Nordenau 13 augustus; Sforz Cup #5

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Hartje zomer en de organisatoren vd cup zitten in warmere oorden, echter de cup gaat door en de volgende wedstrijd staat op de rol. De mtb marathon van Nordenau, 13 augustus, De lange afstand start pas om 12.45 dus lekker uitslapen en rustig uit die vakantie modus komen. De andere afstanden starten met 10 min tussenpozen. Nordenau kenmerkt zich door veel hoogtemeters in weinig km de 64 km heeft er net geen 1700. bovenal zijn ze steil, de laatste 25 km vd 64 km ronde (die de lange afstand een 2x keer rond moet) zijn erg zwaar met 750 hm en steile klims. Dit jaar is er geen start ronde meer en zijn er meer single trails opgenomen tov van voorgaande jaren. Kortom een ideale manier om van je vakantie kilo`s af tekomen. Je kan nog een paar dagen voorinchrijven en profiteren van slechts 20 euro startgeld (let op er wordt 10 euro borg gevraagd voor het stuurbord).
Inschrijven doe je hier
https://time-and-voice.com/mtb/nordenau-2016/anmeldung" onclick="window.open(this.href);return false;
info vind je hier
http://www.skiclub-nordenau.de/" onclick="window.open(this.href);return false;…/MTB-Ausschreibung2016-NL.p…
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

We gaan natuurlijk voor de 1000 punten! ;-)
Ben erbij, en hopelijk zijn de singletracks mooi!

90 km, goed voor een paar uur zwoegen.
De Canyon is er klaar voor, de SforZ kleding ligt alweer schoon klaar (alhoewel ik er nog wel een paar keer in hoop te trainen voor die tijd :P). Gas erop!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik heb een startbewijs over voor de lange afstand. Ben je geinteresseerd, stuur dan een PB.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Hermi
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 15:10
Mijn mountainbike: Specialized Epic
Contacteer:

Ik heb ook een startbewijs over voor de lange afstand. Reactie via PB.
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Iemand al in de buurt daar? Hoe ligt het er bij qua modder?
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Ik ga er vanmiddag heen, vanavond kan ik je dus meer vertellen.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Als ik hier kijk: http://www.wetteronline.de/wetterdaten/ ... araid=RR24" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik het idee dat er tot gisteren niet zo veel regen gevallen is in de buurt.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

faxe schreef:Als ik hier kijk: http://www.wetteronline.de/wetterdaten/ ... araid=RR24" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik het idee dat er tot gisteren niet zo veel regen gevallen is in de buurt.
vandaag 12 mm en hele dag bewolkt en mistig geweest. Rest van de week is er maar een mm of 2 gevallen. Met een droge nacht en ochtend zal het redelijk te doen zijn,..maar er zullen ook vast modderstukken zijn,..daar ontkom je niet aan in het Sauerland.
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Ok dank voor de info!

Toch nog even ander bandje erop leggen denk ik
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

dubbel
Laatst gewijzigd door Nikoz op za 13 augustus 2016, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Kijk even naar de uitslang van de lange afstand en zie dat er meer mensen niet dan wel gefinished zijn. Ben benieuwd wat hiervoor de reden is.
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

Hij was (errug) zwaar; dat vond ik althans en reed maar de halve waar ook veel DNF waren.
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Hij was inderdaad behoorlijk zwaar, veel zwaarder dan dat ik verwacht had in ieder geval!

Desondanks toch mooi de winst op de lange afstand mee naar huis kunnen nemen. Een hele lange race in mijn eentje gereden, maar de 2e man bleef toch telkens in de buurt rijden. Rustig aan was er dus niet bij.

Nattigheid viel heel erg mee uiteindelijk. Met 2x RaceKing Protection kon je goed uit de voeten. Het laatste stuk bij de skilift (was een skilift toch) was eigenlijk het enige waar je tekort kwam. Maar daar had je met elke band denk ik beter kunnen lopen..
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Poe poe wat was ie zwaar. Veel meer single trail en technische afdalingen,..trappetjes, wortelpassages en vooral lang en steil klimmen. Ik vond Nordenau al de zwaarste marathon voor de veranderingen aan het rondje, maar nu is hij nog zwaarder. Dat was dan ook de reden van de vele uitvallers.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Wat een mooi parcours was het gisteren zeg! Heerlijk, zo af en toe had je meer het idee rondom La Roche te rijden dan in het Sauerland. Ik hoor helaas ook tot de vele DNF's op de lange afstand. Mijn benen zijn dit hele seizoen nog niet zo slecht geweest als gisteren, en al na 30 km was ik bezig om mezelf volledig de vernieling in te trappen. De enige reden dat ik de 64 km wel heb afgemaakt, was omdat ik niet een dikke 6 uur in de auto wou zitten voor maar 38 km. Volgende keer beter
Plaats reactie