27-08-2016 Nationalpark Bikemarathon Zwitserland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Na onze welverdiende vakantie aan het Gardameer in Torbole hebben we het plan om een paar dagen een camping te pakken in Pratto Allo Stelvio en dan de Nationalpark Bikemarathon te rijden vanaf Fuldera.

Ik loop al een paar jaar te kwijlen bij de beelden van deze tocht en gezien we het nu redelijk goed kunnen combineren met onze vakantie gaat het er dit jaar zeer waarschijnlijk van komen. :-q

Waar ik nog tegenaan loop is het volgende, en ik hoop dat hier iemand een antwoord heeft:
* Volgens de site kan ik de startspullen zoals stuurbordje etc. afhalen in Fuldera de ochtend zelf. Dus hoef ik niet naar Scuol de dag ervoor?

* Heeft hier iemand ervaring met de camping Kieferahn in Pratto Allo Stelvio? Kids zijn mee namelijk.

* Ik heb maar plek voor 1 bidon op mijn fiets. Is de verzorging echt zo goed dat ik met 1 bidon kan vertrekken?

* Waarmee kan ik vergelijken? Na Ischgl Ironbike, Montafon M2 en de Sella Ronda Hero wordt dit mijn vierde alpenmarathon.

* De altijd spelende bandenvraag. Momenteel heb ik er Ikon's op liggen. Ik twijfel hiermee nog voor Torbole vanwege het terrein, maar wellicht dat ik er een Ardent Race aan de voorkant op leg voor vertrek.
De Nationalpark Bikemarathon schijnt veel schotter te hebben dus zou ik het daar best aandurven qua profiel.
Maar ik heb nog een set Vredestein BP Xtrac liggen welke me goed bevielen in Torbole waardoor ik wat twijfel heb.

Alle overige verhalen/ervaringen zijn natuurlijk ook welkom!

Groeten vanuit het zonnige Zeeland :bier:

Richard
Bikertom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 14:12

Vorig jaar ook deze marathon gereden en gecombineerd met vakantie aan het gardameer (Riva).
Ik heb toen de hele gereden. De verzorging onderweg is perfect. Er worden zelfs bidons aangegeven op de posten. Je kunt kiezen uit verschillende soorten. Verder genoeg eten, reepjes en gels te krijgen op de posten.
Het parcours is grotendeels schotter met af en toe een singletrack. Bij Livigno naar het hoogste punt en daarna afdalen is vrij lastig. Vooral omdat het steil is. Wel geweldig mooi. Voor mij de mooiste marathon ooit. En ik heb er al heel wat gereden :-).
Ik reed met Ron Liteskin voor en Ralph Snakeskin achter. Ging perfect.
Verder geen ervaring met camping of startplaats halverwege.
Bij start en finish zit ook een prima camping.
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Thanks Bikertom :-q
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Zal ik dan zelf reageren op mijn vragen? :wink:

De startspullen lagen zaterdagochtend vanaf 06.45 in Fuldera klaar.

Camping Kiefernhain is een basiscamping maar leuk en erg mooi gelegen. Bij mooi weer is het zwembad echt een pluspunt en daar hebben de kids zich meer dan prima vermaakt.

De verzorging is inderdaad echt subliem. Volle bidons met de keuze tussen iso, competition of gewoon water worden je al fietsend gegeven. Voeding idem.

Mede door de warmte was het een zware tocht. De eerste helft was mooi qua klimwerk, omgeving en indrukken en de tweede helft was voornamelijk op en neer over brede paden.

Oja: Ik heb op de Ikon's gereden. Wel lekgereden maar qua profiel meer dan voldoende.

Al bij al een zeer goed georganiseerde Marathon en ik ben blij dat ik hem gereden heb. Echt op zijn Zwitsers, en daarmee ook de prijzen waardoor ik een volgende keer een iets goedkopere uitzoek ... :-{
Plaats reactie