Kellerwald marathon 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Verbaas we wel over dat het nat was. Had het de dag van tevoren of tijdens de race geregend?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Dennisb85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 2 juni 2016, 11:19

Was een mooi rondje en heerlijk weer!
Jammer van het resultaat gezien de voorbereidingen :(
1e rondje ging goed en redelijk rap... Ronde 2 bidons leeg (post gemist bij de finish).. 20km naar water of iets vochtigs gezocht.. Niet meer goed kunnen maken en compleet stuk gegaan.

Op naar de volgende herkansing.
v_schultinge

Volgende week in Sundern kan je weer!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rokl schreef:Het aantal deelnemers vind ik wel behoorlijk tegenvallen, en dan heb ik het niet eens over de lange afstand: slechts 39 finishers. :(
Lange afstand lijkt inderdaad (helaas) steeds meer terrein te verliezen.
Verder toch een stuk minder Nederlanders dan in de glorietijd, Gilserberg is toch niet verder weg dan het eerste jaar vd cup?..........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

idd al na de eerste klim was het klaar :) 86km is voor mij altijd een heel eind. Markie rijdt liefst onder de 3uur, heb geen duur lichaam zoals jij Fred.[/quote]

Je hebt toch een keurig resultaat neergezet Mark?

Zelf rijd ik ook het liefst onder de 3u. Maar op een één of andere manier is het lekker om een paar lange marathons te rijden zodat je wat weer lucht krijgt. Ook in de kortere afstanden.[/quote]

Keurig resultaat? Nee niet echt. Zat 30W onder mijn normale gemiddelde. Hartslag ook 8 a 10 slagen te laag. 2de ronde compleet laten lopen, mentaal geknakt :winkie: . Komende winter idd Fred zn advies maar eens opvolgen. 7 maanden zonder klimmen is niet bevordelijk :winkie: Elk seizoen zijn de eerste 2 marathon echt doorharken om weer het ritme te vinden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef: Komende winter idd Fred zn advies maar eens opvolgen. 7 maanden zonder klimmen is niet bevordelijk :winkie: Elk seizoen zijn de eerste 2 marathon echt doorharken om weer het ritme te vinden.
Dat ik dat nog mee mag maken "advies Fredje opvolgen" :winkie:
Schrijf maar op in je agenda. Medio maart 2019 klimtraining met Fredje op de Teide (wacht niet op mij, ben iets langer onderweg). 0-2300 meter in 1 klim, dan ga je lachend de 3 (jawel) ronden bij de Kellerwald rijden......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Fred (mtb-sport) schreef:
schepp schreef: Komende winter idd Fred zn advies maar eens opvolgen. 7 maanden zonder klimmen is niet bevordelijk :winkie: Elk seizoen zijn de eerste 2 marathon echt doorharken om weer het ritme te vinden.
Dat ik dat nog mee mag maken "advies Fredje opvolgen" :winkie:
Schrijf maar op in je agenda. Medio maart 2019 klimtraining met Fredje op de Teide (wacht niet op mij, ben iets langer onderweg). 0-2300 meter in 1 klim, dan ga je lachend de 3 (jawel) ronden bij de Kellerwald rijden......

haha klinkt goed!
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nversteege schreef:Ja er waren er ook maar 70 ingeschreven of iets dergelijks. Ik ben ook afgestapt na 2 ronden, net iets te veel risico in zo'n drek/stenen afdaling en aardig onderuit geklapt. Hebben we dat ook een keer meegemaakt. Schade valt allemaal mee.

Viel me trouwens op hoe knetter hard iedereen ging bij die eerste klim. Ik zat aardig op m'n vermogen te letten omdat ik het 127km moest volhouden maar werd aan alle kanten voorbij gereden, ook door mede-127km rijders. Hmm... In de 2e ronde wel een bult mensen ingehaald en in de derde was dat nog meer geweest denk ik, als ik was blijven rijden.
ja die modder afdalingen waren listig. De eerste keer kwam die ook erg onverwachts.Ik ging ook wat te hard aar kon m nog net houden. 2 de ronde een stuk rustiger gepakt.Afdalingen waren over het algemeen vrij steil. Weinig afdalingen waar je kon herstellen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef:ja die modder afdalingen waren listig. De eerste keer kwam die ook erg onverwachts.Ik ging ook wat te hard aar kon m nog net houden. 2 de ronde een stuk rustiger gepakt.Afdalingen waren over het algemeen vrij steil. Weinig afdalingen waar je kon herstellen.
In dat opzicht dus wel eea veranderd. Voorheen brede racebaan op en neer paar (niet spannende) singletracks omlaag. Was 1 rechte afdaling die onderin vrij steil was met afwatering, maar technisch parcours? Nee.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

De afdalingen waren echt listig deze keer Fred. Echt wel wat smakkers her en der gezien.
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

v_schultinge schreef:De afdalingen waren echt listig deze keer Fred. Echt wel wat smakkers her en der gezien.
Ik vond ze heerlijk :-q !

Op Thunderbirds naar beneden :-q !
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Fred (mtb-sport) schreef:
rokl schreef:Het aantal deelnemers vind ik wel behoorlijk tegenvallen, en dan heb ik het niet eens over de lange afstand: slechts 39 finishers. :(
Lange afstand lijkt inderdaad (helaas) steeds meer terrein te verliezen.
Verder toch een stuk minder Nederlanders dan in de glorietijd, Gilserberg is toch niet verder weg dan het eerste jaar vd cup?..........
Ik denk dat 126 km met 3000 hm zelfs voor de meeste Nederlanders te veel zijn zo aan het begin van het seizoen. Onder Duiters nog veel minder populair (zie je ook in de startlijst van andere lange/zware marathons zoals Erbeskopf, Gallahaan, Neustadt, enz).

Voor de meeste cup wedstrijders is het eerste schrapresultaat al binnen :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie