Grand Raid

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
vincentgiesbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 22 februari 2017, 15:12

Ik heb me ingeschreven voor de Grand Raid in Verbier. Weet iemand waar ik meer info kan vinden. Op de site van hun zelf staat niet veel op.

Is het nodig om met een navigatie te fietsen?

Heeft er iemand nog tips en adviezen? Ook voor de training. Ik fiets nu regelmatig in zuid Limburg en de Ardennen en dan zo rond de 100km en 1500/2000 hoogtemeters en probeer in de regio ook zo rond 120/140 km op de mtb te fietsen. Ik ben een echte klimmer maar vind het moeilijk in te schatten hoe het is om een uur aan een stuk te klimmen.

Alvast bedankt
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Navigatie zal niet nodig zijn. Ga er maar van uit de route goed is uitgezet en dat er weinig kans is op fout rijden.
Als je gaat voor de langste afstand is het handig om van te voren een keer mee te doen aan een langere marathon met veel hoogtemeters in bijvoorbeeld Duitsland of België. De langste afstand bij de Marathon in Willingen zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

De route is zelfs permanent uitgepeild, dus dat wordt geen probleem.

Als je nu al dit soort afstanden regelmatig fietst, ben je al een heel eind.
Duurconditie is belangrijk, dus ik zou een aantal keren lange maar wat minder intensieve ritten plannen.

Mijn belangrijkste tip is: ga een paar dagen eerder naar Verbier zodat je kunt wennen aan de hoogte.
Met de Salzkammer in de zak kwam ik goed getraind aan, maar de hoogte heeft mij erg dwars gezeten.
De klimmen zijn niet lastig maar wel lang en als je last van hoogte hebt wordt het en lange dag.

Vergeet trouwens niet van de fantastische vergezichten te genieten :-)
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Plaats reactie