SFORZ MTB Marathoncup 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Roderbike: Argument mbt gezin is zeker nieuw. In 2005 waren het echt niet allemaal vrijgezellen en rijders zonder kinderen. Die mochten vaak mee om papa aan te moedigen.
@schepp: Uitslagen is toch een belangrijk iets en om rijders zelf te laten rekenen is nou niet hetgeen nodig zou moeten zijn. Ik weet uit eigen ervaring dat het lastig is en in geval van laatste wedstrijd zal de factor “Belgische organisatie” een rol spelen. Was toen vaak al drama en sommige dingen veranderen helaas niet.
Mbt 2 vd 5 te veel, je slaat de spijker op de kop. Daar wringt de schoen idd. In onze tijd (ik wordt/ben oud) wist je niet beter, een marathon is gemiddeld 300 tot 400 km enkele reis in de auto.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik ben het eens met Fred voor wat betreft de beleving. Toen ik 10 jaar geleden begon met mountainbiken
heb ik genoten van de vele berichten voor en na een marathon hier op het forum en zeker op de website van Fred. Nu zie ik dat voor vele marathons niet eens meer een topic wordt geopend en wedstrijdverslagen vind je nagenoeg niet meer.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Denk dat ook het medium internet forum minder gebruikt word. Mijn vermoeden is dat daar voornamelijk het teruglopen van "beleving" hier veroorzaakt wordt.
Mountainbiken is groter geworden... Maar ergens is het als wedstrijd/competitie sport lastig om goed in te vullen. Deze cup zit er net tussenin denk ik...
Elite heeft er geen interesse in en de recreatieve rijder heeft genoeg toer en lange afstands mogelijkheden.
Voorop gesteld ben ik heel blij met de organisatie van deze cup. Het kost toch tijd en vast ook frustraties en wachten. Je bent afhankelijk van andere organisaties.
Overigens ben ik het wel eens met Schepp.. je punten kan je direct berekenen en het zou toch niet moeten uitmaken in motivatie om mee te doen.
Wat is er nodig om meer elite aan te trekken?
Opgaan in één KNWU cup..., andere wedstrijden selecteren, meer prijzengeld, grotere sponsoren, niks doen gaat goed zo???
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

schepp schreef:
Roderbike schreef:Ik doe nu voor het 4e jaar mee en merk ook dat de interesse afneemt. Ook dit jaar probeer ik weer minimaal 4 marathons uit de cup te rijden. Daarnaast rijd ik er nog verschillende waaronder bijna alle Nederlandse. Het zou dus een stuk makkelijker zijn als de Nederlandse wedstrijden sowieso mee zouden tellen, net als bij de Ladies cup. Je ziet dat daar animo genoeg voor is. Ik kan mij er iets bij voorstellen wanneer je een gezin hebt etc. dat al die buitenlandse marathons wat te veel van het goede zijn.

Misschien moeten alle NLse marathons meetellen en dan minimaal 1 Buitenlandse marathon erbij?

