MTB marathon Amerongse Berg 30 juni 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Giant-E schreef:70 euro? :lol: Dat moet een fout zijn, niemand durft toch zo'n krankzinnige prijs te vragen? Zal wel 7 euro zijn.
Rechtenvrij is meer bedoeld voor publiceren in een krant of andere media kanalen. Ook voor commerciële doeleinden. Voor je eigen gebruik (social media dus ook) kan je voor de goedkopere optie gaan.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Fred (mtb-sport) schreef:Inderdaad relatief weinig rijders die de finish gehaald hebben met 199. Valt op dat vaak bij Amerongen veel uitvallers of niet starters(foei, anderen hadden graag wel gereden) zijn. Vooral als je vooraf hoort iets van 400 op de lange afstand.
Blijkt dat Amerongen pittig genoeg is en ik reed daar in mijn wedstrijdjaren altijd met de hoogst gem. hartslag van het hele marathonseizoen. He is gewoon 90 km cross country en niet zoals bij Sauerland of Alpen dat je in soort van steady state komt vanwege de korte klimmetjes ipv km's lang klimwerk.
Misschien had de hoeveelheid niet starters te maken met het feit dat de a12 behoorlijk dicht stond na een groot ongeval.
ik zelf was hierdoor nog maar net optijd en kon wederom achteraan aansluiten. Het voordeel hiervan was dat ik mezelf niet kon opblazen de eeerste ronde en heb dan ook 3x 1:20 over een rondje gedaan. uiteindelijk niet ontevreden.
Wel jammer dat de single tracks echt helemaal kapot geremd zijn. Mijn hardtail vond het soms niet leuk ;))).
Overall mooi tochtje
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Het was inderdaad even zoeken, maar hier ook gelukt om de foto voor eigen gebruik te downloaden!
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

joost.groot10 schreef: https://beeldnieuws.nl/amerongen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar staan de foto’s van de kombochten
Leuke foto's!
maareh... 3 ronden rijden, eindeloos foto's doorklikken (wat een systeem hè) en jezelf niet tegenkomen :cry:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: hier nog één.... :( ik riep nog naar de fotograaf....staat ie er op, en hij riep nog terug Já :-D ....maar helaas niet terug te vinden :( had een leuke foto geweest in een mega grote stofwolk :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Was inderdaad een pittige ronde. Doordat de beklimmingen zo kort zijn, ga je altijd boven omslagpunt omhoog. En de afdalingen, behalve de snakerun dan, zijn te kort om echt te herstellen.
Zelf een bovenverwachting goede wedstrijd gereden. Het voelde allemaal niet zo top aan oa door de hitte, desondanks 15de geworden op de 90 km, op 2 sec van Erik Dekker. Heeft gericht trainen toch wel zin ;)
Verder was het prima georganiseerd, voldoende vrijwilligers op de gevaarlijke punten om alles in goede banen te leiden.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Lefty29 schreef:
JasperGr schreef:Zo nogal! Ik was blij dat ik een fully had! Ook heel veel respect voor de dame op de fatbike trouwens. Bizar
En wat dacht je van die jongen op een cyclocrosser! Hij haalde me in de eerste ronde in, met open wapperend shirt van de Hogeschool Utrecht. In ronde 2 of 3 heb ik hem weer ingehaald maar wel respect getoond :-q

Maar inderdaad heb ik met mijn hardtail wel wat jaloers naar de fullies gekeken...
Ik denk door het afzien dat ik die totaal gemist heb, hahaha! Heb Amerongen vaak zat met een Hardtail gereden dus ik weet hoe het voelt en wat een verschil het is om een fully te rijden ;-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

remco1b schreef:Wel jammer dat de single tracks echt helemaal kapot geremd zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn in samenwerking met de TUD tot de conclusie gekomen dat dit patroon universeel is. Dit kenmerkende ribbelpatroon ontstaat door zijwaartse krachten op een zacht oppervlak bijv op een strand (zee), op een dirtroad in de outback (jeep), op duinen (wind) en in de sneeuw (ski's)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hobbels en bobbels horen er gewoon bij :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mario070 schreef:Hobbels en bobbels horen er gewoon bij :-D :wink:
Nog 1 keer een marathon en is de wens voor speeltuin ook geregeld.
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er is niets aan te doen (ik vergeet nog het voorbeeld van autobanden op asfalt wat ook een richelpatroon oplevert) behalve de route niet gebruiken (geen optie) of zachtjes rijden (geen optie).
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Ik heb in ieder geval genoten... voor de verandering eens een keer gedoseerd gestart.
Lekker de toerist uitgehangen twee ronden lang, om daarna wat meer gas te geven.
Helaas sloeg op 20km voor de finish de kramp toe, maar geen ramp.... gewoon rustig uitgereden.
Had toch geen ambities :)

Het parcours was inderdaad wat listig door de droogte, maar verder prima. Op de singletrack weleens wat hobbeltjes, maar niet extreem vond ik.
Vonnie
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 24 november 2010, 21:38
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

Het was weer top. Ik heb een aantal keer niet bij deze marathon gestart. De nieuwe route was top. Het was goed afzien in de volle zon, de berg op bij de oude eik. Het was genieten met alle mooie single-tracks en afdalingen. Vol gas door de bochten, en ik ... traag berg op. Slechte benen, niet de beste conditie. Maar alles is een feest als je op een fatbike deze marathon gaat fietsen.
Bedankt voor de top organisatie. Bedankt voor iedereen die zo netjes kwamen inhalen, heb het vaak anders meegemaakt. En bedankt voor alle aanmoediging en complimenten onderweg. Mijn doel was uitrijden, dat is gelukt. Volgend jaar wil ik er weer bij zijn.
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Pff.. wat afzien. Na 70-80km hélémaal kapot. Te weinig eten, drinken en te warm. 1:19, 1:25 en laatste ronde iets van 1:40 ofzo. Was 100ste ongeveer.

Zelfs op een fully dik hobbelen.
Plaats reactie