Canyon Rhein-Hunsrueck marathon Rhens 18-06-2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Niks pretmarathon, gewoon een marathon, dat is nou het leuke aan mtb-en.de afwisseling de ene ronde is super langzaam en technisch, de ander een racebaan, maar ik snap wat fred bedoeld.

Parcours was gortdroog en supersnel. ik heb meerdere afdalingen (trails) de teller boven de 60 kmh zien staan. geweldig.. vorigjaar `grote modderbak en was ik echt aan het klooien op de afdalingen met een thunderburt. Daardoor was het zondag meteen een stuk minder technisch.. Hoewel.. door veel harder te rijden wordt het vanzelf weer lastig, zeker met het grind.. en ook die weg afdaling is tricky. Door de wijngaarde heb ik een hoop mensen zien klooien. Het parcours is afwisselend en de omgeving mooi.

Ik vond het wel lekker dat deze wat korter was (ik deed de 50 km,, die volgens mij maar 48.5 was?!) na 4 uur GJT en 3.30 bij Emmelshausen, was het metaal lekker dat het zeker een uur sneller zou gaan dan bv emmelshausen. niet nadenken gewoon vollebak.
De laatste klim was toch nog steiler dan ik my kon herinneren, en de benen waren daarna toch echt ook op.. nog een keer genieten op de laatste snelle trail naar rhens. Waar op het gezellige plein het alcoholvrije bier koud stond. lekker napraten en genieten in het zonnetje. Ik heb mij erg vermaakt iig en met p13 bij master2 ook nog eens een goede uitslag
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Het was weer een fijn weekend. Een heerlijk contrast met het parkoers vorig jaar met al die modder.

Filmpje!

https://www.youtube.com/watch?v=ZDeaPuZ8OkI" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Gave compilatie, geeft mooi beeld van de marathon!

Ik heb heerlijk gereden, alleen wel 2 keer gevallen waarvan 1 keer goed over de kop tussen de druivenstruiken :-). Maar wat is dat een gaaf uitzicht zeg als je ineens dat bos uit komt!! Tijdens de wedstrijd geen last gehad van de valpartij (ik denk de adrenaline), maar de dagen erna wel. Afdalen moest ik steeds een gaatje laten vallen, maar met het klimmen ging het lekker. Uiteindelijk binnen de top 20 gereden van de halve marathon. Zeer tevreden!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

[quote="nversteege"]Het was weer een fijn weekend. Een heerlijk contrast met het parkoers vorig jaar met al die modder.

Filmpje!

Mooi filmpje. In de afdalingen heb je blijkbaar geen tijd laten liggen :winkie: :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

rokl schreef:Mooi filmpje. In de afdalingen heb je blijkbaar geen tijd laten liggen :winkie: :winkie:
Haha nee niet veel volgens mij! Voll gas aufm fully!
Plaats reactie