Land van Bartje 200

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ook ik heb de rit zondag goed uitgereden. Ik mocht pas starten in wave 4 (08.30) en rolde om 21.15 over de finish (19,8 km/h volgens mij gps). Wel moe maar zeker niet stuk, hartslagen waar je U tegen zegt (echt heel netjes laag, wat dat betreft had het zeker harder gekund) met uiteindelijk alleen een behoorlijk schraal achterwerk en natuurlijk wat spierpijn en stram.
Overigens was ik van te voren braaf naar een sportmasseur geweest (2x) maar desondanks schoot op vrijdagavond de kramp in mijn hamstring en die was er zondagochtend nog niet echt lekker uit... Toch fijn kunnen fietsen en uiteindelijk ging ook de kramp weg. Maar ja, wat nu... wat wordt de volgende uitdaging?

Ik vond de route eigenlijk juist heel goed uitgezet en op plekken waar de bordjes weg waren, zijn vast "anti-mountainbikers" actief geweest. Biertje nadien smaakte prima alhoewel die wel heeeeel snel richting mijn hoofd steeg haha
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik begreep vanuit berichten in mijn topic 'energieverpakkingen niet in de natuur', dat het ook hier ernstig gesteld was met de hoeveelheid wikkels die mensen van zich af gooien tijdens de wedstrijd. Leest hier iemand mee van de organisatie? Is dat inmiddels allemaal opgeruimd?
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Iemand een idee waarom er iemand uit de top tien is gehaald/zichzelf heeft laten halen? Ik zag dat ik een plaatsje opgeschoven was.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Was er dopingcontrole? 8)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat viel mij ook op. De klassering is nogal eens aangepast de laatste dagen.
Ach...met plek 121 van de wedstrijd en 156 algemeen ben ik best blij. :-)
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Er werd bij de afgelopen editie van de drenthe 200 zo geklaagd over de harde muziek van de DJ's bij de stops.

Wat vonden jullie van de muziek bij gieten, leek ook wel weer een discotheek :o .


Zijn er anderen die de enquête al ingevuld hebben van de bartje 200 en daar over geopperd hebben???

Was gewoon even benieuwd.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Muziekje vind ik niet erg, in tegendeel zelfs.
De hoeveelheid lege verpakkingen langs de weg vond ik wel erg... temeer omdat ik toch ruim binnen het eerste kwart reed en wat er toen al lag... man man man...
Ik ben mij er eentje...
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

D-man schreef:Muziekje vind ik niet erg, in tegendeel zelfs.
De hoeveelheid lege verpakkingen langs de weg vond ik wel erg... temeer omdat ik toch ruim binnen het eerste kwart reed en wat er toen al lag... man man man...
Wat gek, onderweg dacht ik, wat ligt er weinig rommel tov Drenthe 200. Hoewel ik startte ook vooraan in wave 1.
Maar inderdaad jammer van de rommel. Zal soms ook per ongeluk zijn.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

D-man schreef:Muziekje vind ik niet erg, in tegendeel zelfs.
De hoeveelheid lege verpakkingen langs de weg vond ik wel erg... temeer omdat ik toch ruim binnen het eerste kwart reed en wat er toen al lag... man man man...
Volgens de organisator is het allemaal opgeruimd, mailt hij mij.

Ik heb inmiddels de 3 gemeenten, waar de wedstrijdroute doorheen loopt, op de hoogte gesteld van wat er het weekend ervoor in het Montferland gebeurd is, en 2 jaar geleden. Ze hebben ook de foto's gezien. Ik heb ze geadviseerd zelf te gaan controleren of de route (de natuur van hun mooie gemeente) vrij van afval is.
Is dat niet het geval, dan heeft de organisator een probleem.

Verder ben ik nu zo ver dat er naar iedere gemeente in Nederland een brief gaat (met foto's), over het afval wat veroorzaakt wordt door wielerwedstrijden, met het advies dit heel goed vast te leggen in hun vergunning verstrekking aan organisatoren, en zeker ook na afloop controles te houden. Want ik ben er helemaal klaar mee dat fietsers zo met de natuur omgaan, omdat ze toevallig in een lullig wedstrijdje zitten!
Als het aan mij ligt zal ik er alles aan doen om dit vreemde fenomeen Nederland uit te helpen.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

grunnfred schreef:
D-man schreef:Muziekje vind ik niet erg, in tegendeel zelfs.
De hoeveelheid lege verpakkingen langs de weg vond ik wel erg... temeer omdat ik toch ruim binnen het eerste kwart reed en wat er toen al lag... man man man...
Wat gek, onderweg dacht ik, wat ligt er weinig rommel tov Drenthe 200. Hoewel ik startte ook vooraan in wave 1.
Maar inderdaad jammer van de rommel. Zal soms ook per ongeluk zijn.
Ik durf te stellen dat van 98 procent van wat jij hebt zien liggen dat geen ongeluk was. Helaas....
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

grunnfred schreef:
D-man schreef:Muziekje vind ik niet erg, in tegendeel zelfs.
De hoeveelheid lege verpakkingen langs de weg vond ik wel erg... temeer omdat ik toch ruim binnen het eerste kwart reed en wat er toen al lag... man man man...
Wat gek, onderweg dacht ik, wat ligt er weinig rommel tov Drenthe 200. Hoewel ik startte ook vooraan in wave 1.
Maar inderdaad jammer van de rommel. Zal soms ook per ongeluk zijn.
Bij Drenthe 200 heb ik niet zoveel troep onderweg gezien. Maar ik snap niet zo goed waarom mensen die verpakkingen zo weg gooien. Kan toch gewoon weer in de zak van het shirt.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Tja, dat zou je zeggen, ja. Maar bij sommige wedstrijdrijders gebeurt er kennelijk iets in hun kop tijdens zo'n wedstrijd dat grenzen verlegd worden, niet alleen lichamelijke grenzen maar ook morele grenzen....
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

dadionysos schreef:Iemand een idee waarom er iemand uit de top tien is gehaald/zichzelf heeft laten halen? Ik zag dat ik een plaatsje opgeschoven was.
Op basis van de finishfoto's (te vinden via de site van Bartje: https://photos.google.com/share/AF1QipN ... VsSnpzeWZB)
concludeer ik dat een aantal personen over de finish is gefietst terwijl ze, maar een deel van de route hebben gefietst en daarom in eerste instantie in de einduitslag waren opgenomen...blijkbaar zat daar iemand tussen die hiermee toevallig in de top tien terecht kwam.
Top 10 is overigens wel een topprestatie!! En dat voor iemand uit (ex) Heerde. :-)

Zelf ben ik helemaal naar kl..en gegaan (te weinig gegeten/gedronken, te weinig mtb kilometers, te hard van start ....de drie edities van de D200 gingen me beter af.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik vond de muziek bij Gieten niet ergerlijk omdat het niet te hard was.

@Tinatoertocht: ik snap je frustratie en erger mij ook aan het afval, maar om nou iedere gemeente aan te gaan schrijven is wel weer erg overdreven.
Zeker als je het speciaal richt op wielerwedstrijden, want ook bij andere evenementen gebeurd dit.
Het begint nu een lichtelijk autistische aanpak te worden...
En om nou in elk topic je ergernis te tonen wordt wat vervelend. Open dan gewoon een apart topic.
99,99% van de mensen is het helemaal met je standpunt eens dat je geen afval in de natuur moet gooien, maar ik denk dat je nu wat doordraaft en je daarmee sympathie gaat verliezen.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Point taken.

Het verschil tussen jou en mij is dat ik inmiddels heel wat uren opruimen achter de rug heb. In 2016 met de marathon, in 2017 met het NK wielrennen en dit jaar. Daar zit zeker een uurtje of 40 in. Vergeef me als ik dan lichtelijk geïrriteerd raak als ik hoor dat ook in Drenthe de boel vervuild wordt. En ik besluit het landelijk aan te pakken. En als mensen dat niet kunnen waarderen dan is dat maar zo. Daar kan ik prima mee leven.
Laatst gewijzigd door TinaToertocht op wo 20 juni 2018, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie