Trans Hermann MTB Everest Challenge 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Idd echt een top evenement.
ik ben gewend aan het rijden van marathons , maar ondanks dat ik af heb moeten haken doordat mijn duo partner in de problemen kwam was dit zoveel leuker.
en idd qua route echt 100 keer beter dan 1 of andere duitse marathon..
het smaakt voor mij naar meer iig ,
heb er sowieso veel mee opgestoken wat je nodig hebt met en voor zo'n evenement
iig een hoop doorzettingsvermogen :-)
het smaakt voor mij naar meer iig...
veel respect sowieso voor diegene die de tocht volbracht hebben , en zeker onder deze omstandigheden !! :bier:
MarcelEsser
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 24 september 2018, 15:05

Ik kan echt niet inschatten wat er gevraagd is en hoe de organisatie precies gereageerd heeft.

Maar ik heb ook heel vaak het beeld dat de meesten niet weten wat self-supported betekent. Er waren van te voren vragen gesteld aan de organisator over van alles en nog wat, wat je eigenlijk gewoon zelf kunt uitzoeken a.d.h.v. het manual, kaartmateriaal etc. Het toppunt was iemand die opgegeven had en vroeg om opgehaald te worden. En aan mensen die dergelijke vragen hebben, kun je beter de inschrijving cancellen en het inschrijfgeld terug geven, want die snappen het concept niet.

Self-supported = ook zelf uitzoeken wat je kunt verwachten, dus bijvoorbeeld ook de hoogtemeters.

Of helemaal niets uitzoeken, de track op je device zetten en gewoon gaan rijden. It's an adventure :-)
Maar dat is mijn mening hierover....
MarcelEsser
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 24 september 2018, 15:05

Voor de statistieken:
Inschrijvers:
50 solo
5 koppels

Van te voren waren er al 9 afmeldingen
Op de ochtend van de start zijn er 18 mensen niet eens op komen dagen...

DNF:
21 solo
1 koppel

Finishers:
6 solo
2 koppels

Dus van de 60 inschrijvers, waarvan 33 starters, hebben er maar 10 de finish gehaald, gave score!
Als ik trackleaders goed heb geïnterpreteerd...
DieterV
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 juli 2019, 14:20

Ik overweeg deze dit jaar te rijden. Enige vraag die ik heb is hoe moeilijk of makkelijk het is om aan water te geraken onderweg? Voedsel kan ik meenemen, maar water voor 30h rijden is niet zo evident.

cheers
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Genoeg plekken om water bij te vullen.
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

Voor de nacht kan je ook gebruik maken van benzinestations voor eten en drinken. Ik had er vooraf een aantal in m'n gps gezet.
Succes!!
HARD, HARDER HARDST
Plaats reactie