Veldslag om Norg (1 september 2018)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee, was bij de oversteek bij het bruggetje.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Norg ligt zo'n beetje in mijn achtertuin.. heb hem al eens officieel gereden, maar dat viel tegen. Om die issues bij de start te vermijden (hoorde al weer een hoop klachten) heb ik de Veldslag een dag later (vandaag dus) op basis van GPS nagereden. Geen start issues, geen drukte van 1600 man op het parcours, geen geduw en getrek, geen toerrijders die er een wedstrijd van maken en als een idioot rijden etc. maar gewoon lekker de route rijden. Er zaten wel heel veel rechte stukken in en ook best wat verhard. Dat had op sommige stukken best anders gekund. Maar goed, de 80 km tocht gereden en ik weet het nu al zeker: volgend jaar doe ik het weer net zo.

Hoorde trouwens dat er meerdere mensen zijn afgevoerd. Details ontbreken nog.
lecram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 30 september 2008, 22:23

Was weer gave race en top georganiseerd. Veel recht toe recht aan, maar dat weet je van te voren.
Achteraan Gestart in eerste startvak en na paar kilometer wel geschrokken van zware val partij welke vlak voor mij gebeurde. Ik zag vlak daarvoor een van de betrokkenen bijna omgekeerd op de fiets zitten.... niet slim!
Hopelijk valt alles mee voor de pechvogels.
Ik had relatief veel oponthoud bij het reeds besproken bruggetje en miste daardoor de aansluiting met een groepje met een paar fietsmaten. Toch maar besloten om in het lange stuk naar de weperbult in het wiel te blijven en vast een reepje te eten. Bult ging prima. Stuk na de bult terug richting Norg ging voor m’n gevoel iets te langzaam maar toch in de groep gebleven. Van Norg naar Assen ging hard en we raapten steeds meer groepjes op tot er een waaier van een man of 30 ontstond. Vlak voor de heuvelzone in Assen naar de kop Vd grote groep gereden zodat ik als eerste de bosjes (waar ik altijd mijn hond uitlaat) in draaide. Heuvel zone (waar ik werd aangemoedigd door de familie) ging prima (32e Strava tijd van de dag). Ik reed dan ook helemaal alleen langs de golfbaan en het lange stuk naar Norg. Uiteindelijk weer bijgehaald door grotere groep van man of 15. Vlak voor de laatste 3 km singletrack mee gesprongen met 2 veldrijders en zo als een Vd eerste de singletrack op. Uiteindelijk nog net bij de eerste 70 gefinished. Voor mij ging alles goed dit jaar en heb er weer van genoten.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Kijk, dat is de parcourskennis die ik heb gemist; op de cruciale momenten vooraan in de groep zitten :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Die val was inderdaad erg lelijk. Ik zat er ook vlak achter en de snelheid op dat moment liep toch wel tegen de 38 a 40km/h. Een van de slachtoffers was aardig buiten westen. :-(

Het laatste stuk van de route was ook wind tegen en als je dan alleen zit verlies je best veel kracht.
Ik had het idee dat de route deze keer meer over brede wegen ging dan vorig jaar.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik vond de route dit jaar duidelijk minder leuk als eerdere edities. Het was nu wel heel veel recht toe recht aan. Desondanks wel genoten. Alles goed gereden en lekker hard door kunnen rijden. Maar slecht om de voeding/drinken gedacht en daardoor kramp vanaf de bulten bij Assen. Vanaf dat moment ben ik maar onder de krampgrens gaan fietsen, dus echt wat rustiger.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Gevallen atb-er had volgens het DvhN een paar gebroken botten in het gezicht en is inmiddels geopereerd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Oei, dat is niet fijn. :-(
Ik kan het nergens terugvinden op hun site. Stond het in de papieren versie?
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Ja,
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Pascal Rijzinga schreef:Norg ligt zo'n beetje in mijn achtertuin.. heb hem al eens officieel gereden, maar dat viel tegen. Om die issues bij de start te vermijden (hoorde al weer een hoop klachten) heb ik de Veldslag een dag later (vandaag dus) op basis van GPS nagereden. Geen start issues, geen drukte van 1600 man op het parcours, geen geduw en getrek, geen toerrijders die er een wedstrijd van maken en als een idioot rijden etc. maar gewoon lekker de route rijden. Er zaten wel heel veel rechte stukken in en ook best wat verhard. Dat had op sommige stukken best anders gekund. Maar goed, de 80 km tocht gereden en ik weet het nu al zeker: volgend jaar doe ik het weer net zo.
:-q Ik doe dat ook vaak bij de wintertoertochten , die ik overigens alleen in de winter rijd, bij mij in de regio. Als het dan een beetje vochtig is kan je zonder GPS de route een of twee dagen later nog prima volgen op de sporen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Tsjibiti schreef:Als het dan een beetje vochtig is kan je zonder GPS de route een of twee dagen later nog prima volgen op de sporen.
Pas op, straks wordt je fiets smerig!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

nversteege schreef:
Tsjibiti schreef:Als het dan een beetje vochtig is kan je zonder GPS de route een of twee dagen later nog prima volgen op de sporen.
Pas op, straks wordt je fiets smerig!
Dat gebeurt echt niet.
Tijdens de georganiseerde tocht mag het goed nat zijn omdat dat duidelijke spoorvorming tot gevolg heeft. De tocht op de dag(en) erna narijden doe ik alleen als het ondertussen opgedroogd is. :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Rijden jullie dan ook als het nat / slecht weer is? Wow! :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Pascal Rijzinga schreef:Rijden jullie dan ook als het nat / slecht weer is? Wow! :winkie:
Ik nooit. Noch in het veld noch op de weg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Pascal Rijzinga schreef:Rijden jullie dan ook als het nat / slecht weer is? Wow! :winkie:
Als het echt nat is blijft de MTB binnen en ga ik de weg op.
Plaats reactie