Bart Brentjens Challenge, NK Marathon, Eijsden, 8 okt. 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

aurelius schreef:De uitslagen zijn bekend! Bekijk je uitslag nu op de website.
Tevens heeft MySports.tv van elke deelnemer een persoonlijke video gemaakt die vanaf nu te bekijken is. Wil je zien hoe bemodderd je eruit zag? Check dan je video via de website, http://www.bartbrentjens-challenge.com/ ... p?pageId=1" onclick="window.open(this.href);return false; .
helaas staat mijn video bij de 1e stop er niet op, alleen de start :(
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Even weer de knuppel in het hoenderhok gooien:
- Veel verkeerd rijders in de verschillende wedstrijdcategorieën. Bewust of onbewust, het beïnvloed de uitslag enorm, er staan verschillende rijders in de top gekwalificeerd die enorme stukken hebben afgesneden
- Massale start enorm onoverzichtelijk voor de verschillende categorieën en ook voor de volgers onderweg.
- Opgang weiland OPNIEUW niet aangepast (wel beloofd) en breder gemaakt, waardoor er weer een grote opstopping ontstond met meer dan 350 wedstrijdrijders aan de start.
- Koersverloop onoverzichtelijk en klassering aan de streep onduidelijk
- Aankomst combinatie toerrijders vs wedstrijdrijders zorgt soms voor gevaarlijke capriolen. Helemaal als er gesprint wordt voor podiumplekken

Organisatie doe er uw voordeel mee, maar ik heb begrepen dat er volgend jaar ergens anders om de prijzen wordt gestreden.

Voor de rest was dit weer een heroïsche editie. Nu veranderd de kleigrond in Limburg bij de minste of geringste regensputter al in een drekbende, maar dit was wel het summum :winkie: :winkie:
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Oja, de 4 golfers die met hun golfkarretjes met z'n 4-en naast mekaar het pad blokkeerden en compleet eigenwijs bleven staan krijgen ook een dikke pluim :-q :~
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

aurelius schreef:Het leuke wedstrijd verslag van de knappe nummer 3, Robbert de Nijs. Topprestatie geleverd!
http://www.robbertdenijs.com/wedstrijdv ... -marathon/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtig verslag.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Juul schreef:Ik heb gereden met Specialized Fast Track Control (semi-slick?) op iets minder dan 1,5 bar.
Hey Juul, welke gebruik je dan precies? De sinds vorig jaar vernieuwde versie met gripton compound 2.1 of 2.3, of de vorige versie in 2.0 of 2.2? Geen GRID karkas neem ik aan?

Kwam zelf als middenmoot 55km toerrijder overigens prima uit de voeten met een Rocket Ron voor, Racing Ralph achter. Allebei 2.25 TLE/SnakeSkin. Ralph genoeg tractie voor mij om ook langzaam de meeste hellingen op te komen. Ik weeg iets minder dan 70kg, dus reed hem wel met 1.5 bar (tubeless) om genoeg grip te houden.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

gerbenvl schreef:
Juul schreef:Ik heb gereden met Specialized Fast Track Control (semi-slick?) op iets minder dan 1,5 bar.
Hey Juul, welke gebruik je dan precies? De sinds vorig jaar vernieuwde versie met gripton compound 2.1 of 2.3, of de vorige versie in 2.0 of 2.2? Geen GRID karkas neem ik aan?

Kwam zelf als middenmoot 55km toerrijder overigens prima uit de voeten met een Rocket Ron voor, Racing Ralph achter. Allebei 2.25 TLE/SnakeSkin. Ralph genoeg tractie voor mij om ook langzaam de meeste hellingen op te komen. Ik weeg iets minder dan 70kg, dus reed hem wel met 1.5 bar (tubeless) om genoeg grip te houden.
Dit waren 2 controls 2.2, dus de oude compound en niet de S-Works, maar de sterke variant. Is bij mij de afgelopen 3 jaar erg lekbestendig gebleken (en had nog twee vrijwel nieuwe). Ik heb vorig jaar op twee keer 2.3 GRID compound gereden. Die overwoog ik nu weer als achterband, maar op het laatste moment geswitcht voor iets smaller (vanwege modder in frame en lichter).
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Sportograf heeft blijkbaar wat tijd nodig voordat de foto's online komen. Waren er nog andere fotografen aanwezig?
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Boom heeft trouwens enorm veel geluk gehad afgelopen zondag, hij trekt dit zonet uit zijn banden..

https://www.instagram.com/p/BaGYTpuleXJ ... larsboom85" onclick="window.open(this.href);return false;
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

ultimateme schreef:Boom heeft trouwens enorm veel geluk gehad afgelopen zondag, hij trekt dit zonet uit zijn banden..

https://www.instagram.com/p/BaGYTpuleXJ ... larsboom85" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk ook even goed naar het profiel..
Maxxis Aspen? In ieder geval weinig nop. :winkie:
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Dat zijn inderdaad aspens die bandjes.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, valt wel mee. Daarom rij je nou tubeless met latexmelk. Zolang er een spijker inzit 0 probleem, zodra je ‘m eruit trekt zelden een probleem, zoals te zien op zijn filmpje. Een groot gat of een scheur, da’s soms lastig. Maar daar helpt dan weer een spagettisliert :-q .
En bewonderingswasrdig met hoe weinig profiel snelle wedstrijdrijders uitkomen. Voor gewone stervelingen niet weggelegd. En het zijn ook dunne bandjes... pokeren met vuursteen!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

@aurelius; valt me op datje vaak vuursteen noemt als risico. Ik begreep nooit wat je daar mee bedoelde totdat er zondag zo’n steentje klem kwam tussen mijn ketting en derailleur en de vonken er af spatten :-D
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Het is Sportograf gelukt de foto’s staan online.
We Are Basta
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Vuursteen wordt ook wel silex genoemd dacht ik. En dat spul ligt hier in Zuid-Limburg/ Voerstreek genoeg...
Lekker vies is niet bah...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Er ligt zelfs een oude vuursteenmijn in het Savelsbos (te bezichtigen). Daar haalde men de scherpe steen vandaan om mee te kunnen jagen (pijlen, speren) en om huiden mee te kunnen bewerken (messen).
Tegenwoordig maken ze het MTB-banden lastig, ze zijn met de tijd meegegaan :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie