MTB marathon Amerongse Berg 30 juni 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Hier was die keurig op tijd binnen. Wel zin in!
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

eerste marathon ooit. weet dus totaal niet wat ik kan verwachten behalve dan dat het zwaar wordt.
Iemand nog tips om het tot een goed eind te brengen?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Doe net als ik (en mijn maat). Eerste keer, dus rustig beginnen, niet letten op tijd/gemiddelde, goed eten en (vooral) drinken, en genieten onderweg. Dan komt 't wel goed.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hangt er van af of je het parcours kent of niet.
Als je het kent weet je wel hoe je het moet indelen.

Mij als regelmatige UHR rijder viel het zwaar de paar keer dat ik heb meegedaan.
Zitten een hoop lange klimmen in.
In het begin rustig aan doen is het devies.
Zit zelf ook te puzzelen hoe ik de 90km moet volbrengen.
Voorgaande keren had er namelijk echt geen 3e ronde ingezeten (stapvoets op de finish klim)

Vorig jaar 22gem gereden, ik mik nu maar op 20 denk ik :P
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

wvdb schreef:eerste marathon ooit. weet dus totaal niet wat ik kan verwachten behalve dan dat het zwaar wordt.
Iemand nog tips om het tot een goed eind te brengen?
Laat je niet verleiden om te hard van start te gaan, reken erop dat hele volksstammen je voorbij stuiven de eerste kms...
Ik weet natuurlijk niet hoe je conditie is, maar hij is pittig, niet qua techniek maar door het feit dat het eigenlijk een paar uur interval training is. :-{
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Kaartje over voor de halve!
Stuur even een pb.
Resist much, obey little.
v_schultinge

Greyfox schreef:
wvdb schreef:eerste marathon ooit. weet dus totaal niet wat ik kan verwachten behalve dan dat het zwaar wordt.
Iemand nog tips om het tot een goed eind te brengen?
Laat je niet verleiden om te hard van start te gaan, reken erop dat hele volksstammen je voorbij stuiven de eerste kms...
Ik weet natuurlijk niet hoe je conditie is, maar hij is pittig, niet qua techniek maar door het feit dat het eigenlijk een paar uur interval training is. :-{
Kan ik alleen maar beamen. Rustig starten en snel eindigen is vaak de betere tactiek. :-q
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Kan ik alleen maar beamen. Rustig starten en snel eindigen is vaak de betere tactiek. :-q
Maar ook niet overdrijven. In Groesbeek starte ik ook rustig, vervolgens sta je overal stil. Die ronde verloor ik 15 min op de mannen waar ik uiteindelijk tussen eindigde. Die tijd maak je niet 1-2-3 weer goed.
Jolien
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 10:33

Nog iemand die een startbewijs voor de 90 km wil overnemen?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

simonovereem schreef:
Kan ik alleen maar beamen. Rustig starten en snel eindigen is vaak de betere tactiek. :-q
Maar ook niet overdrijven. In Groesbeek starte ik ook rustig, vervolgens sta je overal stil. Die ronde verloor ik 15 min op de mannen waar ik uiteindelijk tussen eindigde. Die tijd maak je niet 1-2-3 weer goed.
ik verwacht niet dat je veel stil staat op deze ronde. maar mogelijk door het wat mullere zand in de klims wat stagnatie. vorig jaar waren er geen punten waar mensen stil moesten gaan staan.
bikerogers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 18:03
Mijn mountainbike: Scott Scale 900SL

Je zal hier echt niet lang stilstaan, als je überhaupt al stilstaat. En als je goed genoeg bent zijn er veel plekken om te passeren. Daar ga je niet veel tijd verliezen. Voor mij is dit de 3e of 4e keer dat ik hier de lange afstand rijd.
Mijn advies: verbruik niet al je kracht in het begin, dus ga niet lopen dringen. Na de eerste klim heb je nog 89km om op te schuiven. Pak een mooi tempo op de wat vlakkere stukken, rijd de klimmen rustig omhoog, en pak je herstel waar het kan. Denk eraan om regelmatig wat te eten en vooral te blijven drinken (het wordt warm). En probeer als het kan met een groepje mee te rijden die een mooi tempo heeft. Zo kun je de laatste ronde ook nog op snelheid rijden en zal je meerdere renners inhalen.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Ben wel aardig bekend met de vaste rondjes. Af en toe ook al 100km getraind, dus de afstand zit er eigenlijk wel in.
Zal me de eerste ronde wel erg in moeten houden dan. Vlieg er meestal vol in en dan kom ik mezelf nog wel eens tegen :-P
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wel apart eigenlijk dat de goede oude bekende "hamburgerhill" er nog steeds in zit.
Die klim is namelijk behoorlijk stuk gelopen door paarden die er tegenwoordig schijnen mogen te lopen.

Zal best wel een kluif worden met deze droge omstandigheden.
Ben echt benieuwd naar zaterdag :)
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 856
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

heeft iemand nog een startbewijs te koop?
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

robertbrand schreef:heeft iemand nog een startbewijs te koop?
Check Marktplaats
Plaats reactie