SforZ MTB Marathoncup 2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

Na 2 weken verkoudheid waarvan 2 dagen koorts toch enige twijfel. Maar ga het denk ik toch maar proberen.....
Weer is goed en Kees is wel fit;-)
Fortune favors the brave!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Rayb81 schreef:Jammer genoeg net even te ver om aan te rijden vanuit Amsterdam.
Volgende maand Rursee marathon (ik geloof geen sforz ding) is wel goed te doen net over de grens.

Veel plezier allen.
Dit jaar idd niet, afgelopen 2 jaar wel.. erg leuke marathon, mooie omgeveving
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Wat was hij weer mooi! Een boel paadjes lagen er wel listig bij met de nattigheid van van de week. Erg glad op sommige plekken (met name de schotters). Organisatie was ook weer top, blijft een van de beste marathons dit in mijn mening. Enige wat niet top was was de wachtrij bij inschrijven/nummer ophalen op zaterdag. Maar ja dat was het dan ook wel.

De eerste 3 uur vlogen voorbij, daarna begon ik pas echt moeite te krijgen met de zwaarte :P. Laatste 10km had ik de knollen echt op en was het overleven. Uiteindelijk wel heel erg tevreden en goede uitslag met een 36e plek.

Ik heb nog wel een wat indrukken achter gelaten op mensen .. twee keer super hard zitten vloeken onderweg, daar kreeg ik na de finish nog commentaar op haha. Eén keer ging een of andere pannenkoek ineens staan op de pedalen en zakte een halve meter naar achteren, en hij stuurde ook nog naar links. Dus daar zat ik tegenaan en ging aan de grond. En later viel m'n ketting van het lichtste verzet af tussen de spaken en de cassette, op een lange steile klim. Wel door dat vloeken extra power om die ketting er brute force weer tussen uit te trekken :D
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

wat een gaaf parcours zeg, het was idd wat vochtig, maar echte modder eigenlijk niet tegen gekomen.
de trails waren echt gaaf.. veel echt snelle trails langs beekjes, die niet te makkelijk waren ze waren wat gladder en zag hier kans elke keer tijd goed te maken, want de klimbenen hadden er niet heel veel zin in. Ook een aantal echt technische korte segmenten. die echt gaaf waren. en afgezien van 1 keer een ketting eraf, en 1 keer voor een bruggetje wachten, nergens vd fiets gehoeven. Als ik 1 min punt moet noemen was het die te lange grasklim..daarna waren de benen ook op en de laatste (sowieso al zware 10 km) werden echt overleven en door de kramp heen trappen. Totaal niet tevreden over resultaat (95ste), maar de mooie marathon en het mooie weer maakte (en perfecte orga) maakte dat ruimscoots goed
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Nergens van de fiets gehoeven? Lange of korte afstand? Op de lange zit zo'n lange gras klim met super grote gaten en los zand .. kwam ik echt met geen mogelijkheid tot bovenop.. respect als jou dat wel gelukt is :P
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

nversteege schreef:Nergens van de fiets gehoeven? Lange of korte afstand? Op de lange zit zo'n lange gras klim met super grote gaten en los zand .. kwam ik echt met geen mogelijkheid tot bovenop.. respect als jou dat wel gelukt is :P
de 69 Km :p als ik de lange had moeten doen had ik de finish denk ik nieteensgehaald..
#allegrasklimsmoetendood

Ik vond die stukken door het bos langs die beekjes het leukst
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Was mijn eerste keer in Emmelshausen, maar heb er super van genoten.

Sommige stukken erg glad door de klei-achtige modder die vast bleef zitten aan de banden. Waarschijnlijk ook niet de meest slimme bandenkeuze gemaakt (thunder burt achter).

Super goede organisatie, voldoende verzorgingsposten onderweg en goede bewegwijzering.

Ik kon zelf niet de racemodus vinden, maar ondanks (of misschien wel dankzij) dat genoten van de trails en omgeving.