Uitslagen laten inderdaad vaak lang op zich wachten. Dat verlaagt het animo wel.
uitslagen weet je toch gelijk na de wedstrijd al? je kan zo je eigen punten uitrekenen tov de snelste Cuprijder. Je eigen tijd delen door de tijd van de winnaar x 1000pnt. Dat de uitslagen soms wat langer duren komt omdat wij ook wachten tot uitslagen van wedstrijden definitief zijn, maar zeker ook omdat uitslagen van wedstrijden vaak een rommeltje zijn icm dat rijders in de cup hun naam niet goed spellen en wij handmatig zaken moeten wijzigen. Tevens zijn wij ook allemaal mensen met een full time baan en alles er vrijwillig bij doen. Kan mij niet voorstellen dat dat de animo verlaagd. Denk dat de meeste een beetje te weinig overhebben voor een leuke competitie. Het moet altijd technisch en in België en in het buitenland, maar puntje bij paaltje zijn dat de wedstrijden met de minste deelnemers. Als we alle Nederlandse wedstrijden doen dan zijn dat volgens velen geen echte marathons ivm het ontbreken van klimmen. Bovendien hoef je maar 2 van de 5 buitenlandse marathons te rijden. Als dat al teveel gevraagd is dan weten we dus precies waar de schoen wringt.
precies zoals jij het verteld... :-q
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Het is vooral een Mentaliteits verandering, gevoed door (a) sociale media. Als mensen al gaan zeuren dat er 4 wedstrijden op zondag zijn omdat ze zich niet eens een paar x per jaar kunnen losweken van hun burgerlijke routine dan weet je het wel. Als dat al een probleem is, dan weten ze je mail adres wel te vinden, of als ze een punt te weinig hebben oid, zolang er masr iets te halen of claimen valt .
Als ik een post doe die door 5000 man gelezen wordt met het verzoek een lintje te komen ophangen, voor het uitzetten van Amerongen, geen enkele (0) reactie. Maar wel klagen als ze niet vooraan staan bij de start of als er ergens een opstopping is. Of het clubje dat is onderhoud doet bij Amerongen dat dan eerder tegen gaat werken dan meewerken omdat het hun route is,. Terwijl er vanuit de wedstrijd 10 duizenden euro's naar SBB en de route zijn gegaan (ook dit jaar gaat de helft vd winst naar sbb, en dat is ca 5000 euro). Je moet tegenwoordig lijkt het iedereen bij het handje pakken en alles faciliteren, wij doen regelmatig updates op Facebook en Instagram en hebben in het verleden meerdere keren opgeroepen om foto's en wedstrijd verslagen te plaatsen op onze fb pagina, zelfde geldt voor oproepen voor carpoolen enzo. Al die mensen die roepen dat ze foto's en wedstrijd verslagen missen,! Hoeveel heb je er zelf geplaatst dan? Als vd poel met schurter voor het podium aan het strijden is in albstadt is daar al nauwelijks aandacht voor, hoeveel interesse van een sponsor denk je dat er is om geld in te stoppen. De eerste 2 jaar hebben we zelfs een fiets(twv 1500euri) verloot onder alle deelnemers, en prijzengeld etc wat je allemaal niet bij de knwu vindt, maar da's voor 99% vd deelnemers toch geen argument om deel te nemen. Blijkbaar nu er veel NL wedstrijden zijn kiest men daarvoor, opzich prima. Als dat is wat men wil, dan zullen we daar meer op inzetten. in 2015 was de slechtst bezochte marathon houffA met ca75 deelnemers, en was de gem deelname vanuit de cup ca 125-150 deelnemers, In 3jaar zijn er heelveel NL wedstrijden bij gekomen, dus kan mij indenken dat dit de voornaamste reden is.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rutger, komt een hoop frustratie naar boven in 1 bericht en meer dan alleen omtrent de cup. Hou het alleen bij de cup in dit topic zou ik zeggen.
Ik waardeer jullie werk meer dan 100% ook al ben ik zelf niet meer actief als rijder. Na alle storm na Grafshaft paar jaar terug en daardoor terug trekken van toenmalige organisatie zijn jullie er in gestapt en ook nieuwe elementen toegevoegd (team, officieus NK). :-q
Mentaliteit verandering en ook zeurcultuur lijkt inderdaad helaas de boventoon te voeren.
Als NL wedstrijden meer voorkeur hebben en jullie je daar op in zouden haken, dan hoor je "Waarom geen echte marathons?". Ga je naar Saarschleifen of NeuStadt is het "Veel te ver weg, te moeilijk, op zondag".
Troost je met de gedachte dat ik destijds ook geregeld "zeikmailtjes" kreeg, alleen was er toen nog geen FB.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Ook ik waardeer wat jullie doen. Ik neem zelf wel deel aan meerdere buitenlandse marathons. Voorlopig heb ik 2 buitenlandse gereden en doe ik er nog 3. Daarvan 2 cup wedstrijden (Kellerwald & Titmaringhausen). De overige wedstrijden vielen samen met andere wedstrijden en dan moet je keuzes maken. Maar met mijn opmerkingen probeerde ik gewoon mee te denken waarom er wellicht minder deelname is. Ik probeer ook regelmatig mensen te motiveren deel te nemen aan (buitenlandse) marathons, vaak is "gezin" dan het argument waarom het niet kan.

Wat betreft zelf uitrekenen van uitslagen.. ik weet niet altijd wie er wel of niet meedoen aan de cup. Dan weet ik dus ook niet precies wie ik moet pakken als winnaar. Daarnaast wil ik vooral zien hoe ik doe ten opzichte van deelnemers rondom mij, mijn directe concurrenten. Dat is natuurlijk de voornaamste reden om mee te doen aan een cup.

Ik heb ook deelgenomen in Apeldoorn, Oldebroek en de Hel van Groesbeek dit jaar. Ergens vind ik het wel jammer dat deze dan niet meetellen voor de cup. Misschien is het een idee om een NL cup klassement te hebben, een Buitenlandse marathon klassement en een combinatie van de 2?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gezin is inderdaad een zwaarwegend argument. De weekenden zitten al aardig vol en als papa dan vrijdagavond en heel de zaterdag op pad is in het buitenland heeft dat een aardige impact op het gezinsleven.
Daar komen dan tevens nog de kosten bij van de heen- en terugreis, hotel, eten en drinken e.d.
Dat zijn vrij forse bedragen die ik voor mezelf naar het gezin toe niet kan verantwoorden.
Ik ben daarom erg blij dat er in Nederland meer marathons komen.
Zelf heb ik deelgenomen aan o.a Veldslag om Norg, marathon in Apeldoorn en Oldebroek en de Drenthe200 en binnenkort de Bartje200.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Roderbike schreef:Ook ik waardeer wat jullie doen. Ik neem zelf wel deel aan meerdere buitenlandse marathons. Voorlopig heb ik 2 buitenlandse gereden en doe ik er nog 3. Daarvan 2 cup wedstrijden (Kellerwald & Titmaringhausen). De overige wedstrijden vielen samen met andere wedstrijden en dan moet je keuzes maken. Maar met mijn opmerkingen probeerde ik gewoon mee te denken waarom er wellicht minder deelname is. Ik probeer ook regelmatig mensen te motiveren deel te nemen aan (buitenlandse) marathons, vaak is "gezin" dan het argument waarom het niet kan.

Wat betreft zelf uitrekenen van uitslagen.. ik weet niet altijd wie er wel of niet meedoen aan de cup. Dan weet ik dus ook niet precies wie ik moet pakken als winnaar. Daarnaast wil ik vooral zien hoe ik doe ten opzichte van deelnemers rondom mij, mijn directe concurrenten. Dat is natuurlijk de voornaamste reden om mee te doen aan een cup.

Ik heb ook deelgenomen in Apeldoorn, Oldebroek en de Hel van Groesbeek dit jaar. Ergens vind ik het wel jammer dat deze dan niet meetellen voor de cup. Misschien is het een idee om een NL cup klassement te hebben, een Buitenlandse marathon klassement en een combinatie van de 2?
Ja super leuk! Vraag is alleen wie het gaat organiseren. Zoals gezegd wij doen het er ook maar ff bij naast onze full time baan, gezin en andere verplichtingen. Wij zijn bijv wel bij alle marathons aanwezig, wat ons ook tijd en veel geld kost. Ik vind tussen 1 a 2 weken wachten op de punten voor het klassement daarom dus niet lang. Punten zijn altijd bijgewerktt voor de volgende marathon dus weet iedereen waar hij aan toe is. We hebben voor de dames overigens ook al extra een lades cup opgezet, wat zijn vruchten afwerpt met momenteel 76 ingeschreven dames op de 70km in Montferland.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Rutger S schreef:Het is vooral een Mentaliteits verandering, gevoed door (a) sociale media. Als mensen al gaan zeuren dat er 4 wedstrijden op zondag zijn omdat ze zich niet eens een paar x per jaar kunnen losweken van hun burgerlijke routine dan weet je het wel. Als dat al een probleem is, dan weten ze je mail adres wel te vinden, of als ze een punt te weinig hebben oid, zolang er masr iets te halen of claimen valt .
Als ik een post doe die door 5000 man gelezen wordt met het verzoek een lintje te komen ophangen, voor het uitzetten van Amerongen, geen enkele (0) reactie. Maar wel klagen als ze niet vooraan staan bij de start of als er ergens een opstopping is. Of het clubje dat is onderhoud doet bij Amerongen dat dan eerder tegen gaat werken dan meewerken omdat het hun route is,. Terwijl er vanuit de wedstrijd 10 duizenden euro's naar SBB en de route zijn gegaan (ook dit jaar gaat de helft vd winst naar sbb, en dat is ca 5000 euro). Je moet tegenwoordig lijkt het iedereen bij het handje pakken en alles faciliteren, wij doen regelmatig updates op Facebook en Instagram en hebben in het verleden meerdere keren opgeroepen om foto's en wedstrijd verslagen te plaatsen op onze fb pagina, zelfde geldt voor oproepen voor carpoolen enzo. Al die mensen die roepen dat ze foto's en wedstrijd verslagen missen,! Hoeveel heb je er zelf geplaatst dan? Als vd poel met schurter voor het podium aan het strijden is in albstadt is daar al nauwelijks aandacht voor, hoeveel interesse van een sponsor denk je dat er is om geld in te stoppen. De eerste 2 jaar hebben we zelfs een fiets(twv 1500euri) verloot onder alle deelnemers, en prijzengeld etc wat je allemaal niet bij de knwu vindt, maar da's voor 99% vd deelnemers toch geen argument om deel te nemen. Blijkbaar nu er veel NL wedstrijden zijn kiest men daarvoor, opzich prima. Als dat is wat men wil, dan zullen we daar meer op inzetten. in 2015 was de slechtst bezochte marathon houffA met ca75 deelnemers, en was de gem deelname vanuit de cup ca 125-150 deelnemers, In 3jaar zijn er heelveel NL wedstrijden bij gekomen, dus kan mij indenken dat dit de voornaamste reden is.
Ik waardeer jullie werk ook enorm Rutger. Al ben ik ook 1 van de personen die 'zeurt' over teveel marathons op zondag. Het is overigens maar wat je zeuren noemt... Ik hoor/hoorde/zie/zag vanuit de Cup organisatie ook regelmatig berichten over magere deelname. Wellicht zijn één en één bij elkaar op te tellen. Als de argumenten teveel op zondag en te ver weg nu leidt tot een lagere deelname, zit daar dan niet de winst?
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

schepp schreef:
Roderbike schreef:Ook ik waardeer wat jullie doen. Ik neem zelf wel deel aan meerdere buitenlandse marathons. Voorlopig heb ik 2 buitenlandse gereden en doe ik er nog 3. Daarvan 2 cup wedstrijden (Kellerwald & Titmaringhausen). De overige wedstrijden vielen samen met andere wedstrijden en dan moet je keuzes maken. Maar met mijn opmerkingen probeerde ik gewoon mee te denken waarom er wellicht minder deelname is. Ik probeer ook regelmatig mensen te motiveren deel te nemen aan (buitenlandse) marathons, vaak is "gezin" dan het argument waarom het niet kan.

Wat betreft zelf uitrekenen van uitslagen.. ik weet niet altijd wie er wel of niet meedoen aan de cup. Dan weet ik dus ook niet precies wie ik moet pakken als winnaar. Daarnaast wil ik vooral zien hoe ik doe ten opzichte van deelnemers rondom mij, mijn directe concurrenten. Dat is natuurlijk de voornaamste reden om mee te doen aan een cup.

Ik heb ook deelgenomen in Apeldoorn, Oldebroek en de Hel van Groesbeek dit jaar. Ergens vind ik het wel jammer dat deze dan niet meetellen voor de cup. Misschien is het een idee om een NL cup klassement te hebben, een Buitenlandse marathon klassement en een combinatie van de 2?
Ja super leuk! Vraag is alleen wie het gaat organiseren. Zoals gezegd wij doen het er ook maar ff bij naast onze full time baan, gezin en andere verplichtingen. Wij zijn bijv wel bij alle marathons aanwezig, wat ons ook tijd en veel geld kost. Ik vind tussen 1 a 2 weken wachten op de punten voor het klassement daarom dus niet lang. Punten zijn altijd bijgewerktt voor de volgende marathon dus weet iedereen waar hij aan toe is. We hebben voor de dames overigens ook al extra een lades cup opgezet, wat zijn vruchten afwerpt met momenteel 76 ingeschreven dames op de 70km in Montferland.
Bij de NL zijn jullie dus ook aanwezig ivm de Ladies cup. Daarnaast bedoelde ik niet nog meer Buitenlandse wedstrijden dan er nu al zijn. Maar wel een apart klassement. Het enige wat er dan voor jullie veranderd, is dat er op de site 3 verschillende klassementen komen. Een beetje zoals in een Grand Tour met verschillende truien.

Voor dit jaar zou je dan krijgen:
Buitenlandse Cup:
Kellerwald
Cimes de Waimes
Arnsberg
Zierenberg
Titmaringhausen

Nederlandse Cup:
Oldebroek
Apeldoorn
Groesbeek
Montferland
Amerongen

En dan nog een overall/combi klassement met de 2 verschillende onderdelen bij elkaar opgeteld.

Op deze manier bedien je ook de Marathon rijders die niet naar het buitenland willen/kunnen of die door deelname aan de NL cup ook gemotiveerd worden om aan de Buitenlandse deel te nemen.

