29 april 2017 SKS Bikemarathon Sundern-Hagen (D)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Een van de klassieke voorjaarsmarathons; 30/55/100 km; inschrijven kan vanaf 29 januari 2017 18:00 uur; website http://www.mega-sports.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Bij welzijn hoop ik weer deel te nemen, dan voor de 5e keer.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe laat is de start? Dit ivm het bekijken of ik binnen een dag op en neer kan rijden.
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Volgens mij om tien uur.
Dus zak maar zegge
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Top! Dan kan ik mooi op 1 dag op en neer.
Nu thuis nog even toestemming regelen... :winkie:
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Deze staat voor het derde jaar op rij in mijn agenda! Komend seizoen ga ik maar eens een andere koers kiezen. Ik ga i.p.v. de lange afstanden, maar eens voor de korte afstanden in de marathons. In één van de laatste van het afgelopen seizoen is me dat goed bevallen (blijkbaar kan ik mezelf meer pijn doen op kortere afstanden), dus nu maar eens het gehele seizoen...
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

jwolfkamp schreef:Deze staat voor het derde jaar op rij in mijn agenda! Komend seizoen ga ik maar eens een andere koers kiezen. Ik ga i.p.v. de lange afstanden, maar eens voor de korte afstanden in de marathons. In één van de laatste van het afgelopen seizoen is me dat goed bevallen (blijkbaar kan ik mezelf meer pijn doen op kortere afstanden), dus nu maar eens het gehele seizoen...
Kan ik mooi een plekje stijgen. :D :-q
Dus zak maar zegge
v_schultinge

Ik heb hem ook op de agenda gezet. Na de wat broze van de afgelopen 2 maanden. In april maar eens beginnen met de korte/medium afstanden.

Kan iemand een korte beschrijving geven van het rondje zoals deze afgelopen jaar was? Steilheid van de klimmen, afdalingen en ondergrond?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Een beschrijving is hier te vinden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

v_schultinge schreef:Ik heb hem ook op de agenda gezet. Na de wat broze van de afgelopen 2 maanden. In april maar eens beginnen met de korte/medium afstanden.

Kan iemand een korte beschrijving geven van het rondje zoals deze afgelopen jaar was? Steilheid van de klimmen, afdalingen en ondergrond?
i

Ik kan je gpx sturen van de laatste editie. Indien interesse stuur me dan een pb. Verder, typische Sauerlandmarathon, 2 ronden op de lange afstand, startlocatie op ca 10 km van de finish. Na aanloopronde over asfalt van enkele km, nagenoeg onverhard, vaak over brede boswegen. Wel zitten er het nodige aantal langere klimmen in. Technisch niet moeilijk. Wel perfect georganiseerd, groot en sterk deelnemersveld, behoorlijk wat toeschouwers.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

v_schultinge schreef:Ik heb hem ook op de agenda gezet. Na de wat broze van de afgelopen 2 maanden. In april maar eens beginnen met de korte/medium afstanden.

Kan iemand een korte beschrijving geven van het rondje zoals deze afgelopen jaar was? Steilheid van de klimmen, afdalingen en ondergrond?
leuke marathon met massa start alle afstanden tegelijk meen ik afgelopen jaar. niet te lastig klimmen of afdalen en 1 steile klim voor de rest een beetje hetzelfde als de meest duitse marathons. je kunt de auto parkeren bij finish en warm rijden naar de start of pendelbus pakken. en idd genoeg dorpelingen die je aanmoedigen en pilske bij de finish.
v_schultinge

Thnx voor de info :).
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heb je een licentie nodig om mee te mogen doen?
Is het voor een beginner die tot nu toe maar 1 marathon (Drenthe 200) gereden heeft ook goed te doen?
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik tot nu toe weinig ervaring heb met klimmen in heuvellandschap, maar alles is te oefenen. :-D
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Licentie is niet nodig. Met licentie mag je alleen wat verder naar voren starten. Drenthe 200 is wat anders als deze wedstrijd. Tenzij je veel te kort bent voor je gewicht zal deze uitrijden geen probleem zijn. Waarschijnlijk in ongeveer de helft van de tijd van de Drenthe 200 + 5 tot 10%.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

v_schultinge schreef:Ik heb hem ook op de agenda gezet. Na de wat broze van de afgelopen 2 maanden. In april maar eens beginnen met de korte/medium afstanden.

Kan iemand een korte beschrijving geven van het rondje zoals deze afgelopen jaar was? Steilheid van de klimmen, afdalingen en ondergrond?
Oeps...ik zag dat ik de verkeerde link gegeven had.
Hoogteprofiel e.d. kan je hier vinden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En ingeschreven!
De server was behoorlijk overbelast, maar toch gelukt.
Plaats reactie