Vestingronde Steenwijk 1-3 sept 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik vind het knap dat zo'n groot evenement door een aantal enthousiaste vrijwilligers wordt opgezet. Alle waardering hiervoor!
Het is een behoorlijke klus om zoiets voor elkaar te krijgen. Het is niet simpel even een route uitzetten en fietsen maar.
Helaas weet ik uit ervaring met het organiseren van evenementen (andere dan dit soort evenementen) dat veel mensen zich pas het liefst 5 minuten voor aanvang opgeven.
Zelfs als je aangeeft dat dit voor een bepaalde termijn moet.
Jammer dat solorijders vergunningtechnisch niet mag. Ik denk dat je daarom al veel potentiële deelnemers zal missen.
WM-MTB-FRL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 januari 2017, 11:08

Denk dat mensen voor zo'n 3daagse niet echt op dag zelf gaan inschrijven of dag van te voren. Zoals bij veel andere evenementen. Dit moet je toch wel echt inplannen.

Ik denk ook niet dat aan de aandacht ligt. Het staat o.a. op meerdere MTB sites.

Zelf doe ik niet mee omdat voor mij gewoon te zwaar is. Ik vind wel super mooi concept. In buitenland zijn zulk soort marathon meerdaagse in duo's ook best succesvol.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ik vond het een interessant concept todat ik de dagafstanden zag. Etappes van 140 en 170km vind ik voor de mtb gewoon teveel.
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

RikS schreef:Graag wil ik even op bovenstaande reageren.
De mensen van de organisatie, en in dit geval ben ik er ook eentje van, zijn gewoon een paar enthousiaste vrijwilligers die iets proberen op te zetten. Dat kost heel veel tijd, dat geeft niet want daar hebben we zelf voor gekozen. Maar ……..
Om een evenement als dit op te zetten moeten we dingen vastleggen zoals accommodatie, bedden, tijdwaarneming, EHBO, etc. Dat kan allemaal niet vrijblijvend en moet dus op tijd definitief vastgelegd worden, en dus ook betaald. Nu blijkt dat er tot nu toe nog maar 10 teams (dus 20 deelnemers) zich hebben ingeschreven is de vraag of het wel haalbaar is. Niemand geeft ons de garantie dat we in september het benodigde aantal deelnemers bereiken. Het lijkt er zo op dat er geen animo is voor een evenement als dit.
Het blijft dus financieel een groot risico om het toch door te laten gaan.
Dat we er veel vrije tijd in moeten stoppen vinden we niet erg maar om onze spaarcenten eraan op te offeren gaat ons te ver.

Natuurlijk zouden we graag solorijders willen maar dat krijgen we vergunning technisch nog niet voor elkaar. We zullen eerst een jaar met duo’s moeten beginnen. De intentie is om dit evenement in de toekomst uit te breiden als het zover mag komen.

Dus aan jullie de keus:
Willen jullie een mooi evenement voor nu en in de toekomst, of niet?
Op papier een mooi event. Wat ik in de wandelgangen hoor is de prijs en dat je niet solo kan rijden. Maar zou zonde zijn als dit in de prullenbak verdwijnt. Blijf wel van mening dat er ruimte is op de kalender voor mooie 1-daagse events zoals Norg. Die mogen best 100-150 km zijn, extreem is hot, hoeft niet allemaal 200 km zoals Drenthe
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Organisatie zal zich hier binnenkort wel melden, evenement is afgelast.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

punk86 schreef:Ik vond het een interessant concept todat ik de dagafstanden zag. Etappes van 140 en 170km vind ik voor de mtb gewoon teveel.
Inderdaad, opzich leuk idee, maar nogal vreemde uitvoering. daarnaast zullen de etappes niet zo heel erg spannend zijn als ik bv aan de 100 km van norg denk
Plaats reactie