Het is maar een idee, het liefst zou ik ook gewoon zien dat er meer deelname was met de huidige opzet. Ik zelf neem nu voor het 4e jaar deel en merk dat er steeds minder meedoen terwijl er wel meer NL marathons bij komen en de nieuwe opzet met de ladies cup wel een succes is.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wellicht is PR ook een ding? Zonder dit forum zou ik nooit van de SFORZ MTB marathoncup gehoord hebben en ik denk niet dat de gehele doelgroep op dit forum zit...
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Jeetje wat een analyses zeg...

Ik hou het gewoon op een wat minder jaartje, maar bekijk het ook van de andere kant, er zijn nog nooit zoveel dames geweest die meedoen... hoe tof is dat ? Dat wordt echt gewaardeerd merk ik bij onze club

In mijn directe kring (ikzelf en een clubgenoot, beide M40+ kort) is het gewoon toeval. Misschien ben ik er volgend jaar gewoon weer bij. Mijn spirit is nog superhoog, ik rekende altijd direct zelf mijn punten uit, bekendheid ? als je regelmatig traint (dat moet iedereen wel) dan hoort iedereen echt wel via via van de Cup. En er zijn maar twee/drie echte nederlandse marathons in mijn optiek: Groesbeek, Montferland en Amerongen, dus je moet wel naar duitsland/belgie, onvermijdelijk....

Sowieso is er in de XC bij de M30 ook een belabberd klein aantal deelnemers, de wat oudere garde (M40) is het drukst, maar dat geeft al aan dat na deze generatie de wedstrijd animo wat in een dip zit. Ik zou het zeker niet persoonlijk op gaan vatten, sjappoo voor alle vrijwilligers :-q :-q
MTBArnhem
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Yeah Steel schreef:Jeetje wat een analyses zeg...

Ik hou het gewoon op een wat minder jaartje, maar bekijk het ook van de andere kant, er zijn nog nooit zoveel dames geweest die meedoen... hoe tof is dat ? Dat wordt echt gewaardeerd merk ik bij onze club

In mijn directe kring (ikzelf en een clubgenoot, beide M40+ kort) is het gewoon toeval. Misschien ben ik er volgend jaar gewoon weer bij. Mijn spirit is nog superhoog, ik rekende altijd direct zelf mijn punten uit, bekendheid ? als je regelmatig traint (dat moet iedereen wel) dan hoort iedereen echt wel via via van de Cup. En er zijn maar twee/drie echte nederlandse marathons in mijn optiek: Groesbeek, Montferland en Amerongen, dus je moet wel naar duitsland/belgie, onvermijdelijk....

Sowieso is er in de XC bij de M30 ook een belabberd klein aantal deelnemers, de wat oudere garde (M40) is het drukst, maar dat geeft al aan dat na deze generatie de wedstrijd animo wat in een dip zit. Ik zou het zeker niet persoonlijk op gaan vatten, sjappoo voor alle vrijwilligers :-q :-q
Precies dit, vooral niet persoonlijk oppakken. Iedereen waardeert jullie inzet juist enorm! Iedereen die hier reageert heeft juist het beste voor om de deelname te verhogen, dat maakt het tenslotte het leukste. Ik kom er ook wel overheen dat de punten wat langer duren, je eigen 'concurrenten' heb je toch wel in de gaten.

Wellicht trekt het na de komende 2 wedstrijden wel weer aan, er zullen er dan weer genoeg mee doen die ingeschreven staan. :-q
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

Na de voorgaande jaren met meestal 6 of 7 deelnames, staat dit seizoen mijn teller helaas nog op 0. Maar dat ligt zeker niet aan jullie als organisatie, maar meer aan mijn lijf en planning met andere evenementen.

Dus reisafstand, zondag, minder motivatie etc. is voor mij geen excuus. Ik vind zondag juist een fijne wedstrijddag, zodat ik op zaterdag een beetje kan uitrusten van de werkweek en rustig mezelf en de fiets kan voorbereiden op de wedstrijd van zondag (zo rustig zelfs dat ik meestal om 20.00 uur erachter kom dat er nog iets mankeert aan de fiets, paniek..).
Ik vertrek altijd op de dag zelf 's ochtends heel vroeg zodat ik de minste tijd van huis ben en dat bespaart me tevens de kosten van overnachting. Maar ik heb gelukkig minder moeite met midden in de nacht opstaan.

Na Montferland a.s. zondag staat mijn teller als goed is op 1 en hoop ik dit seizoen (zonder pech) toch nog op 4 cupuitslagen uit te komen.

So keep up the nice work folks! :-q
Plaats reactie