Ultra marathon Drenthe 200 28-12-2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik hoop echter op een heroïsche editie.....
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik hoop op sneeuw en temperaturen onder het vriespunt. Dan heb je van water in elk geval minder last.

Hoe doen jullie het eigenlijk met verlichting? Ik heb op dit moment 1 goede lamp en ik verwacht (hoop) dat die de ochtend wel doorkomt, maar als ik ondanks mijn goede bedoelingen ook 's avonds weer een lamp aan moet dan kom ik waarschijnlijk wel tekort aan batterij kracht.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is inderdaad beter dan regen.
Ik had vorig jaar 3 accu’s mee, maar heb er uiteindelijk 1 gebruikt.
Omdat de temperatuur niet te laag was liepen de batterijen minder snel leeg dan bij koudere temperaturen. Omdat de route ook vrij droog was kon ik aardig doorrijden en was ik voor het donker binnen.
Ik zou zeker minimaal 1 extra accu meenemen. De route is dit jaar anders volgens de organisatie en als de route natter of minder snel is of als de temperatuur lager is, dan heb je aan 1 accu niet genoeg.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

's ochtends heb je aan 1 lamp wel genoeg, dan is er zoveel fiets verlichting dat een vliegtuig zich zou vergissen met de landingsbaan van schiphol.

Maar als je niet voor het donker binnen bent (om wat vorige reden ook) moet je wel voor goed licht zorgen, dan kan het zijn dat je alleen fiets.
Ik heb een extra lamp en accu in de droptas liggen.

Hoop weer op een mooie editie ongeacht het weer, ben op alles nu wel voorbereid. :-q
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Hier ook bij de drop altijd een extra accu, tevens een tweede klein/licht lampje bij me onderweg mocht om welke reden dan ook de bouwlamp het opgeven.

betreffende de blubber.... editie 1 was vrij nat...de 2e vrij droog... t blijft mooi welke omstandigheden dan ook :D
Ik ben mij er eentje...
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Heroïsch wordt het voor mij gezien de afstand al dus veel moeilijker hoeven ze het voor mij niet te maken, maar goed voor ieder wat wils. Ik hoop op een droge editie (in ieder geval geen hele dag regen op de kop aangezien ik het voor het plezier doe en dat gaat er dan na een paar uur wel af). :wink:

Anyway nog een paar nachtjes slapen en op de 30e worden de startlijsten bekend en zal je startwave neem ik aan ook bekend zijn.
Nog even doortrainen :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ah, de 30ste. Ik zat mij al af te vragen of de organisatie al bijna vergeten was dat de Drenthe200 binnenkort zou plaatsvinden. :-) Het blijft zo stil van hun kant... ;-)
Gebruikersavatar
casev
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 3 maart 2014, 22:45

Het nadeel van vroeg inschrijven is dat je niet precies weet hoe de agenda er in december uitziet....

Met andere woorden: is er nog iemand hier die nog niet ingeschreven heeft, en tegen een korting mijn startnummer wil overnemen?
rikkieking
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 1 augustus 2013, 11:55

casev schreef:Het nadeel van vroeg inschrijven is dat je niet precies weet hoe de agenda er in december uitziet....

Met andere woorden: is er nog iemand hier die nog niet ingeschreven heeft, en tegen een korting mijn startnummer wil overnemen?
pb gestuurd...
S.K.
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 09:44

Helaas ben ik door een val niet meer in staat om deze te fietsen.. volgend jaar beter. Heeft er iemand interesse om mijn kaartje over te nemen. Ik zit in de 1e wave!
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Er is nog een maand te gaan tot 28 december, heb al eerder hier aangegeven dat ik vorig jaar een verhaal heb bijgehouden over mijn ervaringen met de Drenthe 200. Heb nog even een stukje geschreven met 5 tips voor het uitfietsen van deze mtb tocht. Op http://www.lubberts10.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan deze lapjes tekst, mocht je nog vragen hebben stel ze gerust onder de stukjes.
Succes met de voorbereidingen! Groeten Mark
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Lijsten zijn nog niet openbaar.
Maar als je je naam intikt bij live tracking heb je je bibnummer ook :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt. Kwam ik net ook achter. :-D
De deelnemerslijst is volgens mij zometeen te vinden onder http://www.drenthe200.nl/deelnemers" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas levert dat nu nog deze melding op:

Geen toegang
U heeft geen toegangsrechten voor deze pagina.


Hoe groot waren de waves ook alweer?
Ik ben nu nummer 370 en wil wel graag in de 1ste wave starten...
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Vorig jaar waren de waves 350.

Je kan geluk hebben als de fatbikes de eerste nummers hebben, die starten ook als eerste.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Even afwachten dan maar...
Waar blijven die lijsten?!?!? Ik ben niet ongeduldig hoor. :-D
Plaats reactie