Nu op naar Rhens met hopelijk weer zulk mooi weer erbij.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

2 lekke banden maakte bij mij helaas snel een einde aan de pret. Ondanks de hele dag regen op donderdag lag het er behoorlijk goed bij. Qua organisatie 1 van de beste marathons die ik tegen ben gekomen. Mooi parcours en perfect uitgepeild. Ook erg veel hulpposten op de geode plaatsen !
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Helmuth schreef:Was mijn eerste keer in Emmelshausen, maar heb er super van genoten.

Sommige stukken erg glad door de klei-achtige modder die vast bleef zitten aan de banden. Waarschijnlijk ook niet de meest slimme bandenkeuze gemaakt (thunder burt achter).

Super goede organisatie, voldoende verzorgingsposten onderweg en goede bewegwijzering.

Ik kon zelf niet de racemodus vinden, maar ondanks (of misschien wel dankzij) dat genoten van de trails en omgeving.

Nu op naar Rhens met hopelijk weer zulk mooi weer erbij.
Ik was juist super blij met de keuze voor thunderbird achter..rolde lekker door die iets zuigende bostrails.. als je voor maar griphad was het prima te doen
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

rundfunk rudi schreef:
Ik was juist super blij met de keuze voor thunderbird achter..rolde lekker door die iets zuigende bostrails.. als je voor maar griphad was het prima te doen
In de bochten had ik genoeg grip (voor RaRa), maar omhoog slipte m'n achterwiel geregeld door op een aantal modderige klimmetjes. Misschien ligt het ook aan mijn verzet (36x42). Op een iets lichter verzet kan je makkelijker blijven draaien en tractie houden. Denk dat ik er maar een 32 voorblad bij ga halen voor de marathons... :D
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Een aantal jaren terug mijn eerste marathon en sindsdien wel een vaste waarde. De omgeving is mooi, de sfeer is top en de organisatie ook, wat een enthousiasme en aanmoedigingen van die lui onderweg. Dit jaar voor het eerst maar eens de halve gereden een test dit jaar voor Sforz en BAMS. De losse wedstrijdjes zoals a.s. zondag Houffalize wel lang. Maar ik had t zwaar, in t midden gestart en te veel gegeven om bij snelle groep (streden voor plekken ca. 20-30) te komen en aanpikken. De klimbenen waren al op na 50 km en heb het groepje moeten laten gaan. Op cruciale momenten mijn ketting 3 keer eraf maar voor de rest lekker gereden. Vervolgens nog wel dik 20 man erover de laatste 20k. Nadeel is wel dat mijn fully frame gescheurd is en ik op mijn ouwe Flash op pad moest gister met nauwelijks voorrem. Stuurt nog lekker maar, met die hobbelgrasfockingklims heb ik liever wat meer comfort. Maakt niet uit, ik heb genoten van de dag, het weer en de omgeving en sfeer.
michelK
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 24 september 2002, 12:03

Ik had toch wel moeite met het parcours. Regelmatig uit voorzorg van de fiets gegaan. Daardoor redelijk wat tijd verloren en in het begin ook moraal. Op een gegeven moment besloten er voor te gaan en zoveel mogelijk tijd goed te maken in de klimmetjes en vlakke stukken.
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Was een verrassend mooie (halve) marathon. Helaas na 15 min onderuit en mijn derailleur kabel deels gebroken bij de shifter. Ik kon de zwaarste 3 verzetten niet meer gebruiken, dat is dan toch echt vervelend... Had wel een half uur nodig om de pijn uit mijn bovenbeen te fietsen en mentaal even te verwerken dat ik aan alle kanten voorbij werd gefietst. In de afdalingen en vlakke stukken steeds voorbij gereden, vervolgens op de klimmen weer voluit en inhalen. Lastig ritme vinden zo. Uiteindelijk viel de tijd me dan nog mee.

Ik zie dat er minder inschrijvingen zijn voor Rhens (ook van de Cup deelnemers), komt dat wat later op gang of is deze wat minder populair?
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Hoe is het met de SFORZ uitslagen?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nversteege schreef:Hoe is het met de SFORZ uitslagen?
Goed !
Plaats reactie