Gallahaantrail 17 september

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Volende week 17 september is de Gallahaantrail. Een hele mooie zware marathon in de Eifel bij Koblenz. Deze marathon maakt ook deel uit van de SFORZ CONTINENTAL MTB MARATHONCUP. Het parcours is een mix van korte steile klims en wat langere klims, veelal over mooie single trails. Kortom een loodzware en mooie uitdaging!

De afstanden zijn:
100km en 3000 HM start 9.00u
75km en 2200 HM start 9.30u
43km 1150 HM start 10.00u

inschrijven kan via http://www.mtb-gallahaan-trail.de/?page_id=602
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Staat in de agenda! Nog even afwachten wat het weer doet voordat ik me inschrijf... Eerst morgen de Vulkan Bike op de korte afstand. Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Weeronline voorspelt morgen 13mm neerslag rond Oppenhausen :o Als dat vandaag zo blijft, dan laat ik deze morgen schieten en ga ik wel een rondje op de Utrechtse Heuvelrug maken of desnoods een rondje op de racefiets. Jammer maar helaas...
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

De voorspellingen zijn niet verbeterd. Oftewel; jammer maar helaas. Ik ga morgen niet richting de Eifel... :(
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Wat een vrezelijke marathon, zeg. Saai parcours, eindeloze grasstroken die voor geen meter liepen, saaie landschap. Zelfs de afdalingen liepen voor geen meter. Dat is niet waarvoor ik marathon's ga rijden. Tot km 84; toen besloten in de auto te stappen en naar huis te rijden. Geen lol meer. Mijn eerste DNF.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

rokl schreef:Wat een vrezelijke marathon, zeg. Saai parcours, eindeloze grasstroken die voor geen meter liepen, saaie landschap. Zelfs de afdalingen liepen voor geen meter. Dat is niet waarvoor ik marathon's ga rijden. Tot km 84; toen besloten in de auto te stappen en naar huis te rijden. Geen lol meer. Mijn eerste DNF.


Echt zo niet mee eens! Was 1 van de beste rondjes in sauerland en de eifel. En dat de afdalingen niet liepen was omdat het net als in daun verschrikkelijk droog is en al het grind los ligt. Hier waren tenminste wat lastige afdalingen met ook een aantal mooie trail,..verschrikkelijke steile klims ook. Eindelijk niet zo'n racebaan marathon.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

jwolfkamp schreef:De voorspellingen zijn niet verbeterd. Oftewel; jammer maar helaas. Ik ga morgen niet richting de Eifel... :(

Geen idee naar welke voorspellingen jij kijkt,..maar als je afgaat op de computer gegenereerde voorspellingen van buienradar dan kan ik je voorspellen dat er 9 van de 10 keer geen reet van klopt. Is hele dag prachtig fietsweer geweest,..droog, af en toe zon en een graad of 21. ook afgelopen dagen vrijwel nul regen,..parcours was gort droog
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

Jammer inderdaad. Vanmorgen zag het er een stuk beter uit... Goed te horen dat je je vermaakt hebt! Ik ben vandaag maar ff rondje UHR gaan doen en had geen beste benen. Alleen daarom misschien al niet zo erg dat ik niet aan de start stond.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

jwolfkamp schreef:Jammer inderdaad. Vanmorgen zag het er een stuk beter uit... Goed te horen dat je je vermaakt hebt! Ik ben vandaag maar ff rondje UHR gaan doen en had geen beste benen. Alleen daarom misschien al niet zo erg dat ik niet aan de start stond.
Goede benen waren vandaag wel handig :) was pittig
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Vond het voor een sauerland marathon ook een erg leuk en gevarieerd parkoers. Zeker leuke singletracks . Deze mag van mij komend jaar weer in de Sforz cup.
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Deel de negatieve mening van Rokl zeker niet! Zware ronde, af en toe mooie uitzichten (onder die hoge brug door, het uitzichtpunt bij de toren, anyone?). Het klopt inderdaad dat het niet een en al single-track was, maar wat verwacht je van een Duitse marathon? Als dit het probleem is kun je inderdaad beter de Belgische marathons opzoeken om eerlijk te zijn. Maar dat is voor elke marathon biker een bekend feit neem ik aan.

Bij mij verliep de wedstrijd overigens vrij goed! Mooie strijd kunnen houden met mijn concurrenten en kunnen genieten van die lekker zware klimmetjes, welke er meer dan genoeg waren ;-). Wel waren de door de wilde zwijnen omgewoelde stukken af en toe even zwaar, maar altijd nog beter dan stukken asfalt, om het in perspectief te zetten.
KUNK
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 22:41
Mijn mountainbike: Scott Scale 900RC
Contacteer:

lijkt erop dat Roki een andere marathon heeft gereden dan wij.
De Gallahaan trail was zwaar, snel, afdalingen door o.m. los grind vereiste juist goede techniek, perfect weer mooi landschap met mooie uitzichten (als je er aan toe komt;-) en goed georganisseerd.
Heb me prima vermaakt, mede door de 1000 punten voor de Cup;-)
Fortune favors the brave!
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Iemand gezien welke organisatie er foto's heeft geschoten tijdens de koers ?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

KUNK schreef:lijkt erop dat Roki een andere marathon heeft gereden dan wij.
De Gallahaan trail was zwaar, snel, afdalingen door o.m. los grind vereiste juist goede techniek, perfect weer mooi landschap met mooie uitzichten (als je er aan toe komt;-) en goed georganisseerd.
Heb me prima vermaakt, mede door de 1000 punten voor de Cup;-)
Verschil in mening mag er wezen :wink: En ja, ik heb wel dezelfde marathon gereden. Misschien zatten de mooiste stukken in de laatste 16 km, die ik helaas heb weggelaten :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie