Montferland marathon 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Montferbiker schreef:Geen idee wanneer de route bekend wordt, denk dat dat nog ff duurt. Ik heb de route gisteren gereden, grotendeels 2 ronden en ik kan verklappen dat dit een heel pittige marathon gaat worden!! Wij hebben nog rustig getourd en was helemaal kapot! Volgende week eerst Hel van Groesbeek, die is vergeleken met MFL editie 2018 beter te doen....
Volgens mij zit er weinig verschil tussen beide qua zwaarte behalve dat in Groesbeek het klimwerk wat meer verspreid ligt en in Montferland het met name in het midden van de ronde zit. Schijnbaar is Groesbeek ook nog zwaarder geworden
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Heb je de route al gereden?? Die is namelijk heel anders dan vorige jaren....Ik heb Groesbeek gereden en durf te stellen dat Montferland dit jaar zwaarder is dan afgelopen edities Groesbeek.
De klimmen liggen ook verspreid maar volgen elkaar bijna de hele route goed op! Alle klimmen van betekenis zitten er in :-) De 1e ronde zal goed gaan maar de 2e wordt killing! Vooral mocht het 30 graden zijn net als 2016...
Pathologisch Mountainbiker
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Montferbiker schreef:Heb je de route al gereden?? Die is namelijk heel anders dan vorige jaren....Ik heb Groesbeek gereden en durf te stellen dat Montferland dit jaar zwaarder is dan afgelopen edities Groesbeek.
De klimmen liggen ook verspreid maar volgen elkaar bijna de hele route goed op! Alle klimmen van betekenis zitten er in :-) De 1e ronde zal goed gaan maar de 2e wordt killing! Vooral mocht het 30 graden zijn net als 2016...
Nee helaas niet,..maar Groesbeek was dit jaar ook weer zwaarder geworden, dus ook met de nieuwe ronde Montferland zal het elkaar allemaal niet veel ontlopen. Zijn beide super mooie zware klimwedstrijden. Is ook net de vorm van de dag en de omstandigheden die bepalen welke het als zwaarste wordt ervaren. Gelukkig maakt het voor mij niet uit want ik rij gewoon alle Nederlandse marathonwedstrijden,..klimmen of vlak :) ,..behalve Norg dan want dat is geen mountainbiken meer ( maar das mijn menig he :winkie: )

Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe ronde overigens!!! Ook goed om te zien dat alle wedstrijden veel tijd steken in het optimaliseren van de parcoursen!
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

schepp schreef:
Montferbiker schreef:Heb je de route al gereden?? Die is namelijk heel anders dan vorige jaren....Ik heb Groesbeek gereden en durf te stellen dat Montferland dit jaar zwaarder is dan afgelopen edities Groesbeek.
De klimmen liggen ook verspreid maar volgen elkaar bijna de hele route goed op! Alle klimmen van betekenis zitten er in :-) De 1e ronde zal goed gaan maar de 2e wordt killing! Vooral mocht het 30 graden zijn net als 2016...
Nee helaas niet,..maar Groesbeek was dit jaar ook weer zwaarder geworden, dus ook met de nieuwe ronde Montferland zal het elkaar allemaal niet veel ontlopen. Zijn beide super mooie zware klimwedstrijden. Is ook net de vorm van de dag en de omstandigheden die bepalen welke het als zwaarste wordt ervaren. Gelukkig maakt het voor mij niet uit want ik rij gewoon alle Nederlandse marathonwedstrijden,..klimmen of vlak :) ,..behalve Norg dan want dat is geen mountainbiken meer ( maar das mijn menig he :winkie: )

Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe ronde overigens!!! Ook goed om te zien dat alle wedstrijden veel tijd steken in het optimaliseren van de parcoursen!
Montferland wordt dit jaar ENORM zwaar Schepp.... ik zou echt niet meedoen als ik jou was.... :-D
MTBArnhem
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Nee helaas niet,..maar Groesbeek was dit jaar ook weer zwaarder geworden, dus ook met de nieuwe ronde Montferland zal het elkaar allemaal niet veel ontlopen. Zijn beide super mooie zware klimwedstrijden. Is ook net de vorm van de dag en de omstandigheden die bepalen welke het als zwaarste wordt ervaren. Gelukkig maakt het voor mij niet uit want ik rij gewoon alle Nederlandse marathonwedstrijden,..klimmen of vlak :) ,..behalve Norg dan want dat is geen mountainbiken meer ( maar das mijn menig he :winkie: )

Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe ronde overigens!!! Ook goed om te zien dat alle wedstrijden veel tijd steken in het optimaliseren van de parcoursen![/quote]

Montferland wordt dit jaar ENORM zwaar Schepp.... ik zou echt niet meedoen als ik jou was.... :-D[/quote]

Ik heb je in Groesbeek al gematst door niet te komen he :winkie:
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

schepp schreef:Nee helaas niet,..maar Groesbeek was dit jaar ook weer zwaarder geworden, dus ook met de nieuwe ronde Montferland zal het elkaar allemaal niet veel ontlopen. Zijn beide super mooie zware klimwedstrijden. Is ook net de vorm van de dag en de omstandigheden die bepalen welke het als zwaarste wordt ervaren. Gelukkig maakt het voor mij niet uit want ik rij gewoon alle Nederlandse marathonwedstrijden,..klimmen of vlak :) ,..behalve Norg dan want dat is geen mountainbiken meer ( maar das mijn menig he :winkie: )

Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe ronde overigens!!! Ook goed om te zien dat alle wedstrijden veel tijd steken in het optimaliseren van de parcoursen!
Montferland wordt dit jaar ENORM zwaar Schepp.... ik zou echt niet meedoen als ik jou was.... :-D[/quote]

Ik heb je in Groesbeek al gematst door niet te komen he :winkie:[/quote]

Waarvoor dank :winkie: herstel ze :-q
MTBArnhem
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Zo te zien draait de PR machinerie al op volle sterkte.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Groesbeek was dit jaar indd wat zwaarder als voorgaande jaren! En je hebt gelijk hoor, je moet die dag maar net in vorm zijn....Toch denk ik dat MFL zwaarder zal worden, ook omdat het wrs nog eens veel warmer kan gaan worden :-) Maargoed, jullie gaan het meemaken! Het is in ieder geval wel een erg vet parcours vind ik :-q
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Montferbiker schreef: Maargoed, jullie gaan het meemaken! Het is in ieder geval wel een erg vet parcours vind ik :-q
in kader PR is op gang gekomen ;-)... Ik kan dit alleen maar bevestigen. Heb 2 keer een rondje gemaakt dat heel toevallig :lol: :lol: precies de marathon ronde van 2018 lijkt te zijn...

Mooie is dat de ronde Montferland ongeveer 50km is ... vind ik fijner; De route zelf is zeker zwaarder dan de vorige marathonrondes hier. Het begint lekker snel de eerste km maar dan... de piek qua zwaarte zit denk ik na 10 km; er komt dan een serie klimmen verdeeld over 15 km op de Hettenheuvel waar je je lol op kunt..

Zie hoogteprofiel, de ronde is van km 15 tot 65...

Afbeelding
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Haha! Toevallig de route gereden....local he ;-) :-q Dan weet je indd waar ik het over heb...
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Na zondag Groesbeek gereden te hebben en geregeld te fietsen met de "toevallige'-MFLmarathonrijder, kan ik ook zeggen dat ik Montferland nu zeker zo zwaar, zo niet zwaarder vindt. Vooral de combi Braamt met direct daarna de Kale Jacob, Venusheuvel en nog meer klimmen trekt 'm stevig aan de wortel, zoals wij hier in de Achterhoek zeggen :wink:

Het is gewoon een hele gave route. Iets minder technisch dan Groesbeek, maar zeker geen racebaan. Als het warm wordt en je niet goed op je vocht- en voedselinname let, wordt het een zware dobber. En zoals montferbiker al zei, je doet er verstandig aan het eerste rondje iets "over te houden"...
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Klinkt allemaal top, mooi dat de marathon dit jaar weer terug is! Ik vind eigenlijk alle marathons gewoon zwaar, paar uur volle gas gaan sloopt altijd.

Maar deze marathon met warm weer en even wat minder drinken is killing, dat heb ik 2 jaar geleden gemerkt :-).
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

erikvk schreef:
Montferbiker schreef: Maargoed, jullie gaan het meemaken! Het is in ieder geval wel een erg vet parcours vind ik :-q
in kader PR is op gang gekomen ;-)... Ik kan dit alleen maar bevestigen. Heb 2 keer een rondje gemaakt dat heel toevallig :lol: :lol: precies de marathon ronde van 2018 lijkt te zijn...

Mooie is dat de ronde Montferland ongeveer 50km is ... vind ik fijner; De route zelf is zeker zwaarder dan de vorige marathonrondes hier. Het begint lekker snel de eerste km maar dan... de piek qua zwaarte zit denk ik na 10 km; er komt dan een serie klimmen verdeeld over 15 km op de Hettenheuvel waar je je lol op kunt..

Zie hoogteprofiel, de ronde is van km 15 tot 65...

Afbeelding
Lijkt wel het profiel van een ardennen marathon :)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Als je de verticale as nog met 10 vermenigvuldigd zou ik me meer zorgen over maken :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Hmm na de recente berichten hier ben ik in een vreemde toestand: ik heb tegelijkertijd wel en géén zin in deze marathon, haha.
Plaats reactie