marathon Oldebroek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zo...dit is slecht zeg...
Bar End maakte gisterenavond een grove fout door de mailadressen van de deelnemers van de MTB marathon in het "Aan" vak van een mail te zetten.
Vervolgens maakt de organisatie van de marathon in Oldebroek een strafbaar feit door de mailadressen te gebruiken voor promotie van hun marathon.
Als maar 1 persoon op de lijst hier aangifte van doet kan de ATB vereniging wel ophouden te bestaan. Het boetebedrag hiervoor is -terecht- extreem hoog.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ja dat is wel even jammer. Foutje van Apeldoorn in eerste instantie maar goede reactie op dit misbruik denk ik zo. Wordt bij mij niet echt gewaardeerd in ieder geval. Al is het alleen al omdat ik al ingeschreven ben voor Oldenbroek, haha.
Laatst gewijzigd door nversteege op wo 14 maart 2018, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

nversteege schreef:Ja dat is wel even jammer. Foutje van Apeldoorn in eerste instantie maar goede reactie op dit misbruik denk ik zo. Wordt bij mij niet echt gewaardeerd in ieder geval. Als is het alleen al omdat ik al ingeschreven ben voor Oldenbroek, haha.
Foutje bedankt! even Apeldoorn bellen! was dat niet Rijk de Gooijer zijn reclames destijds.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Even opnemen voor de dames: geldprijzen van totaal 1000 euro voor de mannen. De vrouwen een beker! Beetje plaatsvervangende schaamte als man.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Toch prijzengeld voor de dames die meedoen aan Ladies Cup.

Zoals eerder stond vermeld zouden er voor de dames die meedoen aan de Ladies Cup 18 alleen maar bloemen en bekers zijn, maar door de vele deelname heeft het bestuur van de ATB Vereniging besloten om alsnog geldprijzen uit te delen aan de beste vijf dames.

Dit betekend echter wel dat er geen bekers worden uitgereikt maar geldprijzen. Wij hebben alles even voor u op een rij gezet.

Eerste prijs is 50 euro.

Tweede prijs 40 euro.

Derde prijs 30 euro.

Vierde prijs 20 euro.

Vijfde prijs 10 euro.

Het bestuur van de ATB Vereniging wenst alle dames alvast een zeer sportieve strijd op zaterdag 24 maart.

Volgens Facebook! :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dus 1000 euro prijzengeld voor de mannen en 150 euro voor de vrouwen...
Ze moeten nog veel leren in Oldebroek.
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Mwoah weet ik niet. We kunnen wel allemaal de linkse rakker gaan uithangen maar als er 1000 mannen mee doen en 100 vrouwen is 150 euro prijzengeld bij de vrouwen tov 1000 bij de mannen in verhouding al te veel.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mwah...ik ben in mijn opvattingen zeker niet links, maar wat mij betreft mag de beloning wel gelijkgetrokken worden.
fv1262
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 11:34

raar is dat toch altijd.
altijd het negatieve waarom niet de opmerking Oldebroek heeft een mooie prijzenpot!!!!
en tellen de dames niet voor de Ladiescup? doen andere organisatie wel prijzengeld bij de Ladiescup?
een vereniging die altijd het uiterste doet voor de MTB sport LJC, marathon,streetrace (met ook een mooie prijzenpot lijkt mij) en een prachtige wintercompetitie.
maar goed wij blijven jammeren over een prijzenschema jammer.
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Mooi besluit van mtb Oldebroek om ook de vrouwen mee te nemen in de prijzen.
@fv1262 Volgens mij draai je de boel een beetje om. Ik deed niet negatief over het prijzengeld. Dat is een erg positieve ontwikkeling! Maar ik zette mijn vraagtekens bij de verdeling ervan tussen mannen en vrouwen. In de hele sportwereld zie je hier een kanteling gaande, waarbij het gelijk gesteld wordt tussen mannen en vrouwen. De organisatie van mtb Oldebroek heeft hierin nu ook een eerste stap gezet: super!
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik vind het zeker een mooi besluit van mtb Oldebroek om ook de vrouwen mee te nemen in de prijzen.
En ook dat men rekening houd met de verhouding van het aantal deelnemers en deelneemsters.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Het prijzengeld in Oldebroek is uniek. Bijna bij geen enkele wedstrijd is er prijzengeld en als het er is zeker niet zo hoog. Dat er voor vrouwen bloemen en een beker is vind ik gezien de normaal erg kleine aantal startende dames bij wedstrijden niet meer dan normaal (ook dat vertegenwoordigd trouwens waarde!!!). De dames laten het ook al jaren afweten in de deelname aan de Marathon Cup, waar overigens altijd prijzengeld was. Er is van alles geprobeerd om dames aan de start te krijgen maar die laten het keer op keer afweten. Waarom zou je als organisatie meer geld uitgeven aan prijzengeld aan dames dan dat ze opbrengen aan inschrijfgeld? Het kost nou eenmaal ook veel om iets te organiseren en daar heb je inkomsten voor nodig. Nu er door oa de LAdiescup een mooi startveld staat is er toch besloten om alsnog prijzengeld te doen. Helemaal prima toch! Dat de verdeling nog niet gelijk is ook niet raar want er staan veel minder dames aan de start. Ik denk dat de dames vooral moeten laten zien dat ze wat willen maken van het vrouwen MTBen door meer mee te doen met wedstrijden en competities. Sommige zaken moet je eerst afdwingen door je goede wil te tonen en je ergens voor in te zetten.
JanineW
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 maart 2018, 08:39

Ik ben vorige week rond gaan informeren waarom het prijzengeld voor de dames een beker en bloemen waren en voor de heren riante prijzengeld. De motivatie daartoe was: op advies van de sforz mannen die de Ladies cup organiseren. Dit omdat daar prijzen aan gekoppeld zijn na afloop (overigens alleen voor teams is dit). Oldebroek is alleen voor de dames dus daarom het onderscheid tussen geen prijzengeld voor de dames. Zo nam Oldebroek het advies dus over. Het ter discussie stellen hier van heeft gemaakt dat het nu anders is. Een mooi begin.

Het verbaasd mij echter wel dat marathons die vrij toegankelijk zijn van deze cup organisatie het advies krijgt geen prijzengeld te geven. Geen idee of dat gebruikelijk is?

Ik kan mij van eerdere deelname aan de sforz cup wedstrijden geen onderscheid herinneren in ieder geval. Maar ik heb geen podium ervaring in die individuele wedstrijden. En verwacht dat 24 maart ook niet. Wat een super aantal dames en sterk veld!

En tja verder ik ben voorstander van gelijkwaardig prijzengeld in alle categorieën die aangebracht worden. Vrouw, man, jeugd, G- sporters.....
Plaats reactie