Ultra marathon Drenthe 200 28-12-2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Hoe weet je in welke wave je zit?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Binnenkort zal de deelnemerslijst wel online komen te staan en kan je zien in welke wave je zit.
Westfalen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 26 november 2016, 22:22

Mis nog leeftijdscategorieën in de klassementen, zoals bij cyclo's. Maakt het vooral voor de oudere deelnemers wat leuker.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

awinkel schreef:Het ging vooral over de stukken met flinke modder.
Op de droge stukken en de stukken over asfalt hoor je mij niet klagen over de deelnemers op een CX.
Ze hadden dan er aardig de vaart in. :-)
Klein beetje offtopic, maar ik ben even geinteresseerd.. Wat voor modder stukken waren dat dan? Over 't algemeen kan je met een CX juist heerlijk door de diepe drek poffen met die smalle bandjes. Met brede MTB banden blijf ik er meer op drijven en dan gaat ie zoeken.
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

nversteege schreef:
awinkel schreef:Het ging vooral over de stukken met flinke modder.
Op de droge stukken en de stukken over asfalt hoor je mij niet klagen over de deelnemers op een CX.
Ze hadden dan er aardig de vaart in. :-)
Klein beetje offtopic, maar ik ben even geinteresseerd.. Wat voor modder stukken waren dat dan? Over 't algemeen kan je met een CX juist heerlijk door de diepe drek poffen met die smalle bandjes. Met brede MTB banden blijf ik er meer op drijven en dan gaat ie zoeken.

Je hebt helemaal gelijk, normaal ben je sneller op modderstukken met een cx, terugkijkend had je van enkele (het merendeel beschikt namelijk wel over degelijke techniek) vd rijders op een cd last op alle stukken, gewoon vermoeidheid en niet kunnen sturen, is dan denk ik de reden, na vermoeidheid wordt elke stuurfout afgestraft... en ook dan pas wordt het een ergernis bij anderen (lees bij mij). Algemeen advies, zorg voor enigszins comfort als je het niet ziet als een echte wedstrijd (niet binnen 8 uur over). En dus dan zou ik kiezen voor een XC ipv CX :bier:
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik merkte het vooral op bij de plekken met modder op de lange stukken van het eerste offroad gedeelte tussen de start en Vries.
Maar ik bedenk mij net dat het wellicht ook met het rijden in het donker te maken gehad kan hebben.
Dat vermoeidheid verderop in de tocht een rol speelt kan ik bevestigen... Modder smaakt niet heel lekker. :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik ben wel benieuwd wanneer er meer informatie komt zoals de deelnemerslijst, route e.d.
Nog een paar weekjes en het is al zover!
En ja...ik heb er zin in. :winkie:
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ondanks de regen van de afgelopen periode met als gevolg modderige paden... heb ik er wel zin in :D

Iedereen alles al voor elkaar, goed aan het trainen en reservermateriaal op orde?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, deze editie zal de route vast een stuk natter zijn dan vorig jaar.
Vorig jaar was het de laatste maanden van het jaar vrij droog en dat is deze maanden wel anders...
Het reservemateriaal is op orde, mijn fiets is na 2 weken weer in orde en nu ik nog...ben al enkele dagen grieperig. :-(
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

Veels te weinig getraind maar er is wel een basis.
Het zal denk ik maar puur op karakter gebeuren en niet kracht voor mij.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Het is rustig in het topic.

Vandaag voor de fun (en om wat zaken uit te proberen zoals een ander zadel etc) 3 rondjes Appelscha route gefietst maar man man man, wat was dat nat. Na nog geen 10 km had ik het water in mijn northwaves staan en kon ik mijn sokken uitwringen.
Later tijdens het 2de rondje nog even gestopt om mijn schoenen leeg te gooien maar het hielp niets want ze waren direct weer vol. Er ligt zo vreselijk veel water op de tracks.

Iemand daar nog tips voor, mijn northwaves zijn weliswaar waterdicht maar het water loopt erin via mijn onderbenen. Ik heb mijn beenstukken al over de schoenen maar helaas vrij smalle enkeltjes waardoor ze denk ik niet goed aansluiten.

Verder alles wel zo'n beetje aangeschaft en uitgezocht, mooie paklijst gemaakt en de route bekeken. Komende weken nog een paar tochtjes meepakken en dan moet het maar gebeuren.
Over de 200 ansich maak ik me niet zoveel zorgen maar wél in deze bagger... gaat zwaar worden.

Desondanks heb ik er veel zin in.
En, omdat ik deze tocht waarschijnlijk maar één keer ga fietsen, heb ik er een goed doel aan gekoppeld, fietsen voor ReddingshondenNu. Een organisatie op vrijwillige basis die samen met de hond vermiste mensen opsporen.

Zijn er hier nog meer vrouwen die deze tocht gaan fietsen? Vorig jaar was het maar een handjevol zag ik.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als ik het zo lees wordt het tijd voor de waterdichte sokken van Sealzskin...
Hopelijk zakt er nog wat water weg de komende weken, maar als ik de weersvoorspelling voor de komende dagen al zie heb ik daar weinig vertrouwen in.
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Mensen, mensen maak je op dit moment nog niet druk over het parcours!!

Een dag of 4 droog weer en een beetje wind en het water is zo weer weg!! (Op de zand/baggerpaden na)

GAS OP DE LOLLIE!! Ik bin d’r wa kloar Veur
Laatst gewijzigd door Frankievenge op do 23 november 2017, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zou het zo snel verbeteren? Drenthe staat er niet om bekend dat de ondergrond vrij droog is...
Maar ik hoop dat je gelijk hebt! :winkie:
Water of niet...ik ben er vol motivatie bij!
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Hier in Twente is kan het ook vreselijk nat zijn, echter vanavond na een dag droog weer heb je zeker nog een nat parcours, maar veel bospaden waren door de wind alweer redelijk aangedroogd!! En dat na 1 dag!!
Heb geduld, alles komt goed! (Op je blote knieën de goden aanbeden dat december redelijk droog blijft is ook een goede optie ) :bier:
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
Plaats reactie