Cyclo Amerongen

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Van de week best getwijfeld over deelname ivm het weer maar erg blij toch de 90 (85) km gereden te hebben. Parcours lag er perfect bij en dat had ik na alle regen van vannacht niet verwacht. En wat een schitterend parcours voor een marathon :-q perfecte combinatie van snelle paden met mooie delen uit de vaste routes. Zelfs dé klim van Leersum 1.0 weer terug :D

Alles was erg goed aangegeven en ook de oversteek van de Bergweg liep erg soepel. De startprocedure vond ik prima zo overigens.

Zou dit met iets meer ambiance (zoals vroeger bij het Berghuis) niet ooit een officieel NK kunnen worden..?

Dank aan de organisatie en alle vrijwilligers :-q
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Lefty0318 schreef:Last minute toch maar meegereden ondanks mn blessure..
Leuk rondje, toch veel over de bestaande paden (meer dan ik verwacht had eigenlijk)

Wat mij vooral opviel was de sfeerloze binnenkomst bij de finish..
Er werd niks omgeroepen over tijden, geen muziek ook verder wat nog voor een beetje sfeer kan zorgen.
Beetje een dooie boel eigenlijk.. :(

Kan me herinneren dat in het verleden de entourage iets groter was bij de start/finish..
Wellicht dat dit niet toegestaan was door de verplaatse locatie??

Verder een geslaagd evenement!
Volgend jaar gewoon weer van de partij!
Mag idd niet , helaas! (er mag best veel niet kan ik je zeggen). Verder vond ik het wel gezellig druk bij de finish
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Was helemaal top vandaag. kon zelfs op de speed king rijden want het lag er eigenlijk gewoon heel goed bij. Ronde vond ik eigenlijk ook een mooie mix en dit jaar geen enkel probleem of oponthoud gehad bij inhalen achterveld van de lange afstand. Sfeer etc zijn idd lastig ivm strikte regels. Zou wel zijn als er een MTB vereniging de organisatie gaat ondersteunen (MBC ?!!!!!!) want dit zijn allen mensen zonder enige MTB ervaringen. Gelukkig hebben een aantal mensen van de sforz cup (Rutger en Lodewijk ea) veel energie gestoken in de route en het uitpeilen, waarvoor hulde.

Vond overigens overal prima aangegeven en voldoende vrijwilligers! Organisatie bedankt
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Echt Super geregeld en georganiseerd Top Mannen
Vond het een heel leuk rondje om te rijden.
We Are Basta
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb vandaag genoten. Vond het een heerlijke ronde en had nergens echt last van de drukte. Verkeerd rijden was ook bijna onmogelijk. Sfeertje was ook gezellig. Alles dus netjes geregeld en georganiseerd!
Patatje smaakte ook erg goed. De thuisblijvers hadden verkeerd gegokt want ik heb nauwelijks regen gehad en het parcours lag er geweldig bij!
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Prima editie weer!
Goed parkoers, voldoende ruimte om in te halen (of ingehaald worden) en de finish op de berg is echt een verbetering.
Hulde voor de vele vrijwilligers en fijn dat de oversteek van de Bergweg toch een chicane was :-)
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Dat waren 90 (bijna dan) heerlijke kilometers!
't bleef redelijk droog, al waren de paden de eerste uren wel wat zuigend.
maar... ik had veel erger verwacht, dus niet klagen ;-)
en qua temperatuur en bewolking was het perfect raceweer.
ik heb behoorlijk constant gereden (89/91/92'/ronde), en echt genoten van het mooie afwisselende parcours.
organisatie: :-q :-q
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

Zo, van de week via dit forum een startbewijs kunnen overnemen, me niet bewust van de weersverwachting.
Was mijn eerste MTB cyclo/marathon, want fiets normaal vooral op de weg. Maar dit leek me wel eens een leuke trainingsprikkel om 90km lang met de MTB los te gaan en flink tegen het rood aan te rijden.
Mijn ervaring:
Wat gaaf! Dit moet ik vaker doen. Heerlijk stuk gaan, kon amper rechtop staan na de finish, want m'n rug zat helemaal geblokkeerd. Merkte dat ik vooral goed was in de klimmetjes op de paden en op de technische stukken wat moeite had, maar het ging steeds beter. Ronde was echt top, lekker divers. Ook de wegovergang ging prima. Heerlijk rond gereden en tevreden met m'n tempo.

Kwa evenement vond ik het echt geweldig. Zeer vriendelijke organisatie/vrijwilligers. Erg leuk dat bij de wegovergang er goed op je gelet werd met de auto's, maar ook goed aangemoedigd werd. Waar ik nog het meest over verbaasd was, was eigenlijk hoe gemoedelijk de koplopers van de 60km waren met inhalen. Ik probeerde altijd wel goed de ruimte te geven, maar op best wel wat plekken is dat gewoon lastig, maar daar was alle begrip voor (terwijl ze wel gewoon voor top 5 aan het rijden waren) en ging gewoon erg soepel! Bij menig rondje wat ik op Zeist rij is er vaak minder begrip van de Strava jagers ;). Bij de finish vond ik het juist wel aardig dat daar meteen de patatkraam stond, daar was ik wel toe aan, want was echt helemaal op. Was duidelijk 1 van de zwaarste fiets evenementen waar ik aan heb deelgenomen, en voelde me meer gebroken dat de Marmotte vorig jaar in 7u15.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mijn broertje vond 't ook leuk :winkie:

Afbeelding
carbon bike, titanium collarbone...
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dreezz schreef:Dat waren 90 (bijna dan) heerlijke kilometers!
't bleef redelijk droog, al waren de paden de eerste uren wel wat zuigend.
maar... ik had veel erger verwacht, dus niet klagen ;-)
en qua temperatuur en bewolking was het perfect raceweer.
ik heb behoorlijk constant gereden (89/91/92'/ronde), en echt genoten van het mooie afwisselende parcours.
organisatie: :-q :-q
Bedoel je met die 89/91/92 het aantal minuten of je positie. En als dat je positie is, waar vind je dat dan?
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Twix schreef:Waar ik nog het meest over verbaasd was, was eigenlijk hoe gemoedelijk de koplopers van de 60km waren met inhalen. Ik probeerde altijd wel goed de ruimte te geven, maar op best wel wat plekken is dat gewoon lastig, maar daar was alle begrip voor (terwijl ze wel gewoon voor top 5 aan het rijden waren) en ging gewoon erg soepel! Bij menig rondje wat ik op Zeist rij is er vaak minder begrip van de Strava jagers ;). Bij de finish vond ik het juist wel aardig dat daar meteen de patatkraam stond, daar was ik wel toe aan, want was echt helemaal op. Was duidelijk 1 van de zwaarste fiets evenementen waar ik aan heb deelgenomen, en voelde me meer gebroken dat de Marmotte vorig jaar in 7u15.
Dank je! ;)
En daarom heet het ook een Mountainbike Marathon en geen wielrentochtje...
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

In een woord: FANTASTISCH....dank aan iedereen van de organisatie. Route was te gek.

Uitslagen http://www.racetimereurope.nl/racetimer ... lrug-cyclo
Eerste foto's http://www.finish-foto.nl/2017/rwp-moun ... midden-ned
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Lefty29 schreef:Bedoel je met die 89/91/92 het aantal minuten of je positie. En als dat je positie is, waar vind je dat dan?
minuten.
maar als je iets meer wilt zien over je positie, dan kun je bij de uitslagen ook nog filteren op full course, 1e ronde en 2e ronde.
dan kom ik uit op 117e, 108e en uiteindelijk 90e positie.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Dat filter met splits is leuk, dank je!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

In totaal 190 (90) + 268 (60) = 458 finishers. Ik dacht dat er zo'n 750 man/vrouw aan de start zouden staan :o
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie