Montferland marathon 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

wacht ff. opzich is elke verpakking te veel, maar laten we voorop stellen dat 95% vd mensnen niks weggooid en je kan wel eens wat onbewust verliezen. mishcien een vooroordeel maar het valt mij op dat rondes met veel wielrenners aan de start dit probleem meer hebben (weet niet hoe dit is bij duitse marathons, bij amerongen vorig jaar was er heel weinig afval achtergelaten. )
Over die linten, dat is wel een beetje flauw. ronde van 50 unieke k`s daar blijft wel eens een lint hangen. Vorig jaar bij amerongen was het niet anders. 3 km lint gehangen, en dan blijft er wel eens wat achter, toen is een week later nog iemand na gereden om die linten alsnog de laatste linten te verwijderen. Niet echt dramatisch. Probleem is dat de pakkans erg klein is, dus iemand met goede iedeen hoe dit tegen tegaan?
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

De 3 bovenstaande foto's zijn van vandaag 3 uur zoeken.

Gelukkig is het echt véél en véél beter opgeruimd dan twee jaar terug! Ben ik blij om!
Maar wat ik nu gevonden heb wil je toch eigenlijk ook niet vinden.

Ik vond een gelletje wat duidelijk door een dier (gok een ree) was aangevreten, lagen allemaal kleine stukje verpakking bij. Dat wil je toch niet, dat dieren dat in hun maag krijgen!

Het viel me op dat ik op hele stukken echt niets of nauwelijks wat gevonden heb en op andere stukken weer opvallend 'veel'. Kennelijk zit er dan toch verschil in 'de opruimers'. Maar al met al een wereld van verschil met de situatie in 2016!!

Hopelijk helpen deze posts om bewustwording onder mountainbikers te creëren.

Dat er per ongeluk wat valt, daar kan je niets aan doen, en hopelijk vinden de vrijwilligers dat, en ruimen dat voor je op.

Dat je bewust de rotzooi van je afgooit, DAT is het PROBLEEM, en dat is waar ik aandacht voor vraag!

En ik hoop dat er fabrikanten van de gelletjes en energie-verpakkingen meelezen en iets doen aan de grote mate van vervuiling die hun verpakkingen veroorzaken. Op de fiets is het haast geen doen een gelletje fatsoenlijk open te maken zonder dat je dat afgescheurde stukje kwijtraakt.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Sportvoeding webshop, is een vd sponsoren vd wedstrijd. Je zou hun eens kunnen mailen omtrent de verpakking en of er alternatieven zijn, lijkt mij goed dit soort dingen iig aangegeven. ik vind het sowieso on(zin) dingen. Ik heb er altijd wel 1 bij me maar gebruik ze nooit.. ik doe er 1 of 2 vooraf in een bidon, want drinken moet je toch. Wel top dat je het opruimt, vind dat de organisatie je daarvoor wel mag belonen
Dennisb85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 2 juni 2016, 11:19

Startbewijs voor gereduceerd tarief ter overname!
Pb voor info
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Dennisb85 schreef:Startbewijs voor gereduceerd tarief ter overname!
Pb voor info
Je bent helaas een week te laat ;)
Of heb je er nu al 1 voor 2019?
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Gisteren nog 2 uur gezocht.
Zie het resultaat hieronder.

Ik ga er even vanuit dat die 2 Durexverpakkingen, die ik pal naast de track vond, niet van hitsige bikers zijn, die zich tijdens de marathon niet in konden houden maar van andere bezoekers met druk op de leiding. 8)
Laatst gewijzigd door TinaToertocht op ma 18 juni 2018, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

TinaToertocht schreef:Afbeelding
Is iemand zijn schatkaart verloren? Of is het een routebeschrijving van 70 jaar terug :~

Op een andere foto zijn volle flesjes water te zien. Ben er ook wel eens eentje verloren. Tegenwoordig alleen maar de waterrugzak mee.
Ja, doei !
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

TinaToertocht schreef:Gisteren nog 2 uur gezocht.
Zie het resultaat hieronder.

Ik ga er even vanuit dat die 2 Durexverpakkingen, die ik pal naast de track vond, niet van hitsige bikers zijn, die zich tijdens de marathon niet in konden houden maar van andere bezoekers met druk op de leiding. 8)
Dat je dan zo midden in de natuur het niet even puur-natuur doet.

Veiligheid voor alles natuurlijk, maar neem je zooi mee:P

Mooie actie dat je de tijd neemt dit allemaal op te ruimen, maar wat een monsterklus.
En voortaan zal ik zeker beter opletten hoe ik verpakkingen wegstop in mijn shirt of tas. etc.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Vandaag ook nog een paar uurtjes gezocht. Maar niet veel meer gevonden. 1 Afzetlint en wat gelletjes en een flesje. Ik ben nog niet de hele wedstrijdroute langs geweest maar ik vind het wel welletjes!

Zeker gezien de reactie die ik van de organisatie kreeg!!

Dan volgen nu nog even de totaaloverzichten van 5 dagen zoeken:
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
Plaats reactie