weer veel Nederlanders op de startlijst. :-q

Zelf ingeschreven voor de 86km. Dat is ver genoeg :D
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

v_schultinge schreef:Zelf ingeschreven voor de 86km. Dat is ver genoeg :D
Eigenlijk heb je helemaal gelijk, ver genoeg. Ik zie die 127km nog niet helemaal zitten maar we gaan het meemaken.. ben er nog nooit geweest. Volgens mij wel een aardig snel parkoers (zeker in deze omstandigheden)?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kellerwald was ooit de allereerste wedstrijd in de RWP marathoncup. Ik reed er in 2003 voor het eerst met 25 Nederlanders ongeveer.
In 2004 in de cup opgenomen en zo'n 125 tot 150 Nederlanders, dus ik kon daar geen kwaad meer doen.
Marathon zelf snel? Parcours zal er inderdaad goed bij liggen, maar zit wel 3.000 hm in (als je voor heel gaat).
Voor mij was Kellerwald destijds soort van "thuis komen" en na 10 jaar deelname achter elkaar werd ik nog tot erelid gekroond van de club met levenslang gratis deelname. Dus ik zou nog kunnen gaan, maar Fred 2.0 gaat zondag wel stukje motorrijden.
Wie gaat: Veel plezier, geniet van de taarten na afloop en doe ze allemaal de groeten daar. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nversteege schreef:
v_schultinge schreef:Zelf ingeschreven voor de 86km. Dat is ver genoeg :D
Eigenlijk heb je helemaal gelijk, ver genoeg. Ik zie die 127km nog niet helemaal zitten maar we gaan het meemaken.. ben er nog nooit geweest. Volgens mij wel een aardig snel parkoers (zeker in deze omstandigheden)?
Ja aan de uitslag van vorig jaar te zien idd snel parcours. 1800hm in 86km is ook niet extreem veel. Ik ben benieuwd,..meestal is de eerste klim marathon echt harken omhoog :winkie:
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

schepp schreef:Ja aan de uitslag van vorig jaar te zien idd snel parcours. 1800hm in 86km is ook niet extreem veel. Ik ben benieuwd,..meestal is de eerste klim marathon echt harken omhoog :winkie:
Ik had afgelopen zondag al moeite met die kleine knipjes :-{ Misschien kunnen we samen harken, als je tenminste wat voorzichtiger start dan afgelopen zondag :wink: . Ik moet nu alleen nog 1 rondje meer, ben erg benieuwd.....
v_schultinge

Eerste marathon ben ik aan het einde meestal helemaal af. Afgelopen winter wel goede training gehad. Daar best tevreden over. Helaas, de laatste week heel hectisch en geen enkele training kunnen doen. We gaan het zien :D.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Patje1977 schreef:
schepp schreef:Ja aan de uitslag van vorig jaar te zien idd snel parcours. 1800hm in 86km is ook niet extreem veel. Ik ben benieuwd,..meestal is de eerste klim marathon echt harken omhoog :winkie:
Ik had afgelopen zondag al moeite met die kleine knipjes :-{ Misschien kunnen we samen harken, als je tenminste wat voorzichtiger start dan afgelopen zondag :wink: . Ik moet nu alleen nog 1 rondje meer, ben erg benieuwd.....
Voorzichtig starten zit er wel in,..maar vast minder voorzichtig dan je voor ogen hebt :winkie: 120km is echt serieus lang,..niet aan mij besteed. 86km vind ik eigenlijk al te lang.
v_schultinge

Nou, eerste rondje ging super. In 2u en een beetje door. 2e rondje kramp en ingestort. Uiteindelijk na 4:40u over de finish ofzo.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Pffff ik was na 20 minuten al ingestort. 0,0 power. Elk jaar is de eerste marathon echt huilen zo slecht :) Ook lekker dt we een paar keer door een modderstroom moesten. Dacht eindelijk een keer een marathon te rijden zonder te hoeven poetsen maar helaas toch weer een onherkenbare fiets :)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Met de opwarmronde, was dat dus al in de eerste klim. Dan is zelfs 80 km een heel eind.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Fred (mtb-sport) schreef:Met de opwarmronde, was dat dus al in de eerste klim. Dan is zelfs 80 km een heel eind.....
idd al na de eerste klim was het klaar :) 86km is voor mij altijd een heel eind. Markie rijdt liefst onder de 3uur, heb geen duur lichaam zoals jij Fred.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Met de opwarmronde, was dat dus al in de eerste klim. Dan is zelfs 80 km een heel eind.....
idd al na de eerste klim was het klaar :) 86km is voor mij altijd een heel eind. Markie rijdt liefst onder de 3uur, heb geen duur lichaam zoals jij Fred.
Tja, dan vaker naar Gran Canaria oid gaan zoals Fredje......
Zonder gekheid: Moet je liggen of niet, ik kon/kan "makkelijk" 6 uur bepaald marathontempo vasthouden maar ook omdat ik in maart al vaak 6 of 7 uur op de fiets had gezeten.
Vooral bij Kellerwald was dat voor mij heerlijk om zeker de 3e ronde deelnemers "op te rapen". Meestal verval R2 en R3 zo'n 3 minuten op 2 uur.
Maar ja, dat was ooit. Maar aan Kellerwald altijd warme herinnering over gehouden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Het aantal deelnemers vind ik wel behoorlijk tegenvallen, en dan heb ik het niet eens over de lange afstand: slechts 39 finishers. :(
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ja er waren er ook maar 70 ingeschreven of iets dergelijks. Ik ben ook afgestapt na 2 ronden, net iets te veel risico in zo'n drek/stenen afdaling en aardig onderuit geklapt. Hebben we dat ook een keer meegemaakt. Schade valt allemaal mee.

Viel me trouwens op hoe knetter hard iedereen ging bij die eerste klim. Ik zat aardig op m'n vermogen te letten omdat ik het 127km moest volhouden maar werd aan alle kanten voorbij gereden, ook door mede-127km rijders. Hmm... In de 2e ronde wel een bult mensen ingehaald en in de derde was dat nog meer geweest denk ik, als ik was blijven rijden.
v_schultinge

schepp schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Met de opwarmronde, was dat dus al in de eerste klim. Dan is zelfs 80 km een heel eind.....
idd al na de eerste klim was het klaar :) 86km is voor mij altijd een heel eind. Markie rijdt liefst onder de 3uur, heb geen duur lichaam zoals jij Fred.
Je hebt toch een keurig resultaat neergezet Mark?

Zelf rijd ik ook het liefst onder de 3u. Maar op een één of andere manier is het lekker om een paar lange marathons te rijden zodat je wat weer lucht krijgt. Ook in de kortere afstanden.
Plaats reactie