25-05-2017 Cimes de Waimes

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Koenuhhh schreef:Weet iemand hoe het met het starten gaat hier? Ik zie vanaf 9.00 eerste golf staan van de 65 km.. Betekent dit dan gewoon dat je vanaf 9 uur om de 5 min wordt los gelaten? Bij de de RDHF kreeg je namelijk een tijdstip hoe laat je daadwerkelijk ging starten. Bij deze is het mij nog niet helemaal duidelijk. Iemand???
Ik ga ervan uit dat de startprocedure dezelfde is als bij de RDHF (ik vraag nog om bevestiging)
Als je vooringeschreven bent krijg je je startnummer nog tijdig toegezonden. Afhankelijk van dat nummer start je dan om de 15 minuten in een golf van 250 deelnemers.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

@Bikerogers Oké dat is top om te weten! Dan ga ik hem zeker rijden.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Drie jaar terug stond ik in het laaste startvak, toen werden er wel heel veel mensen tegelijk weggestuurd. Door een valpartij in het begin, konden we weer achter aansluiten. Gevolg: heel erg lang kunnen genieten van de prachtige vallei tot aan de skihelling. Heel veel stilstaan in de file, dat was zeer spijtig, maar ja wel prachtig uitzicht ;). Tocht en organisatie was overigens verder perfect. Echt heel erg mooie technische passages, veel moeilijker als de marathons rond houffalize bv. Afgelopen jaren was het een gemis! Met een beetje geluk ben ik er weer bij!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ben blij dat deze weer terug is! Vond dit een erg mooie tocht. Ben erbij! En de weersvoorspellingen lijken gunstig te worden :-q

Afbeelding
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Koenuhhh schreef:Weet iemand hoe het met het starten gaat hier?
start in golven van 200 om de 10 minuten
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

@ Lowie.

Ik ga donderdag samen met mijn vrouw en twee zoontjes naar Waimes. Ik rij de 65km en zij willen mij ergens halverwege komen aanmoedigen. (de kids willen papa zien zweten).
Heb je toevallig een mooi plekje ergens halverwege de 65km waar ze kunnen staan/zitten?

Alvast bedankt!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Riesch schreef:@ Lowie.

Ik ga donderdag samen met mijn vrouw en twee zoontjes naar Waimes. Ik rij de 65km en zij willen mij ergens halverwege komen aanmoedigen. (de kids willen papa zien zweten).
Heb je toevallig een mooi plekje ergens halverwege de 65km waar ze kunnen staan/zitten?

Alvast bedankt!
ik zit in de bevriende organisatie van de Raid des Hautes Fagnes, en weet verder weinig over de Cimes. Maar je kan de parcours-kaartjes hier raadplegen : http://www.les-cimes-de-waimes.be/WP/?p ... 03&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tip : een leuke plaats om te staan is bovenaan de skipiste van Ovifat >> altijd toffe sfeer daar, en hoogstwaarschijnlijk (zo was het vroeger toch) ook een bevoorradingsplaats
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Bedankt voor je reactie Lowie.

Zoals ik het begrijp gaat de 65km helaas niet via Ovifat, maar dat kan ik nu zo 123 even niet goed nazien.
De aanbevolen plekken heb ik bekeken ja en daarmee zou het ook moeten lukken.

Evengoed bedankt!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Riesch schreef:Bedankt voor je reactie Lowie.

Zoals ik het begrijp gaat de 65km helaas niet via Ovifat, maar dat kan ik nu zo 123 even niet goed nazien.
De aanbevolen plekken heb ik bekeken ja en daarmee zou het ook moeten lukken.

Evengoed bedankt!
oeps, zover had ik het niet bekeken - ik dacht dat bij vroegere edities die afstand wel via Ovifat ging - excuses !
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

lowie schreef:
Koenuhhh schreef:Weet iemand hoe het met het starten gaat hier?
start in golven van 200 om de 10 minuten
Bedankt! :-q
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

lowie schreef:
Riesch schreef:Bedankt voor je reactie Lowie.

Zoals ik het begrijp gaat de 65km helaas niet via Ovifat, maar dat kan ik nu zo 123 even niet goed nazien.
De aanbevolen plekken heb ik bekeken ja en daarmee zou het ook moeten lukken.

Evengoed bedankt!
oeps, zover had ik het niet bekeken - ik dacht dat bij vroegere edities die afstand wel via Ovifat ging - excuses !
Voorheen wel, maar nu lijken ze 'm in de 65km inderdaad over te slaan (maar wel weer in de 45km :o ):

http://www.les-cimes-de-waimes.be/WP/?p ... 03&lang=nl:
PARKOERS
De Grote “Cimes de Waimes”
85 km marathon, hoogteverschil 1930 m.

De Gemiddelde “Cimes de Waimes”
65 km marathon, hoogteverschil 1420 m.

De Kleine “Cimes de Waimes”
45 km koers, 900 meter hoogteverschil.

Beschrijving
Voor de ouders, vrienden, supporters, volgers: Bevoorradingen en belangkrijke punten

Jullie schattekes zijn op verschillende plaatsen te volgen op het parkoers, aarzel niet ter plekke inlichtingen in te winnen.
Nu reeds kunnen we jullie zeven hotspots aanduiden, die ook gemakkelijk bereikbaar zijn met de wagen :

Faitafondue : N50°23.756’ E6°04.184’
Au Km 32 de 85km et 65 km

Barrage de Robertville : N50°27.116’ E6°06.531’
au Km 52 de 85 km et 65 km , au km 12 de 45 km

Piste de ski Ovifat : N50°26.065’ E6°05.096’
au Km 62 de 85 km et au Km 21 de 45 km


Signal de Botrange : N50°30.150’ E6°05.556’
au Km 66 de 85 km et au Km 25 de 45 km

Pont de Haelen : N50°26.803’ E6°07.416’
au Km 78 de 85 km et au Km 38 de 45 km

Arrivée : Na de inspanning komt de verkwikking : kusje van de meneer de Mevrouw, de meneer de Juffrouw of de meneer de Mijnheer, frisse muziek-sfeer met de fanfare van Waimes, bar, spaghetti …………
carbon bike, titanium collarbone...
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Was een zeer mooie rit! Heb de 65 km gereden en voelde vanaf het begin eigenlijk al dat ik mijn dag niet had. Op het einde dus nog flink afgezien pff.... :o

Vond eigenlijk de 2e deel van de 65 km veruit het mooiste. Toen kwamen er meer trails en meer wortels... Leuk leuk! Stukje bij Robertville vond ik erg tof. :-q

ohja en die klim in de groeve..... heavy! Wel gehaald maar koste me weer een paar levens. :winkie:
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Het was een mooie ritje vandaag. Afgelopen weken was het vrij droog geweest, en dat maakt een boel uit in de Hoge Venen. Organisatie was tip-top, goede verzorging en op alle oversteekpunten verkeersregelaars.

Bij mij liep het lekker. 4 uurtjes over de 65 km gedaan, ooit deed ik de eerste CdW in iets meer dan 6 uur, ik dacht toen over 72 km.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Korte video van mijn kant voor die gene die het nog even willen herbeleven. De beelden zijn gefilmd met een hero 5 vanaf het stuur.

https://www.youtube.com/watch?v=zQZlKjl4MEs" onclick="window.open(this.href);return false;
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

GPS : dringende oproep

Gelieve opgenomen tracks zeker niet na te rijden of online te plaatsen.
Niet alleen omdat er dikwijls over privé-stukken (o.a. weiden) werd gefietst, maar vooral omdat het DNF* eenmalige toelating gaf voor het gebruik van heel wat singletracks.
De toekomst van mtb over die mooie paadjes staat op het spel.
We hopen in de nabije toekomst op constructieve gesprekken met het DNF.
OOk al ben je niet akkoord met hun standpunt, houd je voorlopig aan het gebruik van de officiële mtb-routes in de hele regio
(*DNF = Département Nature et Forets, de Waalse tegenhanger van het Agentschap Natuur en Bos)
Plaats reactie