Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 8 okt. 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Mario070 schreef:
ultimateme schreef:Hier ook een uitvaller na ongeveer 55km in de 110km. Vastgelopen wielen en derailleurs zorgden ervoor dat ik eigenlijk geen meter verder kon. Gelukkig zat ik na 5 minuten al in de auto:)

Maar wat een omstandigheden, eigenlijk helemaal niet leuk en ik ben echt geen mooi weer fietser. Nu de nodige avonden uittrekken om het materiaal weer op orde te krijgen, het viel nog niet mee om de kleren weer lekker schoon te krijgen...
Wil je nog wasgoed tips :lol: :wink:
kwam er sinds gisteren achter dat er 'voorwas' bestaat
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 11 augustus 2023, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
casev
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 3 maart 2014, 22:45

Ook hier iemand die de 110 voornemens was, maar uiteindelijk met 75 genoegen nam.

Het was ploeteren, stoempen en zwaar, maar stiekem vond ik dat ook wel een beetje mooi.... vooral dat klimmetje waar een complete rivier naar beneden stroomde, en je met je assen in het water omhoog reed, had wel iets bijzonders.

Ook het fiets schoonspoelen in elk slootje en riviertje dat we tegenkwamen :)

Jammer van die koude bui regen, maar ik denk dat het de ondergrond wel iets makkelijker maakte. Die vette klei werd spekglad toen het wat opdroogde, maar met die regen ging dat gladde er volgens mij wat van af
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Sportograf bestof staat online: https://www.sportograf.com/nl/shop/even ... lenge-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gaaf! Blij dat de wei er ook gewoon weer in zat :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Swannie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 298
Lid geworden op: do 18 januari 2007, 14:21
Contacteer:

Reed Boom op een Cannondale??
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Yep, een scalpel.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Haha, brings back memories!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Juul schreef:Ik heb gereden met Specialized Fast Track Control (semi-slick?) op iets minder dan 1,5 bar.
Daar zitten toch nog best wat noppen op? Meer een all-rounder, zeker geen semi-slick lijkt me.
Juul schreef:Verder vind ik overigens dat het steeds meer tijd wordt dat wedstrijdrijders verplicht worden met de GPS-track in hun Garmin (of ander apparaat) te rijden, om zo de route ook meer eigen verantwoordelijkheid te maken.
Och, jee dan moet ik mijn oude klokkie afdanken en ook met zo'n groot ding op het stuur gaan rijden :lol:


Overigens las ik eerder dat Lars Boom op een Niner met Lefty reed en niet een Scalpel. Wie weet het juiste antwoord? Wel vreemd dat bij blijkbaar geen sponsorfiets krijgt hiervoor (en Bram Tankink wel?). Ik vind het trouwens wel extra glans geven aan de wedstrijd met al die toppers, ook al komen ze vanuit de weg. En zeer netjes van de 'amateur' mtb'ers om niet veel toe te geven op dit soort klasbakken! Bizarre omstandigheden trouwens, blij dat ik thuis op de bank lag :bier:
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Volgens zijn instagram is het een echte scalpel. Denk dat Boom natuurlijk ook gewoon een Bianchi kan pakken als hij dat zou willen, wellicht persoonlijke voorkeur.

Bewijs: https://www.instagram.com/p/BZ8agASl8_W ... larsboom85" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het leuke wedstrijd verslag van de knappe nummer 3, Robbert de Nijs. Topprestatie geleverd!
http://www.robbertdenijs.com/wedstrijdv ... -marathon/" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wat een prachtig verslag van Robbert zeg!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
v_schultinge

Mooi verslag van Robbert de Nijs. Als zijn materiaal in orde was gebleven, had ik het nog wel eens willen zien. Maar dat telt helaas niet in de sport.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De uitslagen zijn bekend! Bekijk je uitslag nu op de website.
Tevens heeft MySports.tv van elke deelnemer een persoonlijke video gemaakt die vanaf nu te bekijken is. Wil je zien hoe bemodderd je eruit zag? Check dan je video via de website, http://www.bartbrentjens-challenge.com/ ... p?pageId=1" onclick="window.open(this.href);return false; .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Genieten dat verslag van Robbert! :-q
Plaats reactie