les cimes de Waimes 10 mei 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ai, balen man!
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

schepp schreef:Kansloos vandaag,..bij splitsing 70/90 km waren schijnbaar alle pijlen en kalk verdwenen. Niemand van de organisatie aanwezig en dus met grote groepen verkeerd gereden en zoeken naar de route. Uiteindelijk de 70km route niet kunnen vinden en over de weg terug gereden naar Waimes. Hopelijk hadden de vakken achter het eerste vak er geen last van. Heb het bij de eerste de beste wegwijzer gemeld en die ondernam gelijk actie.
Das mooi Kak :evil:
Ik ben stuk verder naar achteren gestart en gelukkig wel gewoon goed aangegeven.
Bedankt voor het dooregeven
We Are Basta
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Dreezz schreef:Ai, balen man!
Ja achteraf helemaal want reed op een podiumplek bij de mas 2 :-{
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

dan is het helemaal zuur. hoe verging het de anderen die bij jou in de buurt reden dan?
ik heb het ook wel eens meegemaakt (met hardloopwedstrijdjes), dan is de motivatie om door te gaan opeens weg :-?
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Ik denk dat redelijk wat mensen uit de eerste twee vakken tijd zijn verloren. Ik kwam op dat punt een groep van een man of 20 tegen die een stukje verkeerd gereden, toen mee omgedraaid en terug naar de splitsing gereden. Vanuit daar kwam een van de route wachten ons tegemoet gerend. Hij niette snel nieuwe pijlen op de bomen en zo kon de hele groep weer verder. Kudos voor de betreffende man die toch een aardig stuk bergop rende om het geheel zo snel mogelijk weer te fixen.

Verder prima aangegeven overal. Ik heb me goed vermaakt. Het was een tijdje geleden dat ik voor het laatst in de buurt daar reed, maar was leuk om de bekende stukjes weer te rijden. Daarnaast was het weer een prima training hier. Ik was rustig gestart en de eerste 50km overwegend getoerd, hier en daar wel redelijk tempo gereden maar niet volle overtuiging wedstrijd snelheid. Na het issue met de pijlen zat ik toch rond wat rappere mannen en vrouwen, dus er toen maar een schepje bovenop gedaan. Binnen in 3:43:<nogwat>.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Dreezz schreef:dan is het helemaal zuur. hoe verging het de anderen die bij jou in de buurt reden dan?
ik heb het ook wel eens meegemaakt (met hardloopwedstrijdjes), dan is de motivatie om door te gaan opeens weg :-?
Allemaal zijn ze verkeerd gereden of heel veel tijd verloren. De 90km route was wel simpel te vinden dus de 90km rijders hadden meer geluk. Mijn motivatie was zo wie zo weg omdat ik echt voor een resultaat reed in zowel de wedstrijd als in de sforz marathoncup. 5 a 6 minuten verliezen dan ben je gelijk kansloos
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Das balen Mark als je voorin meestrijd en dat voor je kiezen krijgt. Noin gaf na de rit idd al aan dat een groep hem tegemoet was gekomen die verkeerd waren gereden. Ik vertrok uit box 3 en die had geen last daarvan, wel jammer dat ik hele rit alleen moest rijden zonder medestrijders naar voren. Maar uitstekend vermaakt het parcours maakt het allemaal goed. Hele andere volgorde en condities dan vorig jaar toen het kurkdroog was. Volgende maandag Ardennes trophy daar in de buurt ook voor de Bams.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik weet niet of deze manier van starten handig is.
Door de opstoppingen vond ik het zelf vooral een toertocht.
Desalniettemin, 1 van de best verzorgde marathons die ik tot nu toe gereden heb.
Het technische karakter van de route zorgt natuurlijk ook voor de opstoppingen.
Na grand halleux was dit een verademing.

Wel jammer dat de beloofde 2650hm er bij lange na niet in zaten.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

tiewrap schreef:Ik weet niet of deze manier van starten handig is.
Door de opstoppingen vond ik het zelf vooral een toertocht.
Desalniettemin, 1 van de best verzorgde marathons die ik tot nu toe gereden heb.
Het technische karakter van de route zorgt natuurlijk ook voor de opstoppingen.
Na grand halleux was dit een verademing.

Wel jammer dat de beloofde 2650hm er bij lange na niet in zaten.
Nee start is niet handig. Denk dat zie er goed aan doen om gewoon per afstand te starten met een uur ertussen of zo. Parcours leent zich niet voor dit aantal deelnemers. Vond ik destijds bij de RDHF ook. Je wil ook tegen je concurrenten rijden zoals Niels zegt. Zelfs als je in blok 1 start heb je geen idee hoe het gaat omdat je van niemand weet welke afstand ze rijden
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het lijkt me voor de toppers ook niet erg handig. De eerste 50Km weet je niet wie je tegenstanders zijn, al er iemand weg rijd dan kan het zijn dat ze voor de 50 gaan of toch voor de 90.

Verder snap ik nooit dat ze niet eerst de wedstrijdrijders laten gaan. Bijvoorbeeld eerst de 90km, 10 min later de 70km en 10 min later de 50Km. En daarna beginnen met de mensen zonder licentie. Zo heeft ieder zijn pleziertje en hoeven de wedstrijd rijders zich niet te stressen en de niet wedstrijdrijders zich niet te ergeren.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Verder snap ik nooit dat ze niet eerst de wedstrijdrijders laten gaan. Bijvoorbeeld eerst de 90km, 10 min later de 70km en 10 min later de 50Km. En daarna beginnen met de mensen zonder licentie. Zo heeft ieder zijn pleziertje en hoeven de wedstrijd rijders zich niet te stressen en de niet wedstrijdrijders zich niet te ergeren.
De licentiehouders stonden nu toch in boxen 1 en 2?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

O dat zou goed kunnen, dat hebben ze dan weer goed gedaan.
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Afgelopen donderdag deze tocht ook gereden, niet met wedstijd-aspiraties maar gewoon als toertochttijder.

Leuk parcours, maar waarschijnlijk wel de laatste keer dat ik hier aan heb deelgenomen.
Door de natte boomwortels werd het wel aardig technisch voor mij en dat vind ik normaal wel leuk, maar niet als er 100 man in je nek staan te hijgen tijdens zon opstopping.
Dan word ik wat onzeker en ga ik klungelen.

Ik had mijn dag ook niet, totaal niet scherp.
Ik ging voor de 90, maar door een stevige buiteling na ong 35 km heb ik na 50 km lekker de pijp aan Maarten gegeven.

Verder prima evenement, maar volgende keer ga ik toch liever lekker prive rondtoeren daar.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Noin schreef:
Verder snap ik nooit dat ze niet eerst de wedstrijdrijders laten gaan. Bijvoorbeeld eerst de 90km, 10 min later de 70km en 10 min later de 50Km. En daarna beginnen met de mensen zonder licentie. Zo heeft ieder zijn pleziertje en hoeven de wedstrijd rijders zich niet te stressen en de niet wedstrijdrijders zich niet te ergeren.
De licentiehouders stonden nu toch in boxen 1 en 2?
Ja maar alles door elkaar. Je hebt geen idee wie 50,70 of 90 rijden. Alles dezelfde bordjes. Gewoon vooraf kiezen welke afstand je gaat rijden en gescheiden starten is veel overzichtelijker. Probleem is ook het aantal deelnemers. Dat is veel te hoog voor dit smalle technische parcours
carlos bananas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 9 augustus 2011, 21:00
Mijn mountainbike: niner one rohloff, bergamont revox, Devinci Atlas, norco revolver fs, evil the following, pyga stage

video van de 70 km
https://youtu.be/M1UAc57hqLM
Plaats reactie