Zierenberg MTB Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
v_schultinge

Kent iemand deze marathon?

http://www.mtb-zierenberg.de/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb besloten de lange afstand te gaan rijden bij dit evenement. Ik ken de marathon verder niet en heb ook geen idee hoe het rondje zal verlopen. Maar soms moet je eens iets nieuws proberen :D
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Twee keer aan deze wedstrijd mee gedaan. Wat ik me van het parcours van toen kan herinneren is dat je begon met een wat langer klim naar de "televisie toren". Klim was in het begon over brede paden en bovenaan wat single tracks. Vervolgens verbindings stuk naar volgende heuvelrug met daarin wat korter klimmetjes. Afwisselend brede paden en hier en daar wat smallere paden. Rondje was toen nergens echt spannend. Alleen de laatste afdaling naar de finish had wat bochten die net iets krapper waren dan verwacht waardoor sommigen uitkwamen in aangrenzend bossages.

Al met al wel een leuke marathon. Qua parcours in ieder geval afwisselender dan de Sauerland marathon die hetzelfde weekend op zaterdag iets verder op is.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In 2011 deze gereden (verslag : http://www.mtb-sport.nl/verslagen/seizo ... stus-2011/) en vond het een leuke marathon.
Meer dan alleen een schottermarathon met paar leuke en verrassende stukjes er in. Grootste "nadeel" vond ik toen dat de lange klim in het begin bijna een singletrack was en het min of meer file rijden was.
Verder de moeite waard. Alleen jammer dat ook hier de marathonafstand ingekort is (was 106 en nu 84), gelukkig zelf geen last meer van :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

Aah leuk verslag! Twijfel om de 30T erop te laten zitten (nog van de Ischgl Ironbike) of toch te wisselen naar een 34t voor icm een 10-42 achter. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik reed daar volgens mij nergens op kleine blad (triple met 22/32/42) op mijn 26" Scalpel.
Met 32/32 als lichtste geen probleem, dus zou ik zelf de 34'er laten zitten. (Geen garantie door Fredje)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

Garantie tot de deur hehh Fred :D. Maar prima, dan weet ik dat. Dan gooi ik de 34 er weer op.
v_schultinge

Gisteren heb ik dan de Zierenberg marathon gereden. Ik vond het een super evenement. Het rondje was erg leuk, de verzorging en de vrijwilligers waren super enthousiast en behulpzaam. Dus naar de organisatie toe, niets anders dan complimenten. Als er éeń puntje van kritiek zou mogen zijn, zou het zijn dat er aan de late finishers weinig aandacht werd geschonken. Dat viel mij op omdat ik op een vriend stond te wachten die voor het eerst een MTB-marathon reed (maar wel meteen hardcore de lange afstand) en de 'speaker' met iets totaal anders bezig was.

Maar al met al zeker een aanrader!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Enne, het verzet?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

34 voor icm 10-42 achter was wel de ideale setup eigenlijk. :)
Plaats reactie