Montferland marathon 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

TinaToertocht schreef: ik vind het wel welletjes!

Zeker gezien de reactie die ik van de organisatie kreeg!!
Kreeg je een positieve reactie waardoor het opruimen niet meer nodig is?
Of was het juist helemaal geen leuke reactie en ben je het zat?

Ik vind het in ieder geval lovenswaardig dat je dit allemaal opgeruimd hebt :-q
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

@Elvander, 'De reactie': nou laten we het zo stellen, ik werd er niet vrolijk van.
Ik heb hier kennelijk 'mijn pijlen op de organisatie gericht'.
En mijn perceptie over het afval klopt niet met die van hun. (gelukkig heb ik de foto's nog)
En een bedankje kon er niet af, laat staan een beloning, maar dat laatste had ik al zeker niet verwacht, aangezien ze dat 2 jaar geleden ook niet noodzakelijk vonden.

Het is mij er vooral om te doen om bewustwording te krijgen voor dit probleem en dat speelt niet alleen bij deze wedstrijd. Als ik ook maar een paar bikers kan laten inzien dat dit anders moet, ben ik al blij.

En ik vind inderdaad dat, als je een wedstrijd als deze organiseert, je de wedstrijdroute schoon moet achterlaten. En voor het 'predikaat' schoon heb ik toch echt teveel troep gevonden, in de vorm van gel- en reepverpakkingen (of stukjes daarvan) en afzetlinten. En ik vind dat zonde van onze mooie bos!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wat een arrogantie. Die organisatie moet zich doodschamen. Als natuurliefhebber: Tina bedankt. :-q
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=120

We moeten vooral dit lekker blijven doen tijdens marathons, de troep van je af gooien, dan valt er op de lange termijn geen marathon meer te rijden omdat er geen vergunning meer afgegeven wordt. En terecht!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik ben nu zo ver dat er naar iedere gemeente in Nederland een brief gaat (met foto's), over het afval wat veroorzaakt wordt door wielerwedstrijden, met het advies dit heel goed vast te leggen in hun vergunning verstrekking aan organisatoren, en zeker ook na afloop controles te houden. Want ik ben er helemaal klaar mee dat fietsers zo met de natuur omgaan, omdat ze toevallig in een lullig wedstrijdje zitten!
Als het aan mij ligt zal ik er alles aan doen om dit vreemde fenomeen Nederland uit te helpen.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

v_schultinge schreef:Verpakkingen zomaar weg gooien kan natuurlijk niet. Maar helaas zal er altijd wel iets van verpakkingen achter blijven na een wedstrijd.

Voorbeeld: Je opent de verpakking van je reep. Je propt de reep in je mond en vervolgens doe je de verpakking in je achterzakje. Tenminste, dat proberen de meeste denk ik wel. Helaas gebeurt het nog wel eens dat de verpakking eruit valt om het net niet lekker weg gestoken is of het valt eruit om je na een uurtje nog een reepje pakt en daarbij valt de oude verpakking, die je zo netjes in je zakje had gedaan, er uit. Het is vervelend, maar gebeurd helaas wel. Zonder dat je het door hebt.
ik vermoed dat dit de grootste groep is (het zou me zelf ook best eens kunnen zijn overkomen).
daarnaast hoop ik dat de organisatie de dag(en) erna het parcours nog even nafietst.

en verder... wat een spam in alle topics, Tina, en dan ook nog geld verwachten voor wat je vrijwillig hebt gedaan... :-{
ondanks dat het nobel is, maar er vervolgens iets voor verwachten, en denken dat het in Montferland zo is gegaan, en dus in heel NL wel zal gelden... mij iets teveel van het goede.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Dreezz schreef:
v_schultinge schreef:Verpakkingen zomaar weg gooien kan natuurlijk niet. Maar helaas zal er altijd wel iets van verpakkingen achter blijven na een wedstrijd.

Voorbeeld: Je opent de verpakking van je reep. Je propt de reep in je mond en vervolgens doe je de verpakking in je achterzakje. Tenminste, dat proberen de meeste denk ik wel. Helaas gebeurt het nog wel eens dat de verpakking eruit valt om het net niet lekker weg gestoken is of het valt eruit om je na een uurtje nog een reepje pakt en daarbij valt de oude verpakking, die je zo netjes in je zakje had gedaan, er uit. Het is vervelend, maar gebeurd helaas wel. Zonder dat je het door hebt.
ik vermoed dat dit de grootste groep is (het zou me zelf ook best eens kunnen zijn overkomen).
daarnaast hoop ik dat de organisatie de dag(en) erna het parcours nog even nafietst.

en verder... wat een spam in alle topics, Tina, en dan ook nog geld verwachten voor wat je vrijwillig hebt gedaan... :-{
ondanks dat het nobel is, maar er vervolgens iets voor verwachten, en denken dat het in Montferland zo is gegaan, en dus in heel NL wel zal gelden... mij iets teveel van het goede.
Tina een schoolvoorbeeld van een SJW. wat een irritant fenomeen is dat zeg de laatste jaren
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

een SJW, ik kende de term niet maar Google natuurlijk wel. Je kunt idd ook doorslaan in goede bedoelingen. Ik neem aan dat vrijwel iedereen zich stoort aan afval in de natuur en dit probeert te voorkomen, maar er kan altijd wat vallen bij nieuw voer pakken uit shirt,een oud stukje er p.o. uit. Langs de fietspaden hier ligt veel meer van schoolgaande jeugd die bewust alles van zich afgooien want dat is stoer. Wat wel een goed streven is, is om de organisatie een schoonmaakploegje na de wedstrijd het veld in te sturen als ze toch al bordjes en linten moeten verwijderen.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

NelizRijn schreef:een SJW, ik kende de term niet maar Google natuurlijk wel. Je kunt idd ook doorslaan in goede bedoelingen. Ik neem aan dat vrijwel iedereen zich stoort aan afval in de natuur en dit probeert te voorkomen, maar er kan altijd wat vallen bij nieuw voer pakken uit shirt,een oud stukje er p.o. uit. Langs de fietspaden hier ligt veel meer van schoolgaande jeugd die bewust alles van zich afgooien want dat is stoer. Wat wel een goed streven is, is om de organisatie een schoonmaakploegje na de wedstrijd het veld in te sturen als ze toch al bordjes en linten moeten verwijderen.
tja dat gebeurd ook, alleen niet iedereen post dat in veelvoud op social media.... de SJW heeft dat nodig, die herhaald en quote ook contant meningen en mensen die het met dr eens zijn, bij elke vorm van kritiek, deze mensen hebben nogal een oppervlakkige mentaliteit, die nogal contraproductief werkt omdat het mensen nogal irriteert, anyway om ronald Goedemond te quoten over het liedje van de radios... If she goes nanananana, nananana.. you might be dealing with a zeikwijf..

Laten we vooral niet vergeten dat Montferland orga een heel mooi evenement hebben neergezet, door mensen die dit ook allemaal maar vrijwillig en in hun vrijetijd doen. Ik spreek mensen aan die ik dingen zie weggooien (wat ik in al die jaren zelden heb gezien) en verder tja wat nelizrijn zegt na het evenement narijden en zo goed mogelijk opruimen. Het is nou niet een wereldprobleem en ik herken het ook niet echt in mijn omgeving. Zometeen zij er weer 3 veldmuizen geschrokken en moeten we daar opvang voor gaan regelen, oid
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

TinaToertocht schreef:@Elvander, 'De reactie': nou laten we het zo stellen, ik werd er niet vrolijk van.
Ik heb hier kennelijk 'mijn pijlen op de organisatie gericht'.
En mijn perceptie over het afval klopt niet met die van hun. (gelukkig heb ik de foto's nog)
En een bedankje kon er niet af, laat staan een beloning, maar dat laatste had ik al zeker niet verwacht, aangezien ze dat 2 jaar geleden ook niet noodzakelijk vonden.

Het is mij er vooral om te doen om bewustwording te krijgen voor dit probleem en dat speelt niet alleen bij deze wedstrijd. Als ik ook maar een paar bikers kan laten inzien dat dit anders moet, ben ik al blij.

En ik vind inderdaad dat, als je een wedstrijd als deze organiseert, je de wedstrijdroute schoon moet achterlaten. En voor het 'predikaat' schoon heb ik toch echt teveel troep gevonden, in de vorm van gel- en reepverpakkingen (of stukjes daarvan) en afzetlinten. En ik vind dat zonde van onze mooie bos!
Ik denk dat je je pijlen een keer moet richten op de troep die automobilisten uit hun auto flikkeren rondom bij de Mc Drives!! Ga je daarvoor ook alle gemeentes aanschrijven? Mc Donalds verdient miljarden aan die troep en ruimt helmaal niks op. Denk dat je eea behoorlijk uit zn verband trekt en door brieven te gaan schrijven naar gemeentes je mooie initiatieven de nek om aan het draaien bent. Ik waardeer het absoluut dat je de moeite neemt om het bos schoon te houden maar overdrijven ben je ook niet vies van.
Plaats reactie