Raid hautes fagnes 25 juni 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Moe maar voldaan!
Wat een gave tocht. Gereden met het 32 tands voorblad, nog dank hiervoor!! Dit ging goed.
Nu met de beentjes omhoog bijkomen!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

japie carbon schreef:Ik denk dat jij mij nog dankbaar gaat zijn ;)
Dus ik had gelijk ;)
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Ja, zeker. Op het vlakke niet echt nodig gehad.
Als ik nog lichter had gehad had ik deze ook gebruikt, maar dit ging net.
Maar wat een ellendige slotklim zeg, dan denk je dat je er bijna bent sturen ze je nog een keer helemaal naar boven.
carlos bananas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 9 augustus 2011, 21:00
Mijn mountainbike: niner one rohloff, bergamont revox, Devinci Atlas, norco revolver fs, evil the following, pyga stage

Goeie tocht zoals elk jaar, maar vandaag met het verkeerde schoeisel gestart. Doordat ik de regen wat onderschat had kwam mijn thunderburt vanachter toch soms wat kort. Wel overal recht gebleven.
Ja aan die laatste klim kwam maar geen einde..

Staat al op de kalender voor volgend jaar
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Heroïsch was het weer vandaag :)
Die laatste klim pffff ik kon daar echt niet meer.
Ben erg benieuwd naar uitslagen om mijn tijd met 7 jaar geleden te vergelijken.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Cyclo-robin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 22 november 2014, 21:52

Wat was het weer een mooie dag.

Ivm een nieuwe baan (vermoeidheid) en niet meer getraind te hebben na hemelvaart (chimes des waimes) besloten om de 65 te rijden. Had echter ingeschreven voor de lange afstand maar dat zou evt. Nog van pas kunnen komen

Zaterdag even getwijfeld om met thunderburts te rijden. Maar aangezien mij racing-ralphs me al 3 jaar lang niet in de steek hebben gelaten toch maar besloten ze nog een allerlaatste dienst te bewijzen alvorens ze na deze marathon echt met pensioen gaan. En wat was ik blij met deze keuze toen ik rond de klok van 9 in de auto ben blijven schuilen. Het eerste half uur was flink glibberen en glijden. Maar het werd alleen maar beter daarna. Nog een flinke file ge had die onderaan de 3e? Klim begon.
Na 14 en 24 km de lus voor de 65 km gepakt. Omdat mijn maat de 115 zou fietsen bedacht ik me al snel dat ik best wel een flinke poos op hem zou moeten wachten eenmaal binnen. Daarom besloten om de laatste lus van de 115 mee te pakken. De benen voelde prima dus die 18km extra waren mooi meegenomen de laatste lus had ook weinig verkeer, bosmans was net gepasseerd.
Uiteindelijk natuurlijk niet in de uitslag opgenomen maar zeer realexed gefietst!
Heb na afloop nog even met lowie gesproken, hij was helaas erg geschrokken van het aantal ongelukken gisteren. Hopen dat iedereen snel hersteld!
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Voor mij was het weer de 6e keer dat ik meedeed, en het was fantastisch, maar ook slopend!
Deze keer was ik ook schuldig aan het monteren van te gladde banden, want die regen had ik ook niet verwacht. Elke bloot gereden wortel zorgde ervoor dat mijn achterwiel opzij schoof, en enkele modder afdalingen moest ik doen met een uitgeklikt voetje.
Ik heb wel mensen om me heen horen mopperen, en ik blijf erbij dat het de RDHF en Lowie siert dat ze hier niet naar luisteren. Mensen moeten immers zelf inschatten waar ze aan beginnen, en een beetje voorbereiding mag dan ook wel. Waarom zou je immers honderden uren trainen op hard rechtuit trappen, om dan geïntimideerd te worden door de allereerste wortelpassage? :D
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Wortels en technische stukken zijn goed voor mensen, dan leren ze onderhand dat er ook techniek aan te pas komt.
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Was m'n eerste keer, en ook de eerste keer dat ik van m'n fiets ben gestapt omdat ik écht niet meer kon fietsen (of er geen zin meer in had dus eigenlijk). Die laatste 5 km duurden echt eindeloos. Na 7 uur en een beetje gefinisht op de 115.
Ik kon de wortels ook wel waarderen eigenlijk. Hoort er een beetje bij toch :)
Laatst gewijzigd door hooge048 op ma 26 juni 2017, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Dreezz schreef:ps: wat boffen we met het weer hè!?
morgen lekker naar Malmedy; relaxed voorbereiden op een mooie tocht op zondag :-q
:cry:
Haha, dat was een miezerige zondagochtend. ik stond op een camping 4km van de start... en kwam al zeiknat aan bij de Expo.
Maar... om 10:10, start van mijn 65km, was het droog, en dat het is ook gebleven.
wel drassig die eerste helft, en inderdaad, de thunder burt achter slipte met regelmaat door (maar volgens mij heeft het ook wel met (gebrek aan) techniek te maken). heb verder geen problemen gehad en heerlijk gereden. Beter dan bij de Ardennes Trophy, ik had dit keer veel meer macht in de benen. én betere remblokken in de voorrem zodat ik de steile afdalingen nu tenminste voldoende remkracht had.

wat een gave tocht zeg! alle organiserenden heel hartelijk dank voor al jullie werk :-q :-q

en inderdaad... de laatste klim, daar kwam geen einde aan. ik dacht een paar km voor het eind netto op mijn garmin onder de 4 uur te kunnen finishen, maar na die eindeloze klim gaf mijn klokkie 4:12 aan :lol: .
128e overall en 33e ma2, beter dan ik had durven hopen :-q

ik heb 'm in 2012 (of was het 2011) ook gereden en toen gaven ze (net als bij de Ardennes Trophy dit jaar) alle langere klimmen aan mét lengte, stijgings% e.d., doen ze dat bij de RDHF niet meer?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gebrek aan techniek? Misschien. Maar vaak verkeerde materiaalkeuze. Thunderburts in de Ardennen, zeker als het nat is :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

:D en dan is het er ook nog 1 die op zijn einde loopt (zwetende wangen. wel snakeskin).
Ik geef gewoon Schwalbe de schuld; die zouden deze maand met nieuwe banden komen en ik stel mijn aankoop van nieuwe uit tot die er zijn.
Dus... zaterdag mag de T.Burt nog een keer dienst doen in Amerongen.
De ondergrond is daar gelukkig wel wat minder grillig als in Malmedy.
Marianbikepictures
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 10:01

Ik heb zondag 25 juni enkele foto's gemaakt, deze zijn te vinden op:
https://www.oypo.nl/marianbikepictures" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Marian
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

mooie foto's Marian!
ik heb helaas geen bewijs kunnen vinden dat ik er ook bij was :(
Plaats reactie