marathon Oldebroek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik las nog volgend regeltje:

"de start zal apart van de finish zijn. Het adres is Looweg t.h.v. nummer 24. Graag 20 minuten voor de start aanwezig ."

Iemand die mij kan vertellen waarom ik al 20min voor tijd bij de start moet zijn??
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooie snelle marathon gereden.
Leuk parcours en uitstekend georganiseerd.

Laatste hele ronde bij de winnares in het wiel gehangen, maar ook daar moest ik afhaken een paar km voor de finish.

Al met al mooi evenement.
Nu wachten op de uitslagen.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Nog even over het parcours. Ik vond het prachtig. Best veel draaien en kleine bultjes. Als je denk dat het 100 km vlak is en lekker lange stukken kan trappen dan heb je het mis.
Ik was na 2,5 ronde al leeg. Zoals verwacht kramp in m'n linkerbeen (vanwege gescheurde kniepees rechts) Ik hoopte toch wel 4 ronden te rijden maar dat viel dus tegen. En de 3e keer de steilste bult van de crossbaan net niet gehaald :-(

En de ATB vereniging van Oldebroek heeft en had het mooi voor elkaar!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het was een mooie route inderdaad!
De crossbaan was killing. :-D Zuigende modder en steil omhoog...pfff... :-)
De verzorging vond ik wat minder. De banaan was al vrij snel op en de verzorgers waren vooral druk met appen en stonden daarbij -waarschijnlijk onbewust- aardig in de weg als je wat van de tafel wilde pakken.

Mijn Suunto heeft 92,5km gemeten na 5 rondjes. Komen jullie wel op 100km uit?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik had de 60 die 57 was.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

Top Marathon. Wat kun je dan toch nog kapot gaan op een Nederlandse Marathon.

En leuk ook de Sforz Continental CUP uitreiking na afloop

Thumbs up idd
Fortune favors the brave!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Rayb81 schreef:Ik had de 60 die 57 was.
Dan klopt de 92,5km inderdaad.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Uitslagen bekend:
https://results.sporthive.com/events/PC1502457" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ik heb de “100” km gereden en vond het een gave goed georganiseerde marathon. De start was even zoeken en de opstelling wat onduidelijk maar ook gemoedelijk en prima (net als de hele sfeer). Route erg mooi (behalve dat de crossbaan van mij weggelaten mag worden vanwege het zuigende zand...pfff) en extreem goed uitgepijld. Wat mij betreft een nieuwe vaste marathon als een van de seizoensopeners :-q

Fietsen zelf ging lekker, geprobeerd heel vlak te rijden en dat lukte. Tevreden met tijd ruim onder de vier uur. Alhoewel de kopgroep van de 60 die mij in ronde drie inhaalde, de tevredenheid relativeert. Wat ging dat enorm hard.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die crossbaan was even zoeken.
2e en 3e ronde ben ik op de droge stukken gaan rijden, die waren iets losser maar veel sneller dan de donkere sporen.

Dat trainings baantje vond ik wel erg gaaf om te rijden.
Ook nog een stuk soort van pumptrack in de route.

Start kon ik ook niet vinden maar voor de rest uitstekend gedaan.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

:-q :-q Mooie ronde, crossbaan was een hel en het werd een steeds grotere uitdaging. Veel inzet van vrijwilligers en geweldige omroeper bij de finishlijn. Bij de startopstelling was het handig geweest als er bordjes met vakaanduiding hadden gestaan. Graag volgend jaar weer :-q
Haast u langzaam
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Mees schreef::-q :-q Mooie ronde, crossbaan was een hel en het werd een steeds grotere uitdaging. Veel inzet van vrijwilligers en geweldige omroeper bij de finishlijn. Bij de startopstelling was het handig geweest als er bordjes met vakaanduiding hadden gestaan. Graag volgend jaar weer :-q
Helemaal mee eens! Was een top marathon, zeker voor de eerste keer! Startvakken was eigenlijk het enige smetpuntje (naast die email via de Apeldoornlijst..). In de mail(s) stond dat er voor licentiehouders een vak was maar na navraag bleek dit toch niet zo te zijn. Heb hem ergens tussen gewurmd en stond bij 60km rijders in de buurt die ook niet goed wisten waar ze moesten staan.

Heerlijk rondje om te rijden met mooie paadjes. Veel geslinger en smal maar toch ook weinig problemen gehad met inhalen, ging prima. Hoorde het ook van andere mensen: hij was op een aparte manier zwaar. Elke keer weer na de bocht optrekken. Ga je ook kapot aan maar op een hele andere manier als met klimmen in Duitse marathons. Ik kon in ieder geval niet meer fatsoenlijk staan na de finish. Ik heb me volgens mij nog nooit zo stuk gereden in een marathon. Uitzonderlijk vlak gereden ook voor mijn doen met max. 53 seconden verschil tussen de rondes. Ook een lekkere uitslag (dus het kapotgaan was niet voor niks) met 27ste en een tijd van 3u en 47 min.

Oh ja ik snap de uitslagen van de 60km niet helemaal. De winnaar had ongeveer 40 minuten per rondje (dus 2 uur) maar een finish tijd van 2 uur en 8 minuten. Is het geteld vanaf de start van de 100km ofzo?
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

nversteege schreef:
Mees schreef::-q :-q Mooie ronde, crossbaan was een hel en het werd een steeds grotere uitdaging. Veel inzet van vrijwilligers en geweldige omroeper bij de finishlijn. Bij de startopstelling was het handig geweest als er bordjes met vakaanduiding hadden gestaan. Graag volgend jaar weer :-q
Helemaal mee eens! Was een top marathon, zeker voor de eerste keer! Startvakken was eigenlijk het enige smetpuntje (naast die email via de Apeldoornlijst..). In de mail(s) stond dat er voor licentiehouders een vak was maar na navraag bleek dit toch niet zo te zijn. Heb hem ergens tussen gewurmd en stond bij 60km rijders in de buurt die ook niet goed wisten waar ze moesten staan.

Heerlijk rondje om te rijden met mooie paadjes. Veel geslinger en smal maar toch ook weinig problemen gehad met inhalen, ging prima. Hoorde het ook van andere mensen: hij was op een aparte manier zwaar. Elke keer weer na de bocht optrekken. Ga je ook kapot aan maar op een hele andere manier als met klimmen in Duitse marathons. Ik kon in ieder geval niet meer fatsoenlijk staan na de finish. Ik heb me volgens mij nog nooit zo stuk gereden in een marathon. Uitzonderlijk vlak gereden ook voor mijn doen met max. 53 seconden verschil tussen de rondes. Ook een lekkere uitslag (dus het kapotgaan was niet voor niks) met 27ste en een tijd van 3u en 47 min.

Oh ja ik snap de uitslagen van de 60km niet helemaal. De winnaar had ongeveer 40 minuten per rondje (dus 2 uur) maar een finish tijd van 2 uur en 8 minuten. Is het geteld vanaf de start van de 100km ofzo?
Dat van het verschil in tijd, is dat niet bij de 100 km dan. Volgens mij is de ronde teller pas gaan lopen niet bij de start op dat grasveld of onder die boog daar, maar pas op de meetmat de finish zeg maar. Tenminste dat lijkt me, op zich wel apart dan. Het is zeker een mooi rondje en de crossbaan was idd loodzwaar die zoog de kracht zo uit de poten telkens.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De gemiddelde snelheid e.d. in de uitslag kloppen niet. Zo wordt er bij de uitslag van de 100km van uitgegaan dat het 102km was, terwijl de werkelijke afstand 97,5 km was.
Daardoor staat in de uitslag dat mijn gemiddelde snelheid rond de 25km/h lag terwijl dit rond de 22km/h was.
Een en ander is nogal slordig aangepakt. :-)
Maar goed, dat is volgend jaar vast verbeterd. ;-)
Plaats reactie