Veldslag om Norg 2/9/17

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

de Veldslag om Norg is dit jaar op 2 sept. Inschrijven vanaf 1 maart.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Jammer dat het tegelijk met vestingronde Steenwijk valt.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Speedfreak98 schreef:Jammer dat het tegelijk met vestingronde Steenwijk valt.
klopt, de 11 stedentocht hebben ze gelukkig wel verzet. Die stond eerst ook op 2-3 sept.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Kijken of de winnaars dit jaar wel meer dan 66% vh parcours afleggen. Haha..
Of is er dit jaar gekozen voor 1 leuke lus ipv 3 saaie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hmm...misschien moet ik deze ook maar op de agenda zetten. Inschrijvingen gaan zeker hard?
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

Kan iemand mij vertellen wat er te verwachten is in de veldslag om Norg. Om bepaalde redenen ga ik hieraan meedoen. Maar ik weet niet echt hoe zwaar het is? Is het veel techniek of veel asfalt?

Voor het gevoel, ik bike regelmatig (1 a 2 x per week ) meestal stukken van 25 to 35 km. Ik neem daarin veel technisch leuke routes zoals Rijssen. Ben nu bezig mijn afstanden te vergroten.
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

het is meer kilometers maken dan technisch en klimmen.
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

_Erik_ schreef:het is meer kilometers maken dan technisch en klimmen.
Conditie en snelheid op de "weg" dus.
Uitdaging ligt dus vooral in de afstand.

Wat voor wegen? Zand, gravel of... zelfs asfalt?
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

con66 schreef:
_Erik_ schreef:het is meer kilometers maken dan technisch en klimmen.
Conditie en snelheid op de "weg" dus.
Uitdaging ligt dus vooral in de afstand.

Wat voor wegen? Zand, gravel of... zelfs asfalt?
Vlak, asfalt rechte zandpaden,..ik vind het helemaal niks. Elk jaar verkeerd gereden en vorig jaar niet meegedaan. Was ook geen echte wedstrijd tot vorig jaar misschien maar daar kan ik niks over zeggen aangezien ik er niet bij was. Wellicht is het nu beter.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Vorig jaar meegedaan in de wedstrijd. Bewegwijzering aardig in orde (in elk geval niet verkeerd gereden). Weinig asfalt, dus zo goed als alles offroad (denk zo'n ruime 90%). Niet technisch, geen hoogteverschil en vooral brede (zand)paden en tracks door gras. Vorig jaar erg veel modder en heel hoge snelheden. Daardoor een extreem zware marathon...
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Beste medebikers, ik ben op zoek naar een deelnamebewijs voor de wedstrijd. Is er iemand van wie ik een inschrijving mag overnemen?
Haast u langzaam
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Afgelopen 2 jaren meegedaan. Bewegwijzering is prima. Tot nu toe wel elk jaar wat bottlenecks tegengekomen. In 2015 zat er veel singletrail in de 1e lus waardoor het enorm ophoopte. Afgelopen jaar was de bottleneck bij Assen. Toch jammer dat het zo snel ophoopt als het aankomt op wat meer technisch fietsen. Moet je de stukken die het leukst zijn om te fietsen, lopend afleggen.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Herrick schreef:Afgelopen 2 jaren meegedaan. Bewegwijzering is prima. Tot nu toe wel elk jaar wat bottlenecks tegengekomen. In 2015 zat er veel singletrail in de 1e lus waardoor het enorm ophoopte. Afgelopen jaar was de bottleneck bij Assen. Toch jammer dat het zo snel ophoopt als het aankomt op wat meer technisch fietsen. Moet je de stukken die het leukst zijn om te fietsen, lopend afleggen.
Zal door toename in aantal deelnemers alleen nog maar erger worden ben ik bang. Heb me de laatste 2 jaar prima vermaakt. Ze zullen er best van geleerd hebben en dit jaar de zaak wel hebben aangepast. Gewoon lekker 100 km gas geven en niet te veel nadenken en zeuren of kleine dingen in het leven. We zijn geen profs en doen het voor ons plezier.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

alstro schreef:
Herrick schreef:Afgelopen 2 jaren meegedaan. Bewegwijzering is prima. Tot nu toe wel elk jaar wat bottlenecks tegengekomen. In 2015 zat er veel singletrail in de 1e lus waardoor het enorm ophoopte. Afgelopen jaar was de bottleneck bij Assen. Toch jammer dat het zo snel ophoopt als het aankomt op wat meer technisch fietsen. Moet je de stukken die het leukst zijn om te fietsen, lopend afleggen.
Zal door toename in aantal deelnemers alleen nog maar erger worden ben ik bang. Heb me de laatste 2 jaar prima vermaakt. Ze zullen er best van geleerd hebben en dit jaar de zaak wel hebben aangepast. Gewoon lekker 100 km gas geven en niet te veel nadenken en zeuren of kleine dingen in het leven. We zijn geen profs en doen het voor ons plezier.
Ik vermaak mij ook prima hoor. Ik fiets met een aantal vrienden en het gaat voornamelijk om de gezelligheid en dat is wel gegarandeerd. :-q
johnny boy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 27 oktober 2006, 18:29
Mijn mountainbike: S-Works Epic 29er

Mees schreef:Beste medebikers, ik ben op zoek naar een deelnamebewijs voor de wedstrijd. Is er iemand van wie ik een inschrijving mag overnemen?
Je hebt PB
Plaats reactie