MTB marathon Amerongse Berg 30 juni 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Wat heeft iedereen het toch over hobbels? Die paar hobbelige stukje in een afdaling is toch niet zo erg? Verder liggen de paden er behoorlijk strak bij, niks in vergelijking met bijv de Ardennen waar je ongeveer over 10.000 boomwortels moet
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

https://myalbum.com/album/3o45IAdwLPwq" onclick="window.open(this.href);return false;

Prachtige foto's van Rob Vermaas
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Inderdaad prachtige foto’s :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie foto's hoor :-q
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

schepp schreef:Wat heeft iedereen het toch over hobbels? Die paar hobbelige stukje in een afdaling is toch niet zo erg? Verder liggen de paden er behoorlijk strak bij, niks in vergelijking met bijv de Ardennen waar je ongeveer over 10.000 boomwortels moet
Als je een hardtail heb dan kan ik de reacties wel begrijpen. Vorige jaar had ik ook een hardtail en ik vond het minder erg om op een hardtail de BEMC, Ardenne Trophy, Rhens marathon, etc te rijden dan in Amerongen te rijden. Wel moet ik zeggen dat sommige op een hardtail rijden alsof het een fully is. Blijven zitten in de afdaling en gewoon de makkelijkste lijn pakken ipv breed kijken en eventueel net een mooi randje meepakken ipv door de remkuilen heen te stuiteren.
v_schultinge

JasperGr schreef:
schepp schreef:Wat heeft iedereen het toch over hobbels? Die paar hobbelige stukje in een afdaling is toch niet zo erg? Verder liggen de paden er behoorlijk strak bij, niks in vergelijking met bijv de Ardennen waar je ongeveer over 10.000 boomwortels moet
Als je een hardtail heb dan kan ik de reacties wel begrijpen. Vorige jaar had ik ook een hardtail en ik vond het minder erg om op een hardtail de BEMC, Ardenne Trophy, Rhens marathon, etc te rijden dan in Amerongen te rijden. Wel moet ik zeggen dat sommige op een hardtail rijden alsof het een fully is. Blijven zitten in de afdaling en gewoon de makkelijkste lijn pakken ipv breed kijken en eventueel net een mooi randje meepakken ipv door de remkuilen heen te stuiteren.
Op een hardtail gereden en vond het wel meevallen. Gewoon lekker actief rijden. :-q
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

schepp schreef:Wat heeft iedereen het toch over hobbels? Die paar hobbelige stukje in een afdaling is toch niet zo erg? Verder liggen de paden er behoorlijk strak bij, niks in vergelijking met bijv de Ardennen waar je ongeveer over 10.000 boomwortels moet
Ik vind het ook hilarisch.... jongens we zijn met zijn allen toch een MTB forum ??, gaan we zitten zeuren over wat hobbels in zo'n beetje het meest smoothe MTB parcours van heel Nederland. Ongelovelijk :D :D
MTBArnhem
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nou, dat is inmiddels ook achterhaald hoor. Nergens zoveel remknippen als momenteel op de UHR.
Maar inderdaad, niets aan te doen en ermee dealen. Al was ‘t afgelopen zaterdag wel degelijk slopend op de HT.

Mooie fotoimpressie trouwens, geeft de omstandigheden goed weer.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Giant-E schreef:Nou, dat is inmiddels ook achterhaald hoor. Nergens zoveel remknippen als momenteel op de UHR.
Maar inderdaad, niets aan te doen en ermee dealen. Al was ‘t afgelopen zaterdag wel degelijk slopend op de HT.

Mooie fotoimpressie trouwens, geeft de omstandigheden goed weer.
moet je een andere lijn rijden, dan heb je er nauwelijks last van (behalve als iedereen dat gaat doen dan komen ze vanzelf :) )
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Yeah Steel schreef:
schepp schreef:Wat heeft iedereen het toch over hobbels? Die paar hobbelige stukje in een afdaling is toch niet zo erg? Verder liggen de paden er behoorlijk strak bij, niks in vergelijking met bijv de Ardennen waar je ongeveer over 10.000 boomwortels moet
Ik vind het ook hilarisch.... jongens we zijn met zijn allen toch een MTB forum ??, gaan we zitten zeuren over wat hobbels in zo'n beetje het meest smoothe MTB parcours van heel Nederland. Ongelovelijk :D :D

Helemaal met je eens!!! :-q :-q
Je kunt nog altijd de racefiets pakken toch :lol: :lol: :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Voor mijn gevoel reden er ook een hoop zondagsrijders mee zaterdag.
Bijvoorbeeld eerste rondje stapvoets in een file de snakerun omlaag, dat ging nergens over.
Denk dat het parcours flink te lijden heeft gehad die dag.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

JasperGr schreef:
schepp schreef:Wat heeft iedereen het toch over hobbels? Die paar hobbelige stukje in een afdaling is toch niet zo erg? Verder liggen de paden er behoorlijk strak bij, niks in vergelijking met bijv de Ardennen waar je ongeveer over 10.000 boomwortels moet
Als je een hardtail heb dan kan ik de reacties wel begrijpen. Vorige jaar had ik ook een hardtail en ik vond het minder erg om op een hardtail de BEMC, Ardenne Trophy, Rhens marathon, etc te rijden dan in Amerongen te rijden. Wel moet ik zeggen dat sommige op een hardtail rijden alsof het een fully is. Blijven zitten in de afdaling en gewoon de makkelijkste lijn pakken ipv breed kijken en eventueel net een mooi randje meepakken ipv door de remkuilen heen te stuiteren.
Ik heb een hardtail en die paar hobbelstukken in de afdaling merk je amper als je maar hard genoeg gaat raak je ze niet :winkie: Ik vind het er overigens ook bijhoren met de MTB. Voor dit rondje hoef je in ieder geval geen fully te hebben.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

zoveel mensen, zoveel meningen :lol:
en hebben de mensen die het hilarisch vinden zelf wel meegereden op een hardtail dan?

ik vond het in ieder geval slopend, dat gerammel in de bochten, was dat daar niet zo gewend.
het aantal bidonnen geeft ook wel een indicatie lijkt me, montferland was er niets bij.
maar misschien kwam het ook wel door de 100km van montferland in juni, en de bartje200, die mijn lijf nog niet goed had verwerkt en kwam het wat in opstand toen er weer klappen werden uitgedeeld? :D

zondag lekker een toertocht op de racefiets, hopelijk ligt het asfalt er goed bij :wink:
v_schultinge

Dreezz schreef:zondag lekker een toertocht op de racefiets, hopelijk ligt het asfalt er goed bij :wink:
strak gemaaid... uhhhh gewalst. :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Amerongen gewoon boswielrenrondje.....
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie