29 april 2017 SKS Bikemarathon Sundern-Hagen (D)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

awinkel schreef: Klopt mijn interpretatie dat de nummers 1 t/m 400 de licentiehouders zijn?
Bijna. De eerste 100 voor de 1e 50 finishers op de 50 en 100 km vorig jaar. En de overige tot nummer 400 zijn voor licentiehouders.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ok! Dan sta ik nog redelijk vooraan voor een amateurtje.
Rolfo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 5 juni 2003, 21:36
Mijn mountainbike: Specialized

Spuit elf wil zich inschrijven, maar zie ongeveer 800 mensen voor me. Loopt deze een beetje door of veel files als je achterin start?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Als je ergens makkelijk kunt inhalen na de start is het wel bij deze marathon. Eerste 5,5 km gaan over asfalt bergop. Als je sterk bent kun je daar prima paar 100 andere deelnemers inhalen. Daarna kun je ook bijna overal prima inhalen. Ken iemand die paar jaar geleden de start heeft gemist en 10 minuten later van start ging en nog ergens voorin eindigde. Was wel goede fietser maar het kan wel.
Rolfo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 5 juni 2003, 21:36
Mijn mountainbike: Specialized

Thanks!
Gebruikersavatar
Yvan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 12:59

Ausgebucht! Inschrijving is gesloten.
Mocht er iemand achter het net hebben gevist, als het goed is komt mijn inschrijving vrij...
Roboer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 21:48
Contacteer:

Een kennis blijkt achteraf toch niet mee te kunnen dus ter overname een inschrijving, eventueel met overnachting voor de vrijdag en de zaterdagavond. Graag PB bij interesse in de kaart of in de overnachtingen.
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

Pb!
jeanke6
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 maart 2012, 18:03
Mijn mountainbike: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Trek Madone 4.5

Hoi,

Ik zie net dat ik dat weekend toevallig in de buurt logeer daar. Heeft er nog iemand een inschrijving ter overname?

Ik hoor het graag!
follie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 27 december 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Bianchi, Oetzi

Mocht iemand nog een inschrijving voor de 55km ter overname hebben heb ik wel interesse.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe ziet het parcours er qua ondergrond een beetje uit?
In Nederland rij ik vaak met ongeveer 1,8 bar in de banden.
Als ik de foto's en filmpjes van voorgaande edities bekijk lijkt de route vooral te bestaan uit harde ondergrond zoals gravel e.d. zonder echt scherpe bochten.
Met rond de 2,0 bar in de banden zou je dan wellicht wat sneller kunnen zijn door een lagere rolweerstand.
De enkele bocht waarbij je door een lagere bandenspanning meer grip zou hebben ga je dan gewoon iets rustiger door.
Klopt deze gedachtenspinsel een beetje? :-D
v_schultinge

Nee, op onverharde wegen heb je met lage bandenspanning minder rolweerstand vanwege de oneffenheid van de ondergrond. Ik rijd zelf altijd met 1.4 achter en 1.3 voor. Nooit last van het stoten van de velg of iets dergelijks.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Het is veelal schotter. Lijkt niet spannend van een afstandje, en dat is het ook niet echt meestal, maar er zijn wel donders veel losse stenen, gaten en weet ik het allemaal. Plus, je gaat HARD op schotter. Ik vind zelfs menig schotter afdaling gevaarlijker dan een technische passage.. Ga er idd maar niet van uit dat dat lichter loopt met harde banden :P
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan heb ik mij er aardig op verkeken. :-)
Ik weet voldoende...er komt niet teveel bar in de bandjes voor het bar en boos wordt. :winkie:
v_schultinge

Schotter is altijd glibberen en glijden. Blijft naar om op af te dalen.
Plaats reactie