9 april 2017 Hel van Groesbeek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Jan Willem 1979
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 8 april 2017, 09:48

Nog iemand een 70 km bewijs over? Ik neem hem graag over!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks mannen, ik had er nog wel vertrouwen in dat het dit jaar wel ging lukken, wat kon er nog misgaan… :(
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Rayb81 schreef:Thanks mannen, ik had er nog wel vertrouwen in dat het dit jaar wel ging lukken, wat kon er nog misgaan… :(
Kop op rayb, volgend jaar flink de schouders er onder.
Voor je t weet wordt je hier anders met de nek aangekeken.

Haha

Balen, hoop dat t snel over is (en je nog meer gepland heb)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Geweldige marathon !
Niks te klagen, alleen maar genieten.
Hoogstens lastig om later bij de korte afstand te komen, maar dat was geen probleem.
Zelf goede sportdrank :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Hij was weer slopend! Meer van dat dit soort evenementen in NL
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ja. 't was weer top! :-q

alles zat mee vandaag; het weer, de ondergrond, de organisatie ( :-q )
oh wacht, je hebt ook nog goeie benen nodig. ronde 3 ging ik helemaal naar de vaantjes :cry: :lol:
was een fijne reminder waarom trainen ook al weer goed is.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Compliment aan de organisatie en vrijwilligers :-q
Gewoon goed geregeld, gegarandeerd loodzwaar, mooi weer als bonus.
Was na 3 rondjes echt helemaal naar de klote, heb vorig x gezegd NOOIT meer ! En toch was ik er weer :lol:
Alles zit er in, en dat in NL.

Tot volgend jaar HEL
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Onster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 3 september 2013, 07:28

Wat een fantastische tocht! Geen meter vlak, veel singletracks en de nodige technische passages. Prima gereden. Tot km 62, ergens in een afdaling letterlijk hard op mijn plaat gegaan. Geen idee wat er gebeurde, maar ineens lag ik. Gezicht vol schaafwonden, neus doet pijn en mijn nek heeft een flinke klap gekregen. Na vijf minuten toch kunnen doorfietsen. Hierbij dank aan iedereen die stopte om te vragen of het ging. De laatste 15km vervolgens helemaal naar de klote gegaan. Deze tocht verdient de aanduiding "hel", laat daar geen misverstand over bestaan!
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Het was weer schitterend! En wat een heerlijk weer! Ik reed de 35 omdat ik door blessureleed nog niet echt uren kan maken maar deze rit ook zeker niet wilde missen. Ging heerlijk van start maar 15 minuten voorsprong van de 70 was wel heel snel ingelopen. Beetje zonde van de gave trails om steeds achter langzamere rijders te moeten rijden. Maar goed, hoort er een beetje bij en heb eigelijk steeds met respect en ruimte en vooraankondiging mensen ingehaald. Een enkeling had wel wat meer ruimte mogen maken maar snap ook wel weer dat ieder z'n eigen ritje rijdt. De snelle junioren waren meteen op de crossbaan al weg maar daarachter lekker gereden en als 7e binnen.
Krankzinnig niveau trouwens bij de toppers op de 105! Zo hard!
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag voor de vierde keer deelgenomen aan de 105km en vond het een hele mooie editie. Het droge parcours maakte het nog leuker dan andere jaren, vooral door de gave afdalingen die nu op volle snelheid genomen konden worden. En zelfs de wortelklim op het laatst was te fietsen :-q Desondanks ook traditioneel gesloopt, net als iedereen als ik het achteraf zo hoorde. De organisatie was weer perfect. Enige minpunt vind ik de start op de crossbaan. Die was door het mulle zand nog meer een loterij dan andere jaren. Ik snap overigens dat er op deze locatie niet een goed alternatief is (behalve misschien in blokken starten).

Krijg na vandaag ook veel zin in het Groesbeekfestival in juni!
BigNiner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: wo 30 januari 2013, 14:25
Mijn mountainbike: Bulls

Vandaag de 70 gedaan en het was super, maar ook super zwaar. Wel 1 minpuntje voor de organisatie, controleer aub legitimatie bij het afhalen van de startnummers. Mijn nummer was al weg en met een alternatief nummer moeten rijden. Ik kwam op een lijst te staan waar er al minimaal 25 opstonden. Wel jammer als je dan de uitslagen kijkt en er 2 Dezelfde namen opstaan. Ik weet niet of er mensen zijn die het met opzet doen, maar als het per ongeluk gaat ga je toch terug met een bordje waar andermans naam op staat? Maar verder alles keurig geregeld.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=119829" onclick="window.open(this.href);return false;
mac79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 21:38
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2010

BigNiner schreef:Wel 1 minpuntje voor de organisatie, controleer aub legitimatie bij het afhalen van de startnummers. Mijn nummer was al weg en met een alternatief nummer moeten rijden. Ik kwam op een lijst te staan waar er al minimaal 25 opstonden. Wel jammer als je dan de uitslagen kijkt en er 2 Dezelfde namen opstaan. Ik weet niet of er mensen zijn die het met opzet doen, maar als het per ongeluk gaat ga je toch terug met een bordje waar andermans naam op staat? Maar verder alles keurig geregeld.
Wij kiezen voor deze methode vanwege de snelheid. Op deze manier sta je niet lang te wachten op nummer. Als mensen moeten legitimeren duurt het veel langer en wij gaan uit van de eerlijkheid/verstand van onze deelnemers dat zij het goede nummer doorgeven. Bij ons weten zijn er 3 gevallen waarvan het nummer aan de verkeerde is gegeven. De lijst waar jij het over hebt is een lijst die na de start naar de tijdmeting is gegaan met alle aanpassing die mensen hebben doorgegeven omdat ze bijvoorbeeld een nummer van iemand hebben over genomen. Al met al lijkt het dus erg mee te vallen. Neemt niet weg dat als het net jouw nummer is wat weg het behoorlijk vervelend is!
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Ik heb genoten, en wel redelijk verrot gegaan. Toch wat te weinig gedronken dus vanaf km 88 gas terug ivm kramp ipv gas er bij wat ik van plan was. Had niet verwacht dat het parcours zo vet zou zijn eigenlijk, was even wat anders dan de wekelijkse rondjes over (te) strak aangelegde vaste routes.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Nou, mijn dag:

Om 6.15 uur ging de wekker. Ik had de avond ervoor alles al klaar gezet. Brood gesmeerd, tas ingepakt en alles voorbereid om maar zo min mogelijk te hoeven doen zo vroeg in de ochtend. Ik wilde op tijd wakker zijn zodat ik goed kon ontbijten en niet te laat zou vertrekken.

Om 7.45 uur vertrok ik in de richting van Groesbeek. Ik kom mooi op tijd aan en ben richting de start gefietst. Ik had 2 volle bidons bij, zak broodjes en wat gelletjes. Ik hoopte nog wel op wat eten van de organisatie want ben niet zo'n fan van die gelletjes.

Nou om 9.15 uur naar het startvak en ik zag dat het dringen en druk was. Aangezien ik voor uitrijden ging en niet voor een klassering ben ik mooi achteraan gesloten. Toen het startsein kwam had iedereen ineens haast. Ik ben rustig gestart en mij niet laten opnaaien. Uiteindelijk stoof iedereen mij voorbij om een paar kilometer daarna weer stil te staan op de eerste echte klim.

Mijn doel voor de dag was het uitrijden van de 105 km en mijn hartslag zo laag mogelijk te houden. Ik ben aan het trainen voor een 24 uurs solo rit in juni dus de afstand kwam mij goed uit. Ik ben alleen best zwaar dus klimmen is niet mijn ding en dat gingen we vandaag toch echt wel veel doen met z'n allen.

Nou ronde 1 ging goed. Ik had nergens last van en wat ik vermoedde gebeurde ook. Ik begon mensen in te halen die waarschijnlijk te snel gestart waren. Ik had weinig gegeten en gedronken wat mij later duur kwam te staan.

Ronde 2 ging ook nog altijd goed maar ik merkte dat ik het wel al zwaarder kreeg tijdens het klimmen. Net voor het einde op één van de laatste klimmen schoot ineens de kramp in mijn rechterbeen. Even gestopt om wat te eten en te drinken en daarna verder gegaan.

Ik wilde voor 14.00 uur binnen zijn om de laatste ronde te mogen starten. Nou dit lukte ruimschoots, was om 13.15 uur binnen dacht ik. Nou even gerust alles weer opgetopt en weer vertrokken.

Ronde 3 kreeg ik het toch wel echt zwaar. Ik kon geen kracht meer zetten in de klimmen omdat de kramp er dan in schoot. Dus op een kut verzetje alles gereden. Leek net of ik stil stond. Maar goed uiteindelijk kwam ik binnen. Het was al erg rustig op het terrein en ze begonnen al met opruimen. Dat is het teken dat je er lang over gedaan hebt ;)

337/483 is mijn uitslag uiteindelijk. Ik ben er tevreden mee. Ik heb mijn doelstelling gehaald. Precies 6 uur op de fiets gezeten en in total 24 min pauze gehad :P Ik heb alle klimmen kunnen rijden (behalve die los zand klim bij de finish). Ik heb eigenlijk geen moment in het rood gereden dus daar ben ik blij mee. Nu op naar Juni.

Organisatie bedankt en wellicht tot volgend jaar.
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik begreep uit de uitslagen dat er maar 344 de volledige afstand hebben gereden ?
Dat valt me best tegen evengoed.